Problemy ze sprzęgłem – awarie mechaniczne, pedału itp
Strona 1 z 1
cult1 napisał(a):jeżeli nie możesz wrzucić biegu na uruchomionym silniku lub jest to bardzo trudne stawiałbym na pęknięty docisk sprzęgła, który już tak nie sprężynuje jak powinien.
po zgaszeniu silnika i wrzuceniu biegu mozna ruszyc tylko czuc lekkie drgania i przy zapalonym silniku i wcisnietym sprzegle na1 biegu auto powoli rusza jakby sprzeglo nie wysprzeglilo
trabkastar
- Od: 16 cze 2006, 18:22
- Posty: 12
- Skąd: stargard szczecinski
- Auto: 626 r92 poj 20i 16v ge,mazda3
To by potwierdzało moje przypuszczenia.
Docisk to taka okrągła część wielkości tarczy hamulcowej, która normalnie na maksa dociskana jest do tarczy sprzęgła aby po prostu jeździć i przenosić moc. Gdy wciskamy sprzęgło to to połączenie staje się luźniejsze lub jest jego brak i dlatego auto nie ciągnie, gdyż moc nie jest przekazywana albo sprzęgło się lekko ślizga.
Gdy docisk jest pęknięty to nie odchodzi od tarczy całym obwodem i stąd brak całkowitego wysprzęglania (problemy z biegami i z ciągnięciem na sprzęgle).
Nie chce Cie martwić ale zapewne czeka Cie wymiana sprzęgła (kompletu)
Docisk to taka okrągła część wielkości tarczy hamulcowej, która normalnie na maksa dociskana jest do tarczy sprzęgła aby po prostu jeździć i przenosić moc. Gdy wciskamy sprzęgło to to połączenie staje się luźniejsze lub jest jego brak i dlatego auto nie ciągnie, gdyż moc nie jest przekazywana albo sprzęgło się lekko ślizga.
Gdy docisk jest pęknięty to nie odchodzi od tarczy całym obwodem i stąd brak całkowitego wysprzęglania (problemy z biegami i z ciągnięciem na sprzęgle).
Nie chce Cie martwić ale zapewne czeka Cie wymiana sprzęgła (kompletu)
cult1 napisał(a):To by potwierdzało moje przypuszczenia.
Docisk to taka okrągła część wielkości tarczy hamulcowej, która normalnie na maksa dociskana jest do tarczy sprzęgła aby po prostu jeździć i przenosić moc. Gdy wciskamy sprzęgło to to połączenie staje się luźniejsze lub jest jego brak i dlatego auto nie ciągnie, gdyż moc nie jest przekazywana albo sprzęgło się lekko ślizga.
Gdy docisk jest pęknięty to nie odchodzi od tarczy całym obwodem i stąd brak całkowitego wysprzęglania (problemy z biegami i z ciągnięciem na sprzęgle).
Nie chce Cie martwić ale zapewne czeka Cie wymiana sprzęgła (kompletu)
bardzo dziekuje za porade i bede zbieral pieniadze
trabkastar
- Od: 16 cze 2006, 18:22
- Posty: 12
- Skąd: stargard szczecinski
- Auto: 626 r92 poj 20i 16v ge,mazda3
cult1 napisał(a):To by potwierdzało moje przypuszczenia.
Docisk to taka okrągła część wielkości tarczy hamulcowej, która normalnie na maksa dociskana jest do tarczy sprzęgła aby po prostu jeździć i przenosić moc. Gdy wciskamy sprzęgło to to połączenie staje się luźniejsze lub jest jego brak i dlatego auto nie ciągnie, gdyż moc nie jest przekazywana albo sprzęgło się lekko ślizga.
Gdy docisk jest pęknięty to nie odchodzi od tarczy całym obwodem i stąd brak całkowitego wysprzęglania (problemy z biegami i z ciągnięciem na sprzęgle).
Nie chce Cie martwić ale zapewne czeka Cie wymiana sprzęgła (kompletu)
i po bolu wymieniony komplet poszedl docisk
trabkastar
- Od: 16 cze 2006, 18:22
- Posty: 12
- Skąd: stargard szczecinski
- Auto: 626 r92 poj 20i 16v ge,mazda3
dzisiaj wciskając pedał sprzegla nagle wypadla jakas sprezynka,jak sie okazala pekl zaczep z jednej strony.pedal chodzi teraz duzo lzej niz poprzednio.dzwonilem do serwisy i powiedzieli ze nie maja czegos takiego osobno,i trzeba kupic cale sprzeglo za 1200 zl.orientuje sie ktos czy dostane taka sprezynke i gdzie?i czy jest ona potrzebna poniewaz pedal nadal wraca na swoja pozycje tylko jak pisalem lzej teraz chodzi.
- Od: 10 gru 2009, 11:02
- Posty: 52
- Skąd: wadowice
- Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r
ale jest to cześć która pracuje w kabinie ? tzn odciąga pedał do położenia spoczynkowego ? czy to gdzieś na łapie przy skrzyni
bo jesli to pierwsze to ni jak sie to ma do zakupu całego sprzęgła
może aso Cie nie zrozumiało?
bo jesli to pierwsze to ni jak sie to ma do zakupu całego sprzęgła
może aso Cie nie zrozumiało?
tak zgadza sie,w kabinie.lape sprzegla -ta plastikowa odciaga do tylu.tlumaczylem jej wlasnie tak ale ona stwierdzila ze nie ma osobno takiej sprezynki.bede musial moze w jakims innym miescie zapytac w ASO,bo niby normalnie to pracuje,ale jesli tam ja zalozyli to po cos ona jest
- Od: 10 gru 2009, 11:02
- Posty: 52
- Skąd: wadowice
- Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r
Najlepiej to sprawdź sobie w katalogu części zamiennych do Mazdy (np. w moim podpisie) czy występuje coś takiego osobno. Jeśli tak to podasz Pani w ASO numer i nawet nie będzie musiała się głowić
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
W service manualu jest tylko wspomniane o wymianie całego pedału sprzęgła. Widać tą sprężynę aczkolwiek nie jest nic wspomniane o jej wymianie. Zakładam, że nie jest częścią zamienną ale spokojnie jakąś na wzór starej dopasujesz z uniwersalnych.
Ona wygląda tak jakby po wciśnięciu pedału sprzęgła odciągała go do standardowej pozycji. Pomimo tego, ze wydaje Ci się, że odbija może nie cofać się całkiem i wtedy jeździsz na tzw. półsprzęgle co na dłuższą metę przyczyni się do jego szybszego zużycia.
Najlepiej więc na mój gust naprawić to miejsce.
Ona wygląda tak jakby po wciśnięciu pedału sprzęgła odciągała go do standardowej pozycji. Pomimo tego, ze wydaje Ci się, że odbija może nie cofać się całkiem i wtedy jeździsz na tzw. półsprzęgle co na dłuższą metę przyczyni się do jego szybszego zużycia.
Najlepiej więc na mój gust naprawić to miejsce.
Temat juz byl poruszany w innym wątku ale chciałbym opisać podobną sytuację. W czasie jzady, po krótkim odcinku jazdu na luzie, próbowałem wrzucić 3 bieg i nie mogłem, próbowałem 2 i 4 ale tez nie wchodziły. Udało mi się zjechać na parking gdzie zgasiłem silnik. Przy zgaszonym silniku biegi wchodziły poprawnie. Odpaliłem ponownie i bez zmian, biegi nie wchodziły. Auto jest już w serwisie Mazdy w Redzie. Dzwonił mechanik z informacą, że to pęknięty docisk. Koszt docisku ok 300, robocizna ok. 500 i olej. Razek ok. 900 PLN (mam nadzieję ze brutto).
Pozdrawiam forumowiczów.
Marek
P.S. Dlaczego to się stało w samochodzie 3,5 letnim z przebiegiem 56 tyś.?
Pozdrawiam forumowiczów.
Marek
P.S. Dlaczego to się stało w samochodzie 3,5 letnim z przebiegiem 56 tyś.?
-
mcies2
Poprawiłem i połączyłem kilka tematów.
mcies2 Poszukaj coś dla siebie też w tym temacie:
ciezka praca sprzegla i skrzyni biegow – przyczyny ?
Korzystanie z opcji Szukaj na prawdę sie przydaje Panowie
Pozdr.
mcies2 Poszukaj coś dla siebie też w tym temacie:
ciezka praca sprzegla i skrzyni biegow – przyczyny ?
Korzystanie z opcji Szukaj na prawdę sie przydaje Panowie
Pozdr.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość