Strona 1 z 1

Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach

PostNapisane: 18 gru 2009, 12:48
przez pufatek2
witam posiadam mazde 3 i chcialbym sie dowiedziec jakie powinno byc cisnieine w oponach kola 16 i czy mozan jezdzic z wlaczona kontrolka od czujnika cisnienia bo wczoraj mi sie zapalila i nie wie mczy od mrozow czy cos puscilo
dodaje ze ejst to wersja sedan z 2007 z roku sciagnieta z USA dziekuje za pomoc

PostNapisane: 18 gru 2009, 15:03
przez emilioestewez
Ja u siebie mam 2,3 przód i 2,2 tył. Od strony kierowcy jak otworzysz drzwi – powinieneś mieć wykaz ciśnień na naklejce. Niestety wartości są podane w PSI ale masz na sieci gotowe kalkulatory. 2,2 atm to mniej więcej 32 PSI. Co do czujników ciśnienia to zapewne spadło ciśnienie w związku z tym że było zimno w nocy. Jak dopompujesz będzie zapewne git (pamiętaj że układ ma pewną inercyjność i kontrolka zgaśnie po jakimś czasie). Jeździć oczywiście że można – ale przy małym ciśnieniu raz że skatujesz oponki a dwa skoczy Ci zużycie paliwa...

Re: Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach

PostNapisane: 26 lut 2015, 11:57
przez widmo82
Odkopuję :P

W BK istnieje możliwość założenia czujników ciśnienia w kołach? Jak jesteśmy powiadamiani o niskim ciśnieniu? Buzer? Kontrolki nie widzę na desce.
Na jakiej zasadzie działają takie czujniki? Można użytkować dwa komplety zima/lato jedne z czujnikami a drugie bez?

Czujnik ciśnienia w oponach.

PostNapisane: 2 mar 2015, 16:33
przez bercikz
Witam,

Czy da się dołożyć system sprawdzania ciśnienia w oponach do wersji (2005 110KM) fabrycznie nie posiadających tego systemu ? W MPS ten system bazuje na czujnikach z ABSu ?

Re: Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach

PostNapisane: 2 mar 2015, 19:27
przez Arturr0
W swojej maździe mam czujniki ciśnienia w oponach. Niestety, co najmniej jeden z nich jest uszkodzony i na desce rozdzielczej świeci się kontrolka na zegarze obrotomierza (lewym), jak widać na załączonych fotkach.
Przez pierwsze kilka minut od rozpoczęcia jazdy kontrolka mruga, a następnie świeci światłem ciągłym. Nie jest w zbyt rażącym kolorze, więc nie denerwuje ;P .
opony_mazda.jpg

opony_kontrolka_mazda.jpg

Re: Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach

PostNapisane: 2 mar 2015, 21:06
przez widmo82
Obrazek
Niestety w mojej wersji nie ma takiej ikonki podczas testu zegarów :/
Jedynie co zauważyłem w stosunku do starszego o 2lata Y6, pojawiła się ikonka KEY od opcjonalnego systemu bezkluczykowego.
To mnie chyba dyskwalifikuje jako użytkownika felg z takimi czujnikami ;/

PostNapisane: 3 mar 2015, 10:51
przez raczq
widmo82 napisał(a):Niestety w mojej wersji nie ma takiej ikonki podczas testu zegarów :/


Pamiętaj, że ikony o braku płynu do spryskiwaczy również nie ma podczas testu zegarów... więc nic straconego :)

Wyczytałem, że po modyfikacji ELM'a na MS-can jest dostęp do modułu TPMS (Tire Pressure Monitor System).

Dziś biorę się, za przeróbkę ELM. Zobaczymy co tam będzie ;)

PostNapisane: 3 mar 2015, 11:33
przez widmo82
raczq napisał(a):Pamiętaj, że ikony o braku płynu do spryskiwaczy również nie ma podczas testu zegarów... więc nic straconego

Kurczak... nie zwróciłem na to uwagi :D


Pozwolę sobie wkleić coś co dostałem na PW

Marianek napisał(a):Mozliwe ze byly, pojecia nie mam :( U nas w europie nie spotkalem takowej :/
Czujniki dzialaja na zasadzie radiowego polaczenia z systemem. Sam czujnik siedzi na wentylu w feldze. Jak masz zimowki/lato to kazde musza miec czujniki i po zmianie kol potrzeba programowac. Ja na zime nie mialem czujnikow i swiecila mi kontrolka caly czas.

:P

Re: Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach

PostNapisane: 18 mar 2015, 16:38
przez bercikz
Też nad tym myślałem, ale jak się okazuje to jeden czujnik kosztuje 190zł <nie powiem> to się rozmyśliłem. Jednak ciekawi mnie jak wyglądała by aktywacja tego systemu. Co do czujnika płynu spryskiwaczy, to wystarczy go zakupić i wpiąć.

Re: Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach

PostNapisane: 20 mar 2015, 10:52
przez tomi911
widmo82 a po co Ci to w ogóle? Przecież jak złapiesz gumę to widzisz, jak Ci zejdzie powietrze też, a jak masz jakąś niewielką różnicę to jakie to ma znaczenie?
Poza tym – w myśl tego co napisał Marianek – wymiana opony = wymiana czujnika. Chyba, że można własnoręcznie przełożyć, bo szczerze mówiąc nie wiem jak taki czujnik wygląda, ale niemniej jest to jakiś dodatkowy problem.

Re: Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach

PostNapisane: 20 mar 2015, 11:12
przez widmo82
Poczytaj o ecodrivingu i wpływie złego ciśnienia na spalanie. Pomijam aspekt ściągania.

uwaga Marianka dotyczy przypadku, kiedy mamy jeden komplet czujników i przekładamy je z felgi na felge przy zmianie opon sezonowych. Ja rozważałem zakup na początek jednego kompletu (oryginał Mazdy). Niestety jeśli moje auto nie ma możliwości aktywacji systemu zintegrowanego z fabrycznym (w BM inaczej to się odbywa niż w BK) i wchodzi w grę zakup tylko nieautoryzowanych czujników to chyba podziękuję.

PostNapisane: 20 mar 2015, 11:17
przez tomi911
widmo82 napisał(a):Poczytaj o ecodrivingu i wpływie złego ciśnienia na spalanie. Pomijam aspekt ściągania.

Ecodriving – nie stosuję, nie czytam, nie interesuje mnie to ;)
Co masz na myśli mówiąc "złe ciśnienie"? Pompujesz do zalecanego i jeśli masz dobre opony w dobrym stanie to przy regularnym użytkowaniu powinno być ok – sprawdzałem u siebie po 3 msc i jest ok.
A ściąganie przecież też wyłapiesz bez czujnika.

widmo82 napisał(a):uwaga Marianka dotyczy przypadku, kiedy mamy jeden komplet czujników i przekładamy je z felgi na felge przy zmianie opon sezonowych. Ja rozważałem zakup na początek jednego kompletu (oryginał Mazdy).

Ok – jasna sprawa ;)
Jeszcze co do spalania (a właściwie zużycia paliwa) – Ty jeździsz na benzynie czy na LPG? Jeśli na benzynie to jaką masz średnią miasto/trasa/ mieszane?

Re: Czujnik cisnienia i ciśnienie w oponach

PostNapisane: 20 mar 2015, 15:35
przez widmo82
Statystyki w podpisie => motostat.
Pierwszy miesiąc na PB95, ale zgodnie z zalożeniami, szybko pojawiła sie instalacja LPG.
Spalanie baaardzo zbliżone. Wg. bananmina, przeważnie pali 15-20% wiecej na LPG. Wg. mnie, jest to trudne do wykazania w warunkach codziennego użytkowania.
Jak było chłodniej, przy podobym stylu jazdy, bardzo zbliżonej średniej prędkości, spaliłem średnio na zbiorniku 10.4l a teraz jak jest cieplej... 11.5 :D -tankuje na tej samej stacji.
Moge Ci godzinami opowiadac jak bardzo mnie śmieszą teksty typu: na tym gazie to mi pali 0,5l-1 więcej niż na tamtym :D Rejestrowałem spalanie w poprzedniej M3 Y6 przez prawie 100km/6lat więc wiem coś o analizie wyników spalania :)
Spokojnie moge wykazać, że w mieście pali mniej niż w trybie mieszanym przy niewiele mniejszej sredniej predkosci :) lub że w trasie pali tyle co w miescie z niwiele większa srednią prędkością :)