Strona 1 z 1

Automatyczna skrzynia – pytanie o blokadę dźwigni

PostNapisane: 28 lis 2008, 00:02
przez Hops
Witam,
Mam pytanie odnośnie elementu znajdującego się przy automatycznej skrzyni biegów w Mazdzie 3. Mały element który po wyciągnięciu wygląda jak spinka. Nie mam zielonego pojecia ci to jest i do czego to służy, moze ktoś z was wie co to jest.

Zaznaczyłem na fotce


Obrazek


Pozdrawiam,

Krzysiek

PostNapisane: 28 lis 2008, 00:09
przez Globy
Link do fotki niestety nie bangla. Zajrzyj proszę do Regulaminu i popraw temat, precyzując w jego opisie model auta, typ silnika i rocznik, aby ułatwić innym Użytkownikom udzielanie odpowiedzi.

PostNapisane: 28 lis 2008, 00:15
przez Hops
Już poprawiłem mam nadzieje że teraz bedzię ok, jeszcze słabo się orientuje w tej całej nomenklaturze :(

PostNapisane: 28 lis 2008, 00:49
przez Globy
Lajcik, ja też nie wiem, jaka skrzynia siedzi w M3 ;) Stawiam, że to wersja amerykańska 2.0 lub 2.3... Oznaczenia auta są po otwarciu prawych drzwi na słupku lub na drzwiach (biała naklejka). Aczkolwiek typ nie jest istotny, może ktoś zerknie do Workshop Manuala?

PostNapisane: 28 lis 2008, 17:54
przez LemJohny
W języku angielskim:

Shift-Lock Override
If the shift lever won't move from P using
the proper shift procedure, continue to
hold down the pedal.

1. Remove the shift-lock override cover
with a screwdriver.
2. Insert a screwdriver and push it down.
3. Move the shift lever.
4. Take the vehicle to an Authorized
Mazda Dealer to have the system
checked.

Zatem jest to potrzebne w przypadku zablokowania przekładni skrzyni – np kiedy nie ma akumulatora w aucie a chcemy go przerzucić na luz aby go np. przepchnąć lub kiedy nie możemy normalnie postępując wrzucić biegu – coś się zepsuło...
U mnie było tak robione kiedy auto było w kontenerze i trzeba było go przepchnąć... Wtedy dzieki temu pstryczkowi można było przerzucić bieg

Chyba tak to jest... :) jak ktoś wie lepiej to poprawcie !!

Pozdrawiam

PostNapisane: 29 lis 2008, 22:02
przez travisowski
LemJohny – – – w rzeczy samej.

PostNapisane: 30 gru 2008, 00:56
przez mjuskowiak
to jest zatyczka do awaryjnego uruchomienia skrzyni automatycznej. Wiem bo u mnie tego brakuje i poszukuję tego
po jej wyjęciu jest tam otwór, wkłada się tam coś w rodzaju pręta albo drutu i odblokowuje skrzynię przy awarii

Re: Automatyczna skrzynia – pytanie o blokadę dźwigni

PostNapisane: 14 sty 2011, 11:35
przez misiek416
Tak jak kolega pisał wyżej w języku angielskim ,robi się to śrubokrętem(screwdriver ).

Re: Automatyczna skrzynia – pytanie o blokadę dźwigni

PostNapisane: 14 sty 2011, 11:39
przez misiek416
Ja mam problem tego typu,że po wrzuceniu biegu na P nie zapala mi się lampka "P".nie możliwy jest wtedy rozruch auta na na biegu P. odpalam na N.
Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?

Re: Automatyczna skrzynia – pytanie o blokadę dźwigni

PostNapisane: 16 sty 2011, 22:42
przez radzi89
W V-klasie mielismy taki przypadek – winny byl czujnik w skrzyni biegow. Nie wiem jak jest to rozwiazane w Mazdzie....