Dodatkowa chłodnica to ciekawa sprawa
Czy ktoś wie jak to się odbywa w V6... czyli czy chłodnica jest zamontowana po drodze płynu chłodniczego z bloku silnika do skrzyni czy się to odbywa w innej drodze
Problem z zamontowaniem takiej skrzyni dodatkowej może się pojawić przy wydajności pompy wody... ponieważ chłodnica po drodze przepływu do skrzyni będzie stawiać opór... więc rodzi się pytanie czy wtedy nie trzeba by zamontować dodatkowej pompy wody – takiej elektrycznej (tak jak jest to w np. VW Bora – Jetta , Opel Omega) i czy trzeba by jakiś system dodatkowego odpowietrzenia robić do dołożonej chłodnicy (przy zastosowaniu dodatkowej pompy problem z odpowietrzeniem powinien zniknąć – pompka miałaby na tyle mocy aby swobodnie odpowietrzyć i przepchać powietrze z dołożonej chłodnicy...) Termostat prawdopodobnie nie mógłby być zastosowany bo obieg wody byłby tylko bezpośrednio po przez chłodnice więc nie można by go było odcinać (na zimę wrzuciłoby się kawałek tektury i załatwione

) Dobrą sprawą byłoby zainstalowanie dodatkowego wentylatora spiętego z czujnikiem temperatury (takim dołożonym na naszej nowej instalacji – na wężu... lub spiąć załączenie wentylatora z obwodem wentylatora głównego chłodnicy)
Najprostszym rozwiązaniem dodatkowego chłodzenia byłby wyprofilowanie jakiegoś kanału powietrznego idącego od wlotu powietrza w zderzaku i skierowanego swym wylotem na skrzynie... (kiedyś tak robili turbo w Polonezie wtłaczając więcej powietrza do układu dolotowego

)