Strona 1 z 1

Drgania samochodu podczas większych prędkości

PostNapisane: 7 lip 2008, 15:25
przez seta
Witam szanownych forumowiczów,

Moja mazda przy prędkościach ok 120km/h wpada w dziwne drgania odczuwalne zarówno na kierownicy jak i pedale gazu. Jak puszczę pedał gazu, to przestaje się trząść, jak znów doduszę, to wraca.

Jazda na autostradzie, więc problem nierówności nawierzchni raczej odpada (nawet na świeżo położonym asfalcie na odcinku Poznań-Września). Odpadają też źle wyważone koła, ten sam problem występuje na dwóch różnych kompletach felg.

Zastanawiałem się, czy to może nie amortyzatory, ale wymieniłem oba przednie u Jaksy i nadal to samo.

Osobiście celuję gdzieś w układ napędowy, bo jak wspomniałem po puszczeniu gazu drgania ustają jak ręką odjął...

Skończyły mi się już pomysły – może ktoś z Was miał podobne problemy?

Pozdrawiam
Tomek

PostNapisane: 7 lip 2008, 15:58
przez gregorb
Moze poduszka silnika? Moze kolo dwumasowe ?

PostNapisane: 7 lip 2008, 22:32
przez mtaranti
:) NA 200 % WYWAżENIE Kół i (lub) krzywa felga. ja miałem krzywą i mimo jej wywazenia telepało autem.
a jaki przebieg?
Cytat "Jak puszczę pedał gazu, to przestaje się trząść, jak znów doduszę, to wraca" – wskazuje na środkowy przegub- choć to raczej odpada

PostNapisane: 8 lip 2008, 15:10
przez seta
mtaranti napisał(a):NA 200 % WYWAżENIE Kół i (lub) krzywa felga.


Ale ja mam dwa komplety felg (stalowe i aluminiowe) i na obu jest to samo...
Aż mi się nie chce wierzyć, że oba są krzywe...

Ale spróbuję jeszcze zainwestować w sprawdzenie felg u "oponiarza"

PostNapisane: 9 lip 2008, 21:41
przez mtaranti
aaa to patrzyłes kola ale nie sprawdzałes wyważenia?!

ja wywazyłem koła u jednego oponiarza i co ...... waliło jak diabli
po tygodniu pojechałem do drugiego i okazało sie ze źle wyważone poprawił i wszystko hula OK ani drgnie

PostNapisane: 10 lip 2008, 22:22
przez seta
Oba komplety były każdorazowo wyważane przed założeniem (każdorazowo u innego oponiarza), dlatego z góry wykluczyłem możliwość złego wyważenia... :)

PostNapisane: 8 lis 2008, 12:13
przez YANOOSH
mialem nieco podobny przypadek w Mondeo 2,0 tdci i okazało się że nałożyły sie dwie sprawy
– wyważenie kół i padnięty przegub wewnętrzny – bicie nasilało się przy silnym dodawaniu gazu (al co dziwne tylko w pewnym zakresie obrotów)
– ale najpierw proponuje pojechać do DOBREGO zakładu oponiarskiego gdzie mają DOWAŻARKĘ – po wyważeniu samego koła pojeździsz troche żeby koło "sie ułożyło" potem i podjedziesz do nich ponownie wtedy DOWAŻĄ Ci koła bzpośrednio na samochodzie – BEZ ZDEJMOWANIA KÓŁ. Operacja ta w trudnych przpadkach daje rewelacyjne efekty szczególnie polecam osobom które lubią ten specyficzny szum powietrza powyżej 150 km/h :–), wiem gdze robią to dobrze w 3Mieście.

YANOOSH

PostNapisane: 8 lis 2008, 18:22
przez Krisek
to moze byc poduszka niewiem jak mazdy EU ... ale US/CA notorycznie slyna z padajacyh poduszek ...