Strona 1 z 1

Mazda 3-Jednorazowy strzał iz podwozia

PostNapisane: 14 sty 2020, 00:27
przez marmanlive
Witam,
Czy ktoś mógłby opisać objawy wadliwej sprężyny?
Za każdym razem, gdy uruchamiam samochód po około minucie jazdy, słyszę odgłosy trzaskania (jak strzelanie) spod samochodu z obszaru pedałów. Zdarza się to tylko raz po każdym uruchomieniu samochodu, a następnie po prostu znika.

Ale ciekawe jest, że samochód jedzie płynnie bez żadnych problemów...

Chciałbym zrozumieć, czy może to być spowodowane zużytą lub pękłą sprężyną któregokolwiek z pedałów. Podejrzewam, że to pedał sprzęgła.

Czy ktoś miał podobny problem z Mazdą 3, 1.6 benzyna, BK (2006 r.)?

Byłbym wdzięczny za każdą wskazówkę

PostNapisane: 14 sty 2020, 05:34
przez caliber2001
Test systemu DSC, odbywa się zawsze po przekroczeniu chyba 20kmh, następny po kolejnym rozruchu silnika.

PostNapisane: 16 sty 2020, 18:15
przez yama
i jest to ZAWSZE po uruchomieniu silnika i ruszeniu pojazdu /jak się zatrzymasz a nie wyłączysz silnika to nadal test jest poprawny i nic się nie stanie/
To całkiem normalne

Re: Mazda 3-Jednorazowy strzał iz podwozia

PostNapisane: 19 sty 2020, 14:30
przez marmanlive
Moj samochód nie jest wyposażony układem DSC, ale ma tylko ABS.
Mam taki opis w instrukcji obsługi

"Kierowca odczuje lekkie wibracje w pedale hamulca i może usłyszeć odgłos (szczękający hałas) z układu hamulcowego. Jest to normalne, gdy działa ABS. Nie pompuj hamulców, nadal naciskaj pedał hamulca."

Wydaje mi się, że ten problem jest spowodowane pedałem hamulca i działanią ABS systemy, a nie pedałem sprzęgła? I należy to uznać za normalne?

Brzmi dziwnie:) .... jakieś inne pomysły? :)

Re: Mazda 3-Jednorazowy strzał iz podwozia

PostNapisane: 20 sty 2020, 12:08
przez some1
ABS i DSC są obsługiwane przez ten sam system. W sumie nie spotkałem się z wyjaśnieniem co tam się dokładnie dzieje. Czy po prostu pompa się uruchamia, czy robi jakiś test i chwilowo zwiększa ciśnienie. Po prostu ten typ tak ma.

A to co cytujesz z instrukcji to już opis działania ABS podczas hamowania. Depnij mocno hamulec na śliskiej nawierzchni, to poczujesz :)

PostNapisane: 1 lut 2020, 13:54
przez yama
wyłączyłem DSC przy odpaleniu silnika ruszam nie było "strzała"
normalnie jest
ABS nie ma nic wspólnego bo działa tylko jak hamujesz
DSC =>
Gdy system DSC jest włączony i próbujesz ruszyć samochodem, który ugrzązł, lub wyjechać ze świeżego śniegu, zadziała system TCS (część systemu DSC).
Naciśnięcie pedału przyspieszenia nie zwiększy mocy silnika i ruszenie z miejsca może być utrudnione. W takiej sytuacji wyłącz system TCS/DSC.

Jeśli TCS/DSC jest wyłączony i silnik zostanie wyłączony poprzez obrócenie włącznika zapłonu w pozycję OFF, system włączy się samoczynnie po obróceniu włącznika zapłonu w pozycję ON.
Włączony system TCS/DSC zapewnia najlepszą trakcję.
– Jeżeli wyłącznik DSC OFF zostanie naciśnięty i przytrzymany przez 10 sekund lub dłużej, włączy się funkcja rozpoznania usterki wyłącznika systemu DSC i system DSC uaktywni się automatycznie.

Lampka DSC OFF gaśnie, gdy system DSC jest aktywny.

Jeśli system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (SCBS) zadziała przy wyłączonym systemie TCS/DSC, system TCS/DSC uruchomi się automatycznie.

TCS to system zapobiegający poślizgowi kół napędzających przy ruszaniu, przyhamowuje koło które zaczyna buksować i w razie potrzeby zmniejsza moc silnika