Witam,
Czy ktoś mógłby opisać objawy wadliwej sprężyny?
Za każdym razem, gdy uruchamiam samochód po około minucie jazdy, słyszę odgłosy trzaskania (jak strzelanie) spod samochodu z obszaru pedałów. Zdarza się to tylko raz po każdym uruchomieniu samochodu, a następnie po prostu znika.
Ale ciekawe jest, że samochód jedzie płynnie bez żadnych problemów...
Chciałbym zrozumieć, czy może to być spowodowane zużytą lub pękłą sprężyną któregokolwiek z pedałów. Podejrzewam, że to pedał sprzęgła.
Czy ktoś miał podobny problem z Mazdą 3, 1.6 benzyna, BK (2006 r.)?
Byłbym wdzięczny za każdą wskazówkę
Mazda 3-Jednorazowy strzał iz podwozia
Strona 1 z 1
Test systemu DSC, odbywa się zawsze po przekroczeniu chyba 20kmh, następny po kolejnym rozruchu silnika.
Moj samochód nie jest wyposażony układem DSC, ale ma tylko ABS.
Mam taki opis w instrukcji obsługi
"Kierowca odczuje lekkie wibracje w pedale hamulca i może usłyszeć odgłos (szczękający hałas) z układu hamulcowego. Jest to normalne, gdy działa ABS. Nie pompuj hamulców, nadal naciskaj pedał hamulca."
Wydaje mi się, że ten problem jest spowodowane pedałem hamulca i działanią ABS systemy, a nie pedałem sprzęgła? I należy to uznać za normalne?
Brzmi dziwnie:) .... jakieś inne pomysły?
Mam taki opis w instrukcji obsługi
"Kierowca odczuje lekkie wibracje w pedale hamulca i może usłyszeć odgłos (szczękający hałas) z układu hamulcowego. Jest to normalne, gdy działa ABS. Nie pompuj hamulców, nadal naciskaj pedał hamulca."
Wydaje mi się, że ten problem jest spowodowane pedałem hamulca i działanią ABS systemy, a nie pedałem sprzęgła? I należy to uznać za normalne?
Brzmi dziwnie:) .... jakieś inne pomysły?
ABS i DSC są obsługiwane przez ten sam system. W sumie nie spotkałem się z wyjaśnieniem co tam się dokładnie dzieje. Czy po prostu pompa się uruchamia, czy robi jakiś test i chwilowo zwiększa ciśnienie. Po prostu ten typ tak ma.
A to co cytujesz z instrukcji to już opis działania ABS podczas hamowania. Depnij mocno hamulec na śliskiej nawierzchni, to poczujesz
A to co cytujesz z instrukcji to już opis działania ABS podczas hamowania. Depnij mocno hamulec na śliskiej nawierzchni, to poczujesz
wyłączyłem DSC przy odpaleniu silnika ruszam nie było "strzała"
normalnie jest
ABS nie ma nic wspólnego bo działa tylko jak hamujesz
DSC =>
Gdy system DSC jest włączony i próbujesz ruszyć samochodem, który ugrzązł, lub wyjechać ze świeżego śniegu, zadziała system TCS (część systemu DSC).
Naciśnięcie pedału przyspieszenia nie zwiększy mocy silnika i ruszenie z miejsca może być utrudnione. W takiej sytuacji wyłącz system TCS/DSC.
Jeśli TCS/DSC jest wyłączony i silnik zostanie wyłączony poprzez obrócenie włącznika zapłonu w pozycję OFF, system włączy się samoczynnie po obróceniu włącznika zapłonu w pozycję ON.
Włączony system TCS/DSC zapewnia najlepszą trakcję.
– Jeżeli wyłącznik DSC OFF zostanie naciśnięty i przytrzymany przez 10 sekund lub dłużej, włączy się funkcja rozpoznania usterki wyłącznika systemu DSC i system DSC uaktywni się automatycznie.
Lampka DSC OFF gaśnie, gdy system DSC jest aktywny.
Jeśli system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (SCBS) zadziała przy wyłączonym systemie TCS/DSC, system TCS/DSC uruchomi się automatycznie.
TCS to system zapobiegający poślizgowi kół napędzających przy ruszaniu, przyhamowuje koło które zaczyna buksować i w razie potrzeby zmniejsza moc silnika
normalnie jest
ABS nie ma nic wspólnego bo działa tylko jak hamujesz
DSC =>
Gdy system DSC jest włączony i próbujesz ruszyć samochodem, który ugrzązł, lub wyjechać ze świeżego śniegu, zadziała system TCS (część systemu DSC).
Naciśnięcie pedału przyspieszenia nie zwiększy mocy silnika i ruszenie z miejsca może być utrudnione. W takiej sytuacji wyłącz system TCS/DSC.
Jeśli TCS/DSC jest wyłączony i silnik zostanie wyłączony poprzez obrócenie włącznika zapłonu w pozycję OFF, system włączy się samoczynnie po obróceniu włącznika zapłonu w pozycję ON.
Włączony system TCS/DSC zapewnia najlepszą trakcję.
– Jeżeli wyłącznik DSC OFF zostanie naciśnięty i przytrzymany przez 10 sekund lub dłużej, włączy się funkcja rozpoznania usterki wyłącznika systemu DSC i system DSC uaktywni się automatycznie.
Lampka DSC OFF gaśnie, gdy system DSC jest aktywny.
Jeśli system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (SCBS) zadziała przy wyłączonym systemie TCS/DSC, system TCS/DSC uruchomi się automatycznie.
TCS to system zapobiegający poślizgowi kół napędzających przy ruszaniu, przyhamowuje koło które zaczyna buksować i w razie potrzeby zmniejsza moc silnika
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości