Dzień dobry,
Mój samochód to Mazda 3 silnik 1.6, benzynowy, 77 kW. Podczas naprawy mechanik zdiagnozował konieczność wymiany wahaczy na tylnej osi, następnie konieczne byłoby ustawienie zbieżności. W sklepach z częściami, z którymi się do tej pory kontaktowałem dla tylnej osi tego modelu podawane były wyceny dla "wahacza tylnego górnego" oraz "wahacz dolny tylnego przedniego". Czy poza nimi na tylnej osi są jeszcze jakieś inne wahacze? Czy w przypadku wahaczy tylnej osi wymienia się je łącznie (albo nawet jeśli nie zwykło się tak robić, to czy i tak nie jest to korzystnym rozwiązaniem) czy raczej pojedynczo? Pisząc "łącznie" nie chodzi mi o lewą i prawą stronę osi, ale o wspomniany "wahacz tylny górny", "wahacz dolny tylny przedni" oraz ewentualnie jeszcze jakiś inny rodzaj wahacza tylnej osi, jeżeli takie występują.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Wymiana wahaczy na tylnej osi
Strona 1 z 1
Tu masz wszystkie elementy, które należy wymienić.
Łącznie są trzy wahacze i "cukierek".
RP
Łącznie są trzy wahacze i "cukierek".
RP
Dziękuję za schemat. Czy nie byłyby to w zasadzie 4 wahacze? Mam na myśli część nr 28-2008 i 28-200X na dolnej ilustracji.
Czy numery, które są wyszczególnione przy poszczególnych częściach, są numerami uniwersalnymi, tzn. stosowanymi dla części wszystkich producentów? Czy wspomniany "cukierek" jest tutaj uwzględniony? Czy ten "cukierek" to tuleje? Czy tuleje też trzeba przy tym wymieniać?
Czy numery, które są wyszczególnione przy poszczególnych częściach, są numerami uniwersalnymi, tzn. stosowanymi dla części wszystkich producentów? Czy wspomniany "cukierek" jest tutaj uwzględniony? Czy ten "cukierek" to tuleje? Czy tuleje też trzeba przy tym wymieniać?
- Od: 8 gru 2018, 14:08
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 BK, 2007 r., 1.6, silnik benzynowy
Tak w zasadzie są 4 – element 28-200 – ale jest on zintegrowany z elementami mocującymi piastę więc jego się nie wymienia za to wymienia się właśnie "cukierek" czyli tuleję na początku tego elementu.
Te obrazki są z programu Mazda Electronic Parts Catalog więc numery dotyczą oryginalnych numerów części. Po nich często można dobrać zamiennik.
Jeśli kupisz całe nowe wahacze to tuleje już w nich będą. Ja za cały zestaw zapłaciłem 660 zł w 2016.
Same tuleje były niewiele tańsze więc uznałem, że nie warto.
Tu fota mojego złomu zaraz po demontażu. W górnej części zdjęcia widać "cukierki"
RP
Te obrazki są z programu Mazda Electronic Parts Catalog więc numery dotyczą oryginalnych numerów części. Po nich często można dobrać zamiennik.
Jeśli kupisz całe nowe wahacze to tuleje już w nich będą. Ja za cały zestaw zapłaciłem 660 zł w 2016.
Same tuleje były niewiele tańsze więc uznałem, że nie warto.
Tu fota mojego złomu zaraz po demontażu. W górnej części zdjęcia widać "cukierki"
RP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości