Zawieszenie Mazdy 3

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Matuszcz » 28 lip 2018, 12:05

Cześć :)

byłem wczoraj zrobić zbieżność kół, niestety diagnosta stwierdził, że nie zrobi bo trochę wymian mnie czeka w aucie <płacze>

do wymiany mam:
– sworzeń wahacza strona prawa (nie mam napisane czy tył czy przód, ale kopał w przednie prawe koło i "huczało" więc zapewne przód)
– łączniki stabilizatorów przód x2 (lewe i prawe? czy jedno koło ma dwa łączniki?)
– simerbloki wahaczy tylnych (przednie, strona lewa oberwany) – czy z tyłu występują simerbloki tylne i przednie w jednym kole?)
– popuszczenie śrub do regulacji zbieżność tyłu (ew. nowe)
– wahacze górne tylne x2

i prawdę mówiąc w ogóle się na tym nie znam. Wahacz składa się z simerbloku (tulei) oraz dwóch łączników? Szukałem w internecie jakiegoś schematu, ale nie mogę znaleźć do mazdy.

Co by się najbardziej opłacało kupić? W takim sensie, że wole to zrobić raz a porządnie, niż za 3 miesiące znów coś wymieniać.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2017, 20:50
Posty: 24 (1/1)

Postprzez PP89 » 29 lip 2018, 10:42

Ad.1. sworzeń wahacza -sworznie masz z przodu tylko i jeśli wahacz jest w porządku to wymień sam sworzeń. Sworzeń nie huczy, tylko stuka/skrzypi, więc jeśli coś huczy przy obracaniu kołem to łożysko. Łożysko może nie być dostępne samo, tylko z piastą.
Sworzeń nr 34-310 –> http://mazdaepc.com/parts/MAZDA%203/AEBA10/W1/3400A/

Ad.2. Jedno koło ma jeden łącznik stabilizatora, Wymieniasz cały element.
Łącznik nr 34-170 –> ten link co wyżej

Ad.3. W zasadzie występuje jeden główny mocujący wahacz do podwozia (nr 28-200B – wg tego schematu wahacz z tuleją to jeden element, ale wydaje mi się że są dostępne same tuleje, wtedy wymieniasz tylko tuleje). Pozostałe dwie tuleje to elementy wahaczy poprzecznych.
Tylne zawieszenie –> http://mazdaepc.com/parts/MAZDA%203/AEBA10/W1/2800A/

Ad.4. Śruby do regulacji – jeśli będą zapieczone to nie ma wyjścia, trzeba ciąć i wstawiać nowe

Ad.5. Wahacze górne tylne – nie wiem o które chodzi


A z jakiego powodu chciałeś ustawiać zbieżność? Po jakiejś wymianie czy tak po prostu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez PiotrekEs » 9 sie 2018, 22:22

Z tyłu są trzy rodzaje wahaczy (oczywiście na stronę) prosty, banan, i ten na którym opiera się sprężyna. Są to wahacze wymienialne. Jest też z tyłu wahacz podłużny ale nie ma zamienników więc tam wymienimy tylko tuleje. Zamieszczam prosty schemat obrazujący to co pisze i na głównym planie wspominana tuleja.

https://zapodaj.net/42ac2cab75b81.jpg.html

Szczerze powiedziawszy mam wrażenie, że mechanicy lepiej postrzegają wymianę np całego wahacza niz wykręcenia go wybijania tuleji i wbijania nowej. Myślę, że to przekłada się również na cenę za usługę. Poprostu łatwiej jest wykręcić cały element i wkręcić nowy. Ja na dniach robiłem kompletny remont zawieszenia oprócz tylnych amortyzatorów, i za wszystko z częściami z średnio wyższej półki wyszła mnie ta przyjemność jakieś 3200 zł. Oczywiście nie sugeruje Ci tutaj wymiany wszystkiego bo ja miałem sporo uwalonych czesci, tylko np jeśli masz padnięty sworzeń wahacza to poprostu wymień cały wahacz. U mnie mechanik poradził sobie z tyłu bez cięcia i nowego kompletu śrub, między innymi do regulacji zbierznosci. Takowe kosztują jakieś 130 zł komplet. Jak chcesz jakieś szczegóły jeszcze to pisz. Pozdro
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 17:56
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323