Tarcza sprzęgła do wymiany?

Mam 2 problemy... wydaje mi się, że są niezależnie od siebie (choć może to to samo)... co ciekawe one nie występują zawsze... nie mam pojęcia od czego to zależy... na początku myślałem, że od tego, czy samochód jest dobrze rozgrzany... bo przy jeździe z Waw do Poznania A2 prawie cały czas około 200/h problem na początku występował ale później ustał... jednak w drugą stronę było odwrotnie... Benzyna 1.6...
1. Jak się rusza i od razu wciśnie się gaz do dechy występuje efekt podobny do tego, jak przy zmianie biegów w automatach... czyli pierw łapie, później wpada w bardzo wysokie obroty (jakby automat zmieniał bieg) a później znowu łapie...
2. To... wydaje mi się, iż występuje rzadziej... a mianowicie... czasem jest tak, że od pewnego wciśnięcia gazu samochód w ogóle zachowuje się jak na sprzęgle... jakby się tarcza ślizgała... ale to zależy od tego jak mocno wciśnięty jest gaz... jak jest wciśnięty słabiej, to efekt nie występuje... dopiero jak już jest bliżej "dechy" ... wtedy w ogóle (dosłownie – zero, jak na wciśniętym do końca sprzęgle) nie ma przełożenia na napęd... tylko wyje obrotami.
Jakieś rady, co to może być? Tarcza sprzęgła do wymiany, czy to coś innego? Jeśli tarcza sprzęgła się ślizga, to dlaczego dopiero jak gaz jest mocno wciśnięty? I dlaczego czasem ten efekt w ogóle nie występuje?
Dopisano 13 lut 2018, 12:50:
Nikt nic nie wie na ten temat? :–)
1. Jak się rusza i od razu wciśnie się gaz do dechy występuje efekt podobny do tego, jak przy zmianie biegów w automatach... czyli pierw łapie, później wpada w bardzo wysokie obroty (jakby automat zmieniał bieg) a później znowu łapie...
2. To... wydaje mi się, iż występuje rzadziej... a mianowicie... czasem jest tak, że od pewnego wciśnięcia gazu samochód w ogóle zachowuje się jak na sprzęgle... jakby się tarcza ślizgała... ale to zależy od tego jak mocno wciśnięty jest gaz... jak jest wciśnięty słabiej, to efekt nie występuje... dopiero jak już jest bliżej "dechy" ... wtedy w ogóle (dosłownie – zero, jak na wciśniętym do końca sprzęgle) nie ma przełożenia na napęd... tylko wyje obrotami.
Jakieś rady, co to może być? Tarcza sprzęgła do wymiany, czy to coś innego? Jeśli tarcza sprzęgła się ślizga, to dlaczego dopiero jak gaz jest mocno wciśnięty? I dlaczego czasem ten efekt w ogóle nie występuje?
Dopisano 13 lut 2018, 12:50:
Nikt nic nie wie na ten temat? :–)