Kontrola trakcji i ABS wyłącza się po szybszym przejeździe przez kałużę

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez caliber2001 » 29 gru 2017, 14:00

Jak w temacie, zdarzyło mi się już kilka razy niestety. Jadąc z prędkością około 60jej gdy przyjadę przez głębszą kałużę od razu zapalają się lmapki od kontroli trakcji i ABS. po podpięciu do Torque pokazuje nieznany błąd, ale Forscan podaje konkretnie C1234-A0, błąd czujnika ABS prawie przednie koło. Po skasowaniu bledu wszystko wraca do normy, aż do następnego przejazdu. Gdy lampki świecą oczywiście ani ABS, ani kontrola trakcji nie działa. Podejrzewam, że może być jakaś nieszczelność na kostce i robi się zwarcie. W związku z tym może mi ktoś wskazać w którym miejscu jest czujnik? Wiem, że od wewnętrznej strony i że trzeba zdjąć koło, ale czy jest w miarę łatwy dostęp? Najlepiej jakby ktoś mógł wskazać na zdjęciu i generalnie czy już miał ktoś taki problem?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 14:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez caliber2001 » 1 sty 2018, 19:06

Nikt nic?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 14:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez MyaS » 2 sty 2018, 23:32

Od siebie mogę dodać że przejazd przy prędkości 60km/h przez głęboką kałużę może nie tylko skutkować uszkodzeniem czujnika ABS, ale wieloma gorszymi rzeczami, jak choćby uszkodzenie silnika.

Ostatnio u mnie gość wjechał z trochę mniejszą prędkością niż twoja w kałużę, co prawda o głębokości sięgającej powyżej progów, ale silnik przez wlot powietrza zaciągnął wodę i strzeliła głowica.

Poza tym mocny strumień wody też może narobić niezłych szkód.

Proponuję przejeżdżać przez kałuże z mniejszą prędkością i kontrolować czy ABS dalej szaleje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 20:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Postprzez Marcis » 8 sty 2018, 17:59

No masz wszystko na tacy. Zdejmij koło, sprawdź przewody i wtyczkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez caliber2001 » 18 sty 2018, 17:59

Niestety jestem zmuszony odświeżyć temat. Wczoraj kontorlka od trakcji i abs już świeciły na stałe – ForScan pokazywał błąd C1234 – wadliwy cujnik lub otwarty obwód prawy przód. W dniu dzisiejszym wymieniłem u mechanika czujnik, ale niestety po wymianie czujnika jest nadal to samo, oprócz tego koło jest dociągnięte na śrubach tak mocno, że nie jestetm w stanie go zdjąć, oczywiście ani kontrola trakcji, ani ABS nie działa. Przewód od czujnika niby nie wygląda na naruszony, ale nie mam pewności, czy wiecie może gdzie jest drugi koniec przewodu, widzę, że wchodzi pod nadkole i dalej chyba w kierunku podszybia. Dobrze by było gdyby ktoś dysponował jakimś zdjęciem. Ze swojej strony mogę dodać, że mam nadzieję, że to nie pompa ABS.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 14:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez Marcis » 20 sty 2018, 08:56

Pompa raczej nie, ale może być winne łożysko. Jeśli sam posiadasz obd, to kasuj błąd, a druga osoba niech rusza przewodem, jeśli nie pomoże to sprawdź czy nie masz luzu na łożysku. Ja musiałem wymienić łożysko bo był spory luz, ale nie szumiło. Dostałem 2 łożyska skf i coś taniego. Miałem założyć skf, ale przez głupotę swoją przełożyłem nie do tego opakowania i założyłem gorsze. Po tygodniu wystąpił błąd. Smar wyciekał z nowego łożyska. Czujnik nie odczytywał. Oddałem na reklamację, uznali a ja założyłem skf i jest dobrze. Łożysko zmieniłem z całą piasta, trochę droższe, ale dużo mniej pracy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez caliber2001 » 21 sty 2018, 11:21

Kolejny update z mojej strony i chyba jednak przewód. Wczoraj udało mi się skasować oba błędy (doszedł c1145) i wyskoczyło ponownie po podskoku na dziurze. Forscan przez większość czasu pokazuje zbliżone prędkości dla wszystkich kół, ale czasem potrafi na kole z tematu pokazać 130kmh mimo, że reszta ma niecałe 60 albo cały czas zero. Niestety nadal nie wiem którędy idzie przewód od czujnika do pompy i gdzie jest druga kostka – pod nadkolem czy dopiero przy pompie (druga strona samochodu).
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 14:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez caliber2001 » 25 lut 2018, 19:15

Wczoraj udalo mi sie w końcu zebrać i zdjąć koło. Po wymianie przewodu i skasowaniu bledu wszystko działa jak należy. Fabryczny przewód przetarl sie o kolumnę zawieszenia, do tego stopnia że wytarte byly całkowicie drużynę przewodzie. Wymiana około 30 minut z papierosem.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 14:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323