Witam
Od niedawna borykam się z problemem "bulgotania/przelewania wody" za schowkiem pasażera. Przy okazji zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu wzrósł o jakiś centymetr. Wyczytałem, że może to być problem zapowietrzonego układu chłodzenia. Odpowietrzyłem go poprzez otwarcie zbiorniczka, pozostawienie włączonego samochodu na biegu jałowym i włączenie ogrzewania. Poczekałem aż termostat się otworzy (gorący wąż, płyn przelewał się już w zbiorniczku wyrównawczym). Zostawiłem tak jeszcze na kilka minut, po czym wyłączyłem samochód i zakręciłem korek zbiorniczka.
Problem wydawał się być rozwiązany, jednak po kilku dniach delikatne bulgotanie znów się pojawiło. Poziom płynu w zbiorniczku niezmieniony (nie wzrósł, nie zmalał). Zauważyłem natomiast, że wąż od termostatu jest zimny. Dystans jaki pokonuję to jednorazowo ok 17-20 km. Temperatura jaką zmierzyłem za pomocą Torque wskazuje, że maksymalnie płyn chłodniczy osiąga 88 stopni (w trasie). Czy przy takiej temperaturze termostat powinien już otworzyć się na tyle, aby płyn chłodniczy przepływał przez wąż?
Wskazówka temperatury znajduje się w takim samym poziomie jak zwykle (w załączniku zdjęcie), po osiągnięciu tego poziomu nie spada/nie podnosi się do wyłączenia silnika.
Przy jakiej temperaturze powinien włączać się wentylator? Odkąd mam samochód nie słyszałem, żeby kiedyś się załączył...sprawdzałem go "na krótko" podłączając do akumulatora –> działa, kręci się.
"Bulgotanie", zimny wąż przy termostacie – winny termostat?
Strona 1 z 1
Termostat otwiera się przy 90*C na całego ale już wcześniej zaczyna powoli przepuszczać ciepły płyn tak że na małym obiegu podczas jazdy masz ciągle około 86-89*C kiedyś to sprawdzałem podczas jazdy. Jeśli chodzi o sam przewód do termostatu powinien się rozgrzewać wraz z rosnącą temperaturą cieczy więc nie powinien być zimny. Wentylator chłodnicy ruszy dopiero gdy całość układu jest nagrzana czyli mały i duży obieg ze zbiorniczka wyrównawczego będziesz widział dymek jak z czajnika.
Te bulgotanie masz cały czas? Mazda ma elektryczne podgrzewanie nagrzewnicy może teraz zauważyłeś dopiero jak się odzywają grzałki?
Nie chce straszyć ale jak u ojca tak było słychać bulgotanie z nagrzewnicy po pół roku było dolewanie płynu w coraz większych ilościach zapowietrzanie się nagrzewnicy aż w końcu znalazłem czas i zrobiłem remont. Okazało się że zapadł się blok i puszczała uszczelka.
Te bulgotanie masz cały czas? Mazda ma elektryczne podgrzewanie nagrzewnicy może teraz zauważyłeś dopiero jak się odzywają grzałki?
Nie chce straszyć ale jak u ojca tak było słychać bulgotanie z nagrzewnicy po pół roku było dolewanie płynu w coraz większych ilościach zapowietrzanie się nagrzewnicy aż w końcu znalazłem czas i zrobiłem remont. Okazało się że zapadł się blok i puszczała uszczelka.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Termostat otwiera się dopiero w okolicy 95 stopni (sprawdzane na Torque). W silniku 1.6 można wymienić samą wkładkę, czy tylko razem z obudową? Obudowa wygląda tak jak ta na zdjęciu poniżej i wygląda jakby można było wymienić samą wkładkę.
Jakimi produktami najlepiej się zainteresować (Gates, Vernet) ?
Jakimi produktami najlepiej się zainteresować (Gates, Vernet) ?
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Kropek, tylko w dieslu było dogrzewanie silnika elektryczne, a w 2.0 też w dieslu przez webasto. Tu jest 1.6 benzyna. Tak jak piszesz wąż od chłodnicy może być ciepły dopiero jak silnik uzyska pełna temperaturę pracy. Jeśli ten wąż jest ciepły przy 60, 70 czy 80 tzn że termostat otwiera się zbyt wcześnie i ucieka ciepło na chłodnice. Wiatrak dopiero włączać powinien się, wtedy gdy silnik jest nagrzany, po nim nagrzała się cała chłodnica i wtedy jak temperatura przekracza załóżmy 93 stopnie włącza się wiatrak i schładza płyn.
Radzik w 2.0 wymienić można cały jak i osobno, może u Ciebie jest podobnie. Temperatura otwarcia ma wynosić 80-84 stopnie. Sprawdź jeszcze innym programem, jak pokaże tą samą, ja bym wymienił.
Radzik w 2.0 wymienić można cały jak i osobno, może u Ciebie jest podobnie. Temperatura otwarcia ma wynosić 80-84 stopnie. Sprawdź jeszcze innym programem, jak pokaże tą samą, ja bym wymienił.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości