koszt naprawy po wpadnięciu dziury

Czołem wszystkim,
W ostaniach dniach w naszej pięknej krainie pokrytej asfaltowo dziurawymi drogami miałem przyjemność wpaść w taką jedną/dwie dziury. Żeby nie przedłużać historii od razu przejdę do setna: droga powiatowa na szczęście ubezpieczona w TUW, szkoda zarejestrowana, notatka policyjna zrobiona, rzeczoznawca już był.
Szkody które zauwazyłem:
1. uszkodzona felga i prawdopodobnie też opona przednia.
2. uszkodzone zawieszenie (lewy i prawy przód)
No właśnie i tutaj pojawia się problem:
1. felgi 17 oem – jaki jest orientacyjnie koszt nowej i czy bawic się w prostowanie (oczywiście to już po wypłaceniu odszkodowania w cenie nowej felgi) ?
2. Czy jeśli bąbel na oponie nie wyszedł od razu ale jest widoczny ślad w którym zapewne wyjdzie to czy domagać się wymiany na nową (opona 2015 rocznik goodyer efficient grip performance 1 sezon jeżdżona 7mm bieżnik)? i Jeśli tak to czy powinni mi zwrócić kasę lub wymienić dwie w jednej osi bo z godnie z przepisami nie mogę mieć dwóch różnych a to nie moja wina że jedna tylko się uszkodziła?
3. Najważniejszy rzeczoznawca nie jest w stanie sprawdzić co z zawieszenia jest uszkodzone więc w wycenie pewnie nie dostanę wyliczenia naprawy za nie. Sam dokładnie nie wiem co jest uszkodzone coś na pewno bo mi stuka i bije, a na diagnozie nie byłem jeszcze. I co teraz zrobić i gdzie się udać?
A może po prostu pojechac do aso na bezgotówkową naprawę? Choć nie wiem czy sam bym sobie tego nawet na ori częściach nie zrobił tylko na co zwrócić uwagę?
Pozdr.
W ostaniach dniach w naszej pięknej krainie pokrytej asfaltowo dziurawymi drogami miałem przyjemność wpaść w taką jedną/dwie dziury. Żeby nie przedłużać historii od razu przejdę do setna: droga powiatowa na szczęście ubezpieczona w TUW, szkoda zarejestrowana, notatka policyjna zrobiona, rzeczoznawca już był.
Szkody które zauwazyłem:
1. uszkodzona felga i prawdopodobnie też opona przednia.
2. uszkodzone zawieszenie (lewy i prawy przód)
No właśnie i tutaj pojawia się problem:
1. felgi 17 oem – jaki jest orientacyjnie koszt nowej i czy bawic się w prostowanie (oczywiście to już po wypłaceniu odszkodowania w cenie nowej felgi) ?
2. Czy jeśli bąbel na oponie nie wyszedł od razu ale jest widoczny ślad w którym zapewne wyjdzie to czy domagać się wymiany na nową (opona 2015 rocznik goodyer efficient grip performance 1 sezon jeżdżona 7mm bieżnik)? i Jeśli tak to czy powinni mi zwrócić kasę lub wymienić dwie w jednej osi bo z godnie z przepisami nie mogę mieć dwóch różnych a to nie moja wina że jedna tylko się uszkodziła?
3. Najważniejszy rzeczoznawca nie jest w stanie sprawdzić co z zawieszenia jest uszkodzone więc w wycenie pewnie nie dostanę wyliczenia naprawy za nie. Sam dokładnie nie wiem co jest uszkodzone coś na pewno bo mi stuka i bije, a na diagnozie nie byłem jeszcze. I co teraz zrobić i gdzie się udać?
A może po prostu pojechac do aso na bezgotówkową naprawę? Choć nie wiem czy sam bym sobie tego nawet na ori częściach nie zrobił tylko na co zwrócić uwagę?
Pozdr.