Strona 1 z 1

Krzywde tarcze, dziwny problem.

PostNapisane: 7 kwi 2017, 17:23
przez todi
Witajcie.
Mam dziwny problem w swojej trójce, a mianowicie miałem bicie na kierownicy podczas hamowania więc padło na przetoczenie tarcz (tarcze firmy textar, na których zrobione było 50k km od nowości), wiadomo jak przetoczenie tarcz to i nowe klocki, również firmy textar.
Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, lecz nie na długo, po około 2000 km znów pojawiło się bicie na kierownicy podczas hamowania, czym to może być spowodowane?
Dodam, że podczas 'docierania części' zachowałem szczególną uwagę z siłą hamowania itp.
W ogóle zauważyłem, że takie rzeczy zaczęły się dziać, kiedy w zimę uderzyłem kołem w krawężnik, felgę miałem skrzywioną, czy to może być wina krzywej piasty?
Proszę o rady na ten temat bądź ewentualną diagnozę, aaa i dodam jeszcze, że tokarz powiedział, że jedna strona byłą delikatnie krzywa.
Czekam na wszelkie rady, pozdrawiam.

Re: Krzywde tarcze, dziwny problem.

PostNapisane: 7 kwi 2017, 19:07
przez hak64
Najpierw ustal, czy masz krzywą tarczę, czy piastę, a może wahacz? Bicie kierownicy może być spowodowane każdą z tych wad. Po uderzeniu w krawężnik skrzywienie tarczy raczej odpada, zwykle krzywią się po wjechaniu w głąbszą kałużę zwłaszcza po gwałtownym hamowaniu (są wtedy rozgrzane).

PostNapisane: 8 kwi 2017, 14:34
przez todi
Tarcza była przetaczania tak jak pisałem, po przekroczeniu objawy zniknęły, po 2000km znów się pojawiły.
Jak sprawdzić piastę oraz wahacz? Unikam kałuż na rozgrzanych tarczach.

Re: Krzywde tarcze, dziwny problem.

PostNapisane: 8 kwi 2017, 18:15
przez talk_about85
Piaste sprawdza sie czujnikiem zegarowym. Widzialem ze odbywalo sie to gdy na aucie byly zalozone nowe tarcze prosto z pudelka czyli wyglada na to ze nie mozna tego robic majac zalozone stare. Z tego co wiem z rozmowy z mechanikiem piasta przed pomiarem musi byc idealnie wyczyszczona z rdzy. Jak sprawdza sie wahacz moze ktos bedzie wiedzial.

PostNapisane: 12 kwi 2017, 18:01
przez uszol90
co ma wahacz do bicia tarczy? Tarcze raz odkształcone dalej będą się odkształcać takie moje zdanie...
spróbuj jeszcze zamienić koła (tył na przód ...) może problem jest z którąś oponą...

PostNapisane: 19 kwi 2017, 12:43
przez Gamboa
gdyby piasta była krzywa to biłoby momentalnie. moim zdaniem miałeś słabo wyczyszczonbą powierzchnie piasty i tarczy, tam powstała rdza i pcha tarcze powodując bicie.