Strona 1 z 1

Lekkie skręcenie kierownicy w prawo

PostNapisane: 17 lis 2016, 23:46
przez Krystian1982
Witam. Mam taki nietypowy problem. Podczas ruszania i w czasie jazdy kierownica lekko skręca się o kilka stopni w prawo. Zjawisko to nie występuje podczas hamowania, a kierunek to tylko prawa strona. Zawieszenie sprawdziłem na szarpakach, oglądał je mechanik i ustawiłem geometrię. Dodam jeszcze, że opony zmienione na nowe zimówki na stalowych felgach i problem dalej występuje. Podpowiecie co z tym fantem zrobić?

Re: Lekkie skręcenie kierownicy w prawo

PostNapisane: 18 lis 2016, 19:52
przez kropek101
Sprawdź dokładnie jeszcze raz tylna tuleja wahacza jak jest wywalona zawieszenie pływie.

Re: Lekkie skręcenie kierownicy w prawo

PostNapisane: 21 lis 2016, 22:55
przez Krystian1982
Dzięki za podpowiedź. Na gumie widać już ślady zużycia więc może je profilaktycznie wymienię.

PostNapisane: 21 wrz 2017, 07:55
przez kamilesp
Nie zakładam nowego tematu gdyż mam identyczny problem.
Auto bardzo delikatnie sciąga na prawą strone. Zbieżność i kąty poustawiane, całe zawieszenie w idealnym stanie. Gdzie szukać przyczyny>

PostNapisane: 21 wrz 2017, 08:38
przez kulisz
Sprawdź jeszcze ciśnienie w oponach

Re: Lekkie skręcenie kierownicy w prawo

PostNapisane: 21 wrz 2017, 17:52
przez Damian68
Lub same opony bo potrafią ściągać jak są "uszkodzone"
Zamień stronami i zobacz czy ściąganie nadal występuje lub ściąga w drugą stronę – kiedyś tak miałem i opony do wymiany

PostNapisane: 10 paź 2017, 12:29
przez maxwellksz
Witajcie, mam podobny problem w mojej Mazdzie 3 BK 2007 hatchback.

Auto ściąga mi w prawo podczas jazdy, musze lekko kontrować kierownicą w lewo. Gdy wyprostuję tor jazdy i puszczę kierownicę to ją prostuje i auto zaczyna lekko zjeżdżać w prawo.

Auto było na trzech diagnozach, wymieniłem przednie tuleje gumowo-metalowe, z tyłu drążki wahacza takie poprzeczne krótkie (około 85 za sztuke), auto było na szarpakach, na rolkach, jeden diagnosta powiedział że niby krzywe felgi, wulkanizator sprawdzał dwa razy i felgi proste. Dopiero co założyłem nowiutkie zimowe opony, wszystko pięknie wyważone. Wczoraj robiona zbieżność (tył był ustawiony idealnie, przód lekka korekta).

Auto nadal ściąga w prawo, choć po zbieżności ciut lżej jakby. Ciśnienie poprawne i identyczne we wszystkich kołach.

Na rozwiązanie problemu ze ściąganiem auta wydałem już prawie 800zł na części, mechanika, dojazdy i diagnozy i zbieżność a efekty mizerne... Proszę o jakąś pomoc i wskazówki co to może być.

Pozdrawiam!

Re: Lekkie skręcenie kierownicy w prawo

PostNapisane: 10 paź 2017, 12:52
przez Sebet
Witam. Czy auto miało ustawiana tylko zbieżność czy całą geometrię kół? Czy auto jest po kolizji , w której mogła być naruszona konstrukcja?

PostNapisane: 10 paź 2017, 14:24
przez maxwellksz
Cześć, sprawdzona była cała geometria łącznie z tyłem (było ustawione idealnie). Jedynie przód podlegał lekkiej korekcji. Chyba że mylę geometrię ze zbieżnością... Geomatria (tył i przód) a zbieżność (sam przód) ?

Auto mam od końca czerwca. Wcześniej było jeżdżone u zachodnich sąsiadów. Posiadam historię ASO z wielu lat, brakuje jedynie 1 roku. Auto również posiada oryginalny lakier, ma sporo rys. Wszystkie elementy są dobrze spasowane. Miernik lakieru rownież nic nie wykazał. Wizualnie auto wydaje się być bezwypadkowe. Podwozie jest bez korozji i nie są widoczne żadne elementy uszkodzone.


Zaobserwowałem także pewną rzecz, otóż przy gwałtownym ruszaniu (np. z gazem wciśniętym w dechę) po prostej drodze, auto zdecydowanie mocniej i gwałtowniej skręca w prawo, skręcając sobie też kierownicę w prawo.

Re: Lekkie skręcenie kierownicy w prawo

PostNapisane: 10 paź 2017, 21:23
przez Sebet
Zbieżność jest to wartość określająca położenie kół przednich lub tylnych względem siebie. Na geometrie kół składa siw zbieżność kół, kąt ich pochylenia, kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, a także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.

PostNapisane: 10 paź 2017, 21:29
przez maxwellksz
Hmm... To skoro wydaje mi się, że wykonanie zbieżności przyniosło lekką poprawę względem tego co było wcześniej, to może jednak warto wykonać geometrię kół... W zasadzie to mówiłem, że chcę geometrię ale zrobili mi zbieżność. Nie jestem pewien czy nie dlatego że mechanik wziął mnie na ostatni moment i skończył i tak 10 minut po tym jak chciał zamykać <lol>

A co do skręcania kierownicy przy gwałtownym i szybkim ruszaniu to w równoległym wątku w którym również się udzieliłem kolega z forum powiedział mi iż to wina różnej długości półosi i momentu obrotowego przenoszonego na koła i nie mam się tym przejmować, ot fizyka.

Podjadę do tego gamonia wulkanizatora i powiem mu że trochę poprawiło, ale nie jest idealnie. Niech mi zrobi tę geometrię może... muszę go jakoś tylko uświadomić, że chciałem wcześniej geometrię cała a nie tylko zbieżność i że nie mam zamiaru płacić drugi raz większej kwoty a mogę mu dopłacić różnicę w cenie <glupek2> <lol>