Witam,
oddałem auto na wymianę płynu hamulcowego – jednak mechanik poinformował mnie, że nie mogą dokonać wymiany bo oba tylne odpowietrzniki nie chcą się za chiny ruszyć z miejsca. Nie chcą ich urwać więc zrezygnowałem z wymiany Teraz pytanie:
czy są jakieś znane sposoby jak wykręcić odpowietrznik ? Google podpowiadają WD40, podgrzanie etc – ale czy ktoś tu coś takiego robił wcześniej i może sie wypowiedzieć ?
2. da sie zakupić same odpowietrzniki gdyby cos sie z nimi stało ?
Dzieki za pomoc,
Michał
Zapieczony ?! odpowietrznik hamulców
Strona 1 z 1
hej,
Ja kiedyś walczyłem z wykręceniem koretora siły hamowania w Peugeocie 206. Stosowałem kilkakrotnie preparatem typu WD40 i przed odkręcaniem mroziłem sprężonym powietrzem w spray'u (puszka do góry dnem i wtedy mrozi), lekko nie było ale odkręciłem przewody. Pamiętaj, że przy mocnej korozji WD40 potrzebuje czasu. Jak ukręcisz odpowietrznik, to szukasz nasadki torx wbijasz w pozostałość odpowietrznika dość głęboko (możesz najpierw delikatnie nawiercić cienkim wiertłem) i delikatnie odkręcasz. Jak poczujesz, że zaczyna puszczać, to lekko dokręć i znowu odkręcaj (nie próbuj od razu na maxa odkręcać). Odpowietrzniki można kupić w motoryzacyjnym z oferty Quick Brake. Niektórzy mechanicy mają na wyposażeniu podgrzewacze indukcyjne do zapieczonych śrub, które podgrzewają tylko okolice odkręcanego elementu.
Ja kiedyś walczyłem z wykręceniem koretora siły hamowania w Peugeocie 206. Stosowałem kilkakrotnie preparatem typu WD40 i przed odkręcaniem mroziłem sprężonym powietrzem w spray'u (puszka do góry dnem i wtedy mrozi), lekko nie było ale odkręciłem przewody. Pamiętaj, że przy mocnej korozji WD40 potrzebuje czasu. Jak ukręcisz odpowietrznik, to szukasz nasadki torx wbijasz w pozostałość odpowietrznika dość głęboko (możesz najpierw delikatnie nawiercić cienkim wiertłem) i delikatnie odkręcasz. Jak poczujesz, że zaczyna puszczać, to lekko dokręć i znowu odkręcaj (nie próbuj od razu na maxa odkręcać). Odpowietrzniki można kupić w motoryzacyjnym z oferty Quick Brake. Niektórzy mechanicy mają na wyposażeniu podgrzewacze indukcyjne do zapieczonych śrub, które podgrzewają tylko okolice odkręcanego elementu.
Dzięki wielkie za obszerną odpowiedź Na dziś dzień będę sam próbować z WD40 jeszcze raz. A później jak się nie uda pomyśle o tym podgrzewaniu może gdzieś w mojej okolicy znajdę kogoś z takim zestawem. A tych Quick Braków poszukam.
Brutalnie, ale skutecznie.
Dość głęboki klucz nasadowy plus młotek. Młotkiem raz i drugi w odpowietrznik (po osi podłużnej odpowietrznika, czyli w łepek od góry ) i nasadówką out. Odpowietrznik do wymiany, ale w żaden odpowietrznik mi się nie oparł, i bez lania wd40
Dość głęboki klucz nasadowy plus młotek. Młotkiem raz i drugi w odpowietrznik (po osi podłużnej odpowietrznika, czyli w łepek od góry ) i nasadówką out. Odpowietrznik do wymiany, ale w żaden odpowietrznik mi się nie oparł, i bez lania wd40
Informacyjnie dla potomnych. Zakupiłem takie właśnie odpowietrzniki Quick Brake i pasują ale tylko do tylnych zacisków. Z przodu są mniejsze. Szukam teraz właśnie tych mniejszych. Nie wiem – może to wina wersji (90KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości