Mazda 3 BK benzyna – problemy z pompą paliwową – wymiana

Ahoj
Od jakiegoś czasu pompa paliwa zaczęła szwankować.
Przy kilkukrotnej nieudanej próbie uruchomienia samochodu olśniło mnie, ponieważ po przekręceniu kluczyków nie usłyszałem pracy pompy.
Problem zdiagnozowany a więc wybrałem się na tylną kanapę, zdjąłem siedzenie, odkręciłem osłonę i przez pół godziny uskuteczniałem szamańskie sztuczki by uruchomić samochód ( zdejmowanie konektora, obstukiwanie pompy, prośby, przekleństwa etc.) wreszcie załapała. Tylko, że problem co jakiś czas powraca – ostatnio zauważyłem nawet, że konektor jest z jednej strony osmolony więc problem może być i po stronie elektryki. (więc może najpierw trzeba wybrać się do elektryka?)
Tyle tytułem wstępu...
Problem akurat dotyczy silnika 2.0l LF ale robiąc małe rozeznanie w temacie okazuje się, że jest jeden typ pompy do modeli 1.4; 1.6; 2.0; pod co podchodzą oczywiście jeszcze Fordy C-Max oraz Focus II.
Używki na alledrogo chodzą po 50-100zł, nówka w intercars boscha kosztuje 1100 zł, zamiennik na allegro ok 230 zł... (
http://allegro.pl/kompletna-pompa-paliwa-ford-focus-ii-1-4-1-6-2-0-i6009341012.html)
[u]Teraz zasadnicze pytanie – jaka jest procedura wymiany takiej pompy krok po kroku?/u]
Sprawa była by banalnie prosta jeśli
zaprojektowaliby większy otwór od strony kabiny... a tak wydaje mi się, że jedyną opcją jest zdejmowanie zbiornika...
HELP
Od jakiegoś czasu pompa paliwa zaczęła szwankować.
Przy kilkukrotnej nieudanej próbie uruchomienia samochodu olśniło mnie, ponieważ po przekręceniu kluczyków nie usłyszałem pracy pompy.
Problem zdiagnozowany a więc wybrałem się na tylną kanapę, zdjąłem siedzenie, odkręciłem osłonę i przez pół godziny uskuteczniałem szamańskie sztuczki by uruchomić samochód ( zdejmowanie konektora, obstukiwanie pompy, prośby, przekleństwa etc.) wreszcie załapała. Tylko, że problem co jakiś czas powraca – ostatnio zauważyłem nawet, że konektor jest z jednej strony osmolony więc problem może być i po stronie elektryki. (więc może najpierw trzeba wybrać się do elektryka?)
Tyle tytułem wstępu...
Problem akurat dotyczy silnika 2.0l LF ale robiąc małe rozeznanie w temacie okazuje się, że jest jeden typ pompy do modeli 1.4; 1.6; 2.0; pod co podchodzą oczywiście jeszcze Fordy C-Max oraz Focus II.
Używki na alledrogo chodzą po 50-100zł, nówka w intercars boscha kosztuje 1100 zł, zamiennik na allegro ok 230 zł... (

[u]Teraz zasadnicze pytanie – jaka jest procedura wymiany takiej pompy krok po kroku?/u]
Sprawa była by banalnie prosta jeśli

HELP