Strona 1 z 2

Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 3 maja 2016, 17:18
przez mazda3usa
Śmiem wątpić w to że otrzymam odpowiedź, jednak może jakimś cudem czyta to ktoś mądry i ma dostęp do katalogów.

Więc, na przegubie wewnętrznym jest naklejka z napisem:

GG27 25 500
04.08.21 A0034

Doszedłem po różnych obcojęzycznych stronach, że ten numer to numer jakby zestawu. Szukam jakiś konkretniejszych informacji. Z góry dzięki.

A silnika i skrzyni nie podaje, bo po tym i tak nie dojdziecie.

PostNapisane: 3 maja 2016, 17:58
przez bax
Cześć.

Dokładnie nie wiem o co tobie chodzi. :P
A jeżeli o numer OE przegubu wewnętrznego to jest taki FG01-22-520



pozdro

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 3 maja 2016, 18:33
przez mazda3usa
Witaj!!
Chodzi o to, czy ten przegub będzie pasował do mojej skrzyni i półośki :)
Dotychczas było różnie, i mam wrażenie że części w mojej maździe to ulep różnych elementów.

Przykładowo przegub zewnętrzny jest chyba od mazdy 1.6 Di i ma numer chyba GG2925500A

u mnie siedzi 2.3 a automacie w budzie Mazdy 3.

Pytanie więc do Ciebie. Jak wpadłeś na ten numer?


Manufacturer: Mazda
Part Number: GG27-25-500R-0L
Part: AXLE ASSY
Replaces: GG27-25-500F, GG27-25-500G, GG27-25-500H, GG27-25-500J, GG27-25-500K, GG27-25-500L, GG32-25-500A, GG32-25-500B, GG32-25-500C, GG32-25-500D, GG32-25-500E, GG32-25-500F, GG32-25-500G, GG62-25-500, GG62-25-500A

Wychodzi na to, że numer na nalepce na przegubie to numer całej półośki

PostNapisane: 3 maja 2016, 19:49
przez bax
Żeby mieć na 100% pewność czy będzie pasować to trzeba zdjąć przegub i pomierzyć średnice oraz ilość zębów itp.

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 3 maja 2016, 21:47
przez mazda3usa
W sumie to nic wielkiego nie napisałeś, skąd masz ten numer?

PostNapisane: 3 maja 2016, 22:07
przez bax
Numer który podałem niestety jest do skrzyni manualnej. <zawstydzony>

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 3 maja 2016, 22:38
przez mazda3usa
Dlatego zapytałem skąd masz ten numer bo chciałem wykożystać twój dostęp... ale widocznie jest to jakaś tajemnica... ;/

Hmm... po przekopaniu internetu aż do skrajnie ruskich stron jestem w kropce.

Moja półoś to GG27 25 500 (numer całej półosi)
a przegub to zewnętrzny to GG29 25 500A (który wchodzi skład półosi o numerze GG63 25 500A która siedzi w maździe 3 1.6Di Turbo).

PostNapisane: 3 maja 2016, 22:45
przez bax
To żadna tajemnica. :P
Numer wziąłem z katalogu części inter-carsu.
Link- http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... zda/3/5062

PostNapisane: 8 paź 2016, 14:03
przez Marcis
Wie ktoś czy przeguby wewnętrze są wymieniane oddzielnie i czy są dostępne w sklepie?
Przy zmianie biegów mam stuki, po otwarciu maski i złapaniu za przegub obok podpory chodzi on jak miło i głośno stuka. Druga sprawa ma stuki w obu kołach w pionie, i cała zawieszenie z amorami poduchami i tulejami była robiona a stuki są dalej, a na lewej stronie przegub wewnętrzny przesuwa się lekko pod reką w kierunku skrzynia, koło i głośny metaliczny stuk. Bardzo dużo osób nie może zlokalizować stuków z przodu więc może to jest winne, a nawet pewne. Dlatego mam pytanie czy te przeguby są dostępne same do kupienia lub czy podejdzie półoś od silnika 1.6 ja mam top sporta 2.0 z śrubą wkręcaną.

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 13 lis 2016, 18:26
przez mazda3usa
Tak, są dostępne same wkłady i są dostępne całe zestawy.
Przeguby mogą mieć luz lewo-prawo jednak nie powinny mieć luzu zgodnie z obrotem.
Przeguby są do kupienia oddzielnie natomiast mogę tylko powiedzieć jak jest w silniku 2.3 w automacie. W twoim przypadku najlepiej wymontować, przeliczyć zęby i dobrać z katalogu.

Przegub wewnętrzny może przesuwać się w stronę skrzyni (półoś do wnętrza przegubu) bo tak jest skonstruowany – w końcu jak koło przesuwa się góra dół to półoś się wydłuża i skraca.

Inaczej mówiąc jak złapiesz za półoś i będziesz próbował kręcić nią gdy koła sa na ziemi, to nie powinien obracać się nawet o minimetr natomiast góra dół może.

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 13 lis 2016, 19:11
przez MazdaLublin
Półoś prawidłowo zamontowana w samochodzie nie ma prawa dać się ruszać ręką z wyczuwalnym luzem w żadnym kierunku.
Jeżeli półoś jest wymontowana z pojazdu na przegubie wewnętrznym możemy ją nieco przesuwa wzdłużnie a przegub zewnętrzny ma pracować jak nadgarstek we wszystkich kierunkach.
Ps. mam takie półosie do na zbyciu jak by były komuś potrzebne : )

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 13 lis 2016, 19:57
przez kropek101
To chyba nie masz siły w rękach. każda półoś pracuje na przegubie wewnętrznym w płaszczyźnie poziomej. Nie może mieć luzu przy szarpaniu w pionie bądź podczas obracania (luz skrętny).

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 14 lis 2016, 12:40
przez MazdaLublin
Jak ktoś ma półosie zużyte to może luz jakiś można wyczuć.
Luz o którym piszesz ma prawo się tylko pojawić przy skoku amortyzatora wtedy półoś się wydłuża lub skraca w zależności od tego w którą stronę idzie amortyzator.

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 26 gru 2016, 21:12
przez Rafi
Witajcie.
Jeszcze w temacie przegubu.
W mojej 3ce BK LF 2007 r. sedanie, jest uszkodona gumowa osłona przegubu wewnętrznego prawego. Ostatnio podjechalem z tym do mechanika, a on po próbie demontażu półosi stwierdził, że nie da się jej rozpiąć bez uszkodzenia zewnętrznego przegubu, ponieważ nie pozwalają na to jakieś zabezpieczenia. <co?>
Konkluzja była taka,że aby wymienić osłonę przegubu trzeba zepsuć i w efekcie wymienić inny przegub.
Czy rzeczywiście jest to możliwe?

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 26 gru 2016, 22:13
przez kropek101
Jedź do innego mechanika są do tego przyrządy którymi nic nie trzeba psuć.

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 26 gru 2016, 22:28
przez Rafi
Dzięki za info kropek001, to dobra wiadomość, że nie trzeba psuć sprawnych podzespołów :)
Wygląda na to że będę musiał poszukać innego mechanika.
Pozdrawiam ! :)

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 27 gru 2016, 10:06
przez kropek101
Wpisz sobie w YT wymiana osłony przegubu.
To zobaczysz jak to się robi. Są osłony gumowe które się rozciąga i przechodzą przez przegub. Firm nie będę pisał – zakładałem 2 szt i są ok. Mam na myśli oczywiście przeguby wewnętrzne ponieważ z zewnętrznymi to wolę kupić cały zestaw z nowym przegubem za np 150zl niż dać 90zl za osłony i bawić się z tym.

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 23 sty 2017, 23:53
przez Rafi
Pojechalem do innego mechanika, który wyjął półoś, rozpiął, założył osłonę i nic nie zepsuł, można? ;–)
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam :–)

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 24 sty 2017, 14:40
przez Marcis
Mógłby ktoś dla mnie sprawdzić czy są u was na półosi jakieś luzy? Mam luz i nie wiem czy to mi stuka, a nie chce wymieniać dobrych elementów.

Re: Półoś – przegub wewnętrzny

PostNapisane: 26 sty 2017, 00:59
przez Rafi
Niestety ja koledze nie odpowiem na to pytanie, ale pewnie znajdzie się ktoś kompetentny :)
Jeszcze w temacie wymiany osłony przegubu wewnętrznego, prawego.
Podpora ma takie fazki zabezpieczające koszyk z kulkami, pewnie jest to coś w rodzaju ochrony przed samoczynnym rozpięciem się półosi, poprawcie jeśli się mylę.
Fazki te zostały rozpiłowane (w celu rozpięcia półosi) a potem w miarę możliwości zapunktowane, tak że nie można było swobodnie znowu wyjąć koszyczka.
Czy praktykuje się takie rzeczy, nie jest to błąd w sztuce?
I przede wszystkim, czy półoś będzie bezpiecznie i prawidłowo pracować?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź :–)