Witam
Czytałem wiele wątków ale w żadnym nie mogłem się doszukać mojego problemu dlatego zaczynam nowy.
Mazda 3 1,6DiTurbo 2005r. przebiego 155k km. Ponad 6 lat w moich rękach (zrobiłem 85k km).
Od pewnego czasu mam problem z tym że przy hamowaniu jakby lewe koło delikatnie biło. Ten efekt nie występuje cały czas. Raz jest normalnie a raz bije. Efekt bicia odczuwalny jest tylko na pedale hamulca. I tak: wymieniłem już tarcze i klocki na nowe (jakieś 2 miesiące temu). Jakiś czas temu były wymienione sworznie i tuleje wahaczy. Sprawdzone kilkukrotnie łączniki stabilizatora, gumy przegubów, końcówki drążka – wszystko sztywne; sprawdzone alufelgi i same opony, wszystko ok. Przy wymianie tarcz sprawdziłem łożyska (z prawej strony wymieniałem łącznie z piastą z lewej strony jeszcze nie), brak efektów szumienia, tarcia. Auto prowadzi się dobrze, nie ściąga w żadną stronę, normalnie przyśpiesza i normalnie hamuje (choć jak pisałem nie zawsze). Na początku mojego użytkowania wymieniłem poduszkę (tą tylnią) pod sinikiem (nie było takiej konieczności ale mechanik sie uparł a ja do końca nie znałem się na tym samochodzie).
Podejrzewam że mogła paść właśnie poduszka od strony kierowcy i to powoduje ten efekt przy hamowaniu, a może coś innego, może łożysko podpory półosi? Zaobserwowałem też dwukrotnie że przy ruszaniu z parkingu i skrętu w lewą stronę pojedynczy stuk. Sam już nie wiem co to może być, proszę o jakąś poradę.
Mazda 3 1,6D bicie lewego kola podczas hamowania
Strona 1 z 1
godkid napisał(a):Zaobserwowałem też dwukrotnie że przy ruszaniu z parkingu i skrętu w lewą stronę pojedynczy stuk. Sam już nie wiem co to może być, proszę o jakąś poradę.
Może to błache co napiszę, ale nie zaszkodzi sprawdzić... Zmieniałeś ostatnio koła sam?
Sprawdź szpilki/śruby trzymające koło... Jeśli masz aluski i sam przykręcałeś koła to mogły ci się obluzować.
Ja jakiś czas temu miałem właśnie taką sytuację, ale miałem trochę inne objawy...nie zaszkodzi sprawdzić.
godkid napisał(a):Tak, są alufelgi. I tu masz racje sam przykręcałem tylko że to już sprawdziłem i wszystkie są dokręcone...
Mam nadzieję, że nie sprawdzałeś tylko ręką?
W takim razie może to mocowanie tarczy... tam powinna być śruba ustalająca... chociaż ona i tak jest trzymana kołem po jego dokręceniu... no nie wiem...Generalnie ja bym szukał w samym kole, tarczy itd...
Na początek sprawdź piastę z lewej strony i tarczę po dokręceniu koła być może piasta krzywa lub tarcza, to że zmieniałeś 2 miesiące temu tarcze nic nie znaczy możesz je zmienić raz zahamujesz mocniej i może ulec deformacji.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Właśnie o to chodzi że już dwa razy byłem u mechanika przed i po zmianie tarcz i to tez wszystko sprawdzał... Może wina samej opony. tylko wtedy biłaby cały czas nawet podczas jazdy. Ale dzieki za podpowiedzi i czekam na nastepne.
- Od: 27 lip 2009, 19:27
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: MAZDA 3 1,6 D
Mi jeszcze na myśl przychodzi kopyto może jest skrzywione i klocki się źle ustawiają. Miałeś to niedawno robione więc jeśli masz coś z nim nie tak powinno być to widać po klockach.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Przy luzach na poduszce złym do kręceniu słyszał byś stuki na dziurach. Raz dokrecilem za słabo amortyzator to od razu stukał ze można było się wściec podczas jazdy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dokładnie, są delikatne stuki podczas wjechania w dziurę. Amortyzatory były wymieniane jakieś 70k temu. Podczas ostatniej diagnozy miały prawie po 90%, może gdzieś się cos poluzowało.. Jak pisałem wcześniej, mechanik sprawdzał na podniesionym i żadnych luzów nie znalazł. Jutro zamierzam sprawdzić mocowanie amortyzatora od góry i później odkręcić koło i sprawdzić tą piastę. Alusy też były ostatnio wyważane. Rozważam też opcję że to może coś od strony silnika, może jakieś pozrywane zęby w półosi??? i przy hamowaniu bije na to koło.
- Od: 27 lip 2009, 19:27
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: MAZDA 3 1,6 D
Nie ma szans z zębami w półosi przy ich uszkodzeniu został byś stać w miejscu. Pojeździć autem przez progi zwalniające jak jest stuk to wymień poduszkę i łożysko amortyzatora
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Poduszka i łożysko mają przejechanie jakieś 1,5k km. Nie sądzę że to będzie to.
Dopisano 20 lis 2015 14:04:
Dokręciłem od góry ta śrubę środkową poduszki od mocowania amortyzatora (jakieś trzy pełne obroty). reszta wygląda ok: Piasta prosta, łożysko nie wydaje z siebie dziwnych dźwięków. Klocki też ścierają się równomierne..
Dopisano 20 lis 2015 14:04:
Dokręciłem od góry ta śrubę środkową poduszki od mocowania amortyzatora (jakieś trzy pełne obroty). reszta wygląda ok: Piasta prosta, łożysko nie wydaje z siebie dziwnych dźwięków. Klocki też ścierają się równomierne..
- Od: 27 lip 2009, 19:27
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: MAZDA 3 1,6 D
Czyli co jednak z wszystkich opcji okazał się słabo dokręcony amortyzator?!
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Chyba to to
Ale wypowiem się jak się przejade samochodem
Dopisano 21 lis 2015 11:48:
Zrobiłem jakieś 15km po mieście i wygląda że efekt bicia koła ustąpił. Teraz tylko trzeba zmienić ogumienie na nadchodzącą aurę
Dzięki za pomoc w namierzeniu problemu
Dopisano 21 lis 2015 11:48:
Zrobiłem jakieś 15km po mieście i wygląda że efekt bicia koła ustąpił. Teraz tylko trzeba zmienić ogumienie na nadchodzącą aurę
Dzięki za pomoc w namierzeniu problemu

- Od: 27 lip 2009, 19:27
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa - Targówek
- Auto: MAZDA 3 1,6 D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości