Mazda 3 1,6D bicie lewego kola podczas hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez godkid » 18 lis 2015, 11:46

Witam
Czytałem wiele wątków ale w żadnym nie mogłem się doszukać mojego problemu dlatego zaczynam nowy.
Mazda 3 1,6DiTurbo 2005r. przebiego 155k km. Ponad 6 lat w moich rękach (zrobiłem 85k km).
Od pewnego czasu mam problem z tym że przy hamowaniu jakby lewe koło delikatnie biło. Ten efekt nie występuje cały czas. Raz jest normalnie a raz bije. Efekt bicia odczuwalny jest tylko na pedale hamulca. I tak: wymieniłem już tarcze i klocki na nowe (jakieś 2 miesiące temu). Jakiś czas temu były wymienione sworznie i tuleje wahaczy. Sprawdzone kilkukrotnie łączniki stabilizatora, gumy przegubów, końcówki drążka – wszystko sztywne; sprawdzone alufelgi i same opony, wszystko ok. Przy wymianie tarcz sprawdziłem łożyska (z prawej strony wymieniałem łącznie z piastą z lewej strony jeszcze nie), brak efektów szumienia, tarcia. Auto prowadzi się dobrze, nie ściąga w żadną stronę, normalnie przyśpiesza i normalnie hamuje (choć jak pisałem nie zawsze). Na początku mojego użytkowania wymieniłem poduszkę (tą tylnią) pod sinikiem (nie było takiej konieczności ale mechanik sie uparł a ja do końca nie znałem się na tym samochodzie).
Podejrzewam że mogła paść właśnie poduszka od strony kierowcy i to powoduje ten efekt przy hamowaniu, a może coś innego, może łożysko podpory półosi? Zaobserwowałem też dwukrotnie że przy ruszaniu z parkingu i skrętu w lewą stronę pojedynczy stuk. Sam już nie wiem co to może być, proszę o jakąś poradę.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez The_Radek » 18 lis 2015, 13:14

godkid napisał(a):Zaobserwowałem też dwukrotnie że przy ruszaniu z parkingu i skrętu w lewą stronę pojedynczy stuk. Sam już nie wiem co to może być, proszę o jakąś poradę.


Może to błache co napiszę, ale nie zaszkodzi sprawdzić... Zmieniałeś ostatnio koła sam?
Sprawdź szpilki/śruby trzymające koło... Jeśli masz aluski i sam przykręcałeś koła to mogły ci się obluzować.

Ja jakiś czas temu miałem właśnie taką sytuację, ale miałem trochę inne objawy...nie zaszkodzi sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 11:04
Posty: 164 (0/11)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3, BK, 2.0 benzynka, rok 2007

Postprzez godkid » 18 lis 2015, 13:18

Tak, są alufelgi. I tu masz racje sam przykręcałem tylko że to już sprawdziłem i wszystkie są dokręcone...
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez The_Radek » 18 lis 2015, 13:40

godkid napisał(a):Tak, są alufelgi. I tu masz racje sam przykręcałem tylko że to już sprawdziłem i wszystkie są dokręcone...


Mam nadzieję, że nie sprawdzałeś tylko ręką? ;)

W takim razie może to mocowanie tarczy... tam powinna być śruba ustalająca... chociaż ona i tak jest trzymana kołem po jego dokręceniu... no nie wiem...Generalnie ja bym szukał w samym kole, tarczy itd...
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 11:04
Posty: 164 (0/11)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3, BK, 2.0 benzynka, rok 2007

Postprzez kropek101 » 18 lis 2015, 15:15

Na początek sprawdź piastę z lewej strony i tarczę po dokręceniu koła być może piasta krzywa lub tarcza, to że zmieniałeś 2 miesiące temu tarcze nic nie znaczy możesz je zmienić raz zahamujesz mocniej i może ulec deformacji.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez godkid » 18 lis 2015, 16:07

Właśnie o to chodzi że już dwa razy byłem u mechanika przed i po zmianie tarcz i to tez wszystko sprawdzał... Może wina samej opony. tylko wtedy biłaby cały czas nawet podczas jazdy. Ale dzieki za podpowiedzi i czekam na nastepne.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez kropek101 » 18 lis 2015, 19:29

Mi jeszcze na myśl przychodzi kopyto może jest skrzywione i klocki się źle ustawiają. Miałeś to niedawno robione więc jeśli masz coś z nim nie tak powinno być to widać po klockach.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez godkid » 18 lis 2015, 21:40

Dobra myśl.. W wolnej chwili trzeba to sprawdzić. Zapomniałem dodać że z poł roku temu zmieniane były poduszki mcphersona. Może gdzieś w tym problem ? Słyszałem że mocowania od góry potrafią się odkręcić.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez kropek101 » 19 lis 2015, 10:02

Przy luzach na poduszce złym do kręceniu słyszał byś stuki na dziurach. Raz dokrecilem za słabo amortyzator to od razu stukał ze można było się wściec podczas jazdy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez godkid » 19 lis 2015, 23:06

Dokładnie, są delikatne stuki podczas wjechania w dziurę. Amortyzatory były wymieniane jakieś 70k temu. Podczas ostatniej diagnozy miały prawie po 90%, może gdzieś się cos poluzowało.. Jak pisałem wcześniej, mechanik sprawdzał na podniesionym i żadnych luzów nie znalazł. Jutro zamierzam sprawdzić mocowanie amortyzatora od góry i później odkręcić koło i sprawdzić tą piastę. Alusy też były ostatnio wyważane. Rozważam też opcję że to może coś od strony silnika, może jakieś pozrywane zęby w półosi??? i przy hamowaniu bije na to koło.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez kropek101 » 20 lis 2015, 09:43

Nie ma szans z zębami w półosi przy ich uszkodzeniu został byś stać w miejscu. Pojeździć autem przez progi zwalniające jak jest stuk to wymień poduszkę i łożysko amortyzatora
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez godkid » 20 lis 2015, 13:15

Poduszka i łożysko mają przejechanie jakieś 1,5k km. Nie sądzę że to będzie to.

Dopisano 20 lis 2015 14:04:

Dokręciłem od góry ta śrubę środkową poduszki od mocowania amortyzatora (jakieś trzy pełne obroty). reszta wygląda ok: Piasta prosta, łożysko nie wydaje z siebie dziwnych dźwięków. Klocki też ścierają się równomierne..
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Postprzez kropek101 » 20 lis 2015, 23:05

Czyli co jednak z wszystkich opcji okazał się słabo dokręcony amortyzator?!
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez godkid » 21 lis 2015, 09:31

Chyba to to :) Ale wypowiem się jak się przejade samochodem

Dopisano 21 lis 2015 11:48:

Zrobiłem jakieś 15km po mieście i wygląda że efekt bicia koła ustąpił. Teraz tylko trzeba zmienić ogumienie na nadchodzącą aurę <rotfl>
Dzięki za pomoc w namierzeniu problemu <spoko>
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 19:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: MAZDA 3 1,6 D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323