problem ESP, C1281 -czujnik przyspieszenia poprzecznego-ROZWIĄZANY

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gamboa » 7 paź 2014, 11:51

c1281 czujnik przyspieszenia poprzecznego, zakłócenie funkcji obwodu prądowego

takie coś mi sie pojawiło. wcześniej esp czasem sie świeciło, czasem nie, a gdy po zapaleniu auta wyłączyłem esp przyciskiem dsc off nie świeciło. jednak na trasie jadąc autem z wł dsc off i to nie świeciło po przejechaniu 600 km, postój na tankowanie zapaliłem auto i kontrolka od esp świeci światłem ciągłym. co to jest? czy to tylko przerwany kabel czy jakiś czujnik? nie moge nic znaleźć na forum <glupek2>
miał ktoś podobny problem?

viewtopic.php?f=113&t=132356

edit, znalazłem, ale czy to chodzi o ten sam czujnik?, kod błędu inny

jak moge sprawdzić czy czujnik działa czy to tylko kabel? jak dostać się do czujnika?
po której stronie on się znajduje? od kierowcy czy pasażera??


edit;
znalazłem cos ale nic z tego nie wiem.
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 00W22.html
Ostatnio edytowano 11 lis 2014, 22:40 przez Gamboa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Gamboa » 10 paź 2014, 09:57

nikt nic nie wie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Gamboa » 3 lis 2014, 13:13

dobra odświeżam temat.
więc sam zabrałem sie za naprawe. należy odkręcić 4 śruby mocujące fotel pasażera, wyjąć go, powyciągać plastiki (uwaga żeby nie popękały) odgiąć tapicerke i oczom ukazuje sie przykręcony na 2 sróby czujnik, trzeba je odkręcić i wypiąć czujnik.

10751954_706329886109883_1714489526_n.jpg

10751764_706329939443211_138742369_n.jpg
10751849_706329909443214_1892074626_n.jpg


tak to wygląda. i teraz potrzebuje waszej porady. rozebrałem czujnik i wygląda jak nowy, nic z nim nie jest, nie wygląda źle. czujnik niestety spowrtem wmontowałem.
i teraz taka rzecz. chce kupić używany czujnik na allegro. czy taki czujnik trzeba programować? od pewnej osoby dowiedziałem sie, że tylko nowe czujniki trza programować, używanych nie trzeba.
znalazłem na allegro takie czujniki, pierwszy lepszy:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/czujn ... 34235.html

nie jest to więc drogie :) tylko kto to wysle do niemiec.

czy waszym zdaniem bedzie to działać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Gamboa » 11 lis 2014, 22:38

temat do zamknięcia. rozwiązany. w koncu przyszedł uzywany czujnik esp, zamieniłem go za stary. błąd nie zniknął i nie dało się go skasować.
jak ktoś będzie miał kiedyś podobny problem niech sie wtedy nie załamuje że kupił zepsuty czujnik. po prostu trzeba przejechać się autem jakies 70 km po równej nawierzchni najlepiej autostrada później wył i włączyć zapłon i kontrolka ma zniknąć.
prawdzałem działania esp na małym poślizgu i przy próbie wpadniecia w poślizg kontrolka zaświeca się 3 razy na krótki czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez bercikz » 11 gru 2014, 21:08

Czyżby czujnik musiał się skalibrować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 08:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Gamboa » 6 mar 2015, 22:47

tak musi sie skalibrować, trzeba jechać w miare po prostej nawierzchni jakiś czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez przemhb » 11 sie 2015, 13:19

Według serwisówki po wymianie tego czujnika potrzebna jest jego inicjalizacja (opis str. 04-15-12 "Combined sensor initialization procedure").
Sprowadza się ona do podłączenia komputera z IDS do złącza OBDII i uruchomienia jednego polecenia z programu IDS. Najprawdopodobniej polecenie to zeruje wartości zwracane przez czujnik w stanie bezruchu.

Teoretycznie to samo można zrobić programem ELMConfig i zwykłym ELM-em, ale u mnie nie chciało zadziałać – zarówno przed, jak i po wykonaniu tej procedury, w bezruchu miałem YAW_RATE ok. 1,60deg/sec zamiast 0.

Autor ELMConfig twierdzi, że procedura ta powinna wyzerować wartości z czujnika, ale na pytanie dlaczego to się nie udało, nie odpowiedział.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 21:08
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez Gamboa » 14 sty 2016, 07:00

witam, czy u was jest tak, że jak włączycie zapłon świeci sie kontrolka od esp, później gaśnie, i w momęcie zapalania sie auta, rozruchu kontrolka esp zapala sie ponownie i jak auto już zakręci to gaśnie?
ja tak mam ale chyba podczas włączania rozruchu nie powinna sie zapalać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez ArekN » 17 gru 2018, 16:11

Hej, w moim przypadku wystąpił podobny problem, kontrolka trakcji pali się na stałe, ABS działa poprawnie, w komputerze pojawia się kod usterki C1277 (Czujnik kąta skrętu wykrywa modulację sygnału lub kąt skrętu). Spotkaliście się może z taką dolegliwością? Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2018, 16:06
Posty: 1
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna, 2007

Postprzez Marcis » 19 gru 2018, 21:51

[quote="Gamboa"]
Był u mnie taki objaw. Miałem ori aku, no i po pół roku od zakupu zaczął słabnąć. Kupiłem Boscha 62ah ale nie wiem ile amper czyli tzw kopnięcie przy rozruchu, na początku było ok, po jakimś czasie przy uruchamianiu na sekundę pojawiały się kontrolki abs i ESP. Nic się nie działo, więc to olałem. Auto zawsze mi paliło od strzała, nawet w mrozy, ale praca rozrusznika nie była taka szybka jak w ori aku. W alfie miałem jakiś nie firmowe aku, a że musiałem alfę sprzedać to mówię zamienię akumulatory, no i to był dobry pomysł.
Akumulator też jest duży bo chyba 64ah ale ma poprostu kopa, nie ważne, czy ciepło czy mróz wystarczy dotknąć i pali, i kontrolki się nie świecą od abs i ESP. Czyli winny jest słaby rozruch aku.
Mam jeszcze VW Borę i problem jest identyczny, tylko tam jest winny rozrusznik, bo w nich często padają. Jak ma dobry humor to ładnie kręci i abs przy rozruchu się nie świeci, jak nie ma humoru to świeci i słychać, że rozrusznik kręci wolniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323