Mazda3 BK – sprzęgło i różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kgy » 14 gru 2011, 11:16

Witam

Jechałem dzisiaj do pracy, przy którejś zmianie biegów z 2 na 3 sprzęgło nagle zaczęło stawiać większy opór. Nie ma już tego lekkiego "przeskoku" – im bliżej podłogi, tym ciężej wcisnąć. Biegi wchodzą ale trzeba użyć zdecydowanie większej siły do wciskania sprzęgła. Czyżby padło wspomaganie? Nawet nie wiedziałem że było... Dodam, że padał deszcz – może coś się zalało? Od czego zacząć sprawdzanie? Jutro podjade do serwisu, ale wcześniej lepiej upewnić sie czy to nie jakiś banał.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez Blumek » 14 gru 2011, 14:54

Teoretycznie nie wiele możesz zrobić chyba, sprawdź stan płynu hamulcowego i obejrzyj czy nie ma jakiś wycieków przy wysprzęgliku, jest jeszcze pompka ale do niej się nie dostaniesz za bardzo.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez kgy » 14 gru 2011, 17:57

Sprawdziłem tylko płyn – OK. Reszty nie mam jak, natomiast byłem w Mazdzie – facet na szybko twierdzi że mógł się złamać kawałek docisku (na tyle ile zrozumiałem po holendersku). Wymiana kompletu ok. €800. Teraz sprzęgło się dodatkowo ślizga. Czeka mnie przeprawa z dealerem Opla, gdzie mam roczną gwarancje, ale jak ich znam to będą chcieli się wymigać...

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez radzi89 » 14 gru 2011, 18:06

kgy napisał(a):Sprawdziłem tylko płyn – OK. Reszty nie mam jak, natomiast byłem w Mazdzie – facet na szybko twierdzi że mógł się złamać kawałek docisku (na tyle ile zrozumiałem po holendersku). Wymiana kompletu ok. €800. Teraz sprzęgło się dodatkowo ślizga. Czeka mnie przeprawa z dealerem Opla, gdzie mam roczną gwarancje, ale jak ich znam to będą chcieli się wymigać...

pozdrawiam


Nielze sie cenia... W moim ASO kompletne sprzeglo z dociskiem itd kupilem za 700 zl plus wymiana.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez kgy » 14 gru 2011, 20:57

A ile wymiana? Klamoty kupie spokojnie za max. €200, problem że nikt normalny mi tego nie wymieni tanio. A warsztat afgańsko-polski to już przerabiałem tu kiedyś z toyotą, nigdy więcej ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez radzi89 » 14 gru 2011, 23:06

Mi za wymiane calej skrzyni, kompletu uszczelniaczy i kompletu sprzegla wzieli 450 zl :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez kgy » 19 gru 2011, 18:33

Witam,

Sprawy się nieco skomplikowały i byłbym wdzięczny za poradę.
Nie chcą zrobić na gwarancji, jako że nie obejmuje ona "normalnego zużycia hamulców i sprzęgła". Tyle że uważam (w czym mnie utwierdził gość z Mazdy po oględzinach) że to nie zwykłe zużycie, ale coś pękło. Sprzęgło się nie zużywa raczej w ciągu paru sekund (przełączasz z 2 na 3 – OK, 3 na 4 – nagle twardy pedał sprzęgła i ślizgi). Ale pewności nie ma, a poza (potencjalnie) pękniętym dociskiem, tarcza może być faktycznie nieco zużyta (137k km).

Otóż teraz: mógłbym zaryzykować wezwanie biegłego i w razie korzystnej opinii – wyciągnąłbym kase z gwarancji. Jeśli się okaże że to normalne zużycie – strace na biegłym pewnie niemałą kwotę. Warto ryzykować w tej sytuacji i szarpać się z nimi?

Co do cen – wysłałem zapytanie do Mazda Kozłowski Szczecin, tak to się kształtuje:
tarcza sprzęgła 402 zł
docisk sprzęgła 312 zł
dźwignia z łożyskiem 716 zł
wymiana 910 zł
RAZEM: 2340zł (jakieś €530 – wobec ok. €800 tutaj w Holandii).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez radzi89 » 19 gru 2011, 23:15

Kozlowski jest drogi i nikt go nie poleca , ja robilem w ASO w Szczecinie przy ulicy madalinskiego : http://www.mazdakia.eu/kia.html
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez sebastos » 23 gru 2011, 16:00

Witajcie,

Wczoraj padło mi sprzęgło w mojej Mazdzie, którą mam od tygodnia.
Po zatrzymaniu auta na światłach nie mogłem wbić żadnego biegu. Nie było słaychać żeby coś pękło...
(musielliśmy zholować auto ma lince.....przy pomocy życzliwego kierowcy subaru:))
Czy macie jakies sugestie co do przyczyny i od czego zacząć sprawdzanie?

Dodam kilka danych:
Mazda 3, rok 2008, 1.6
przebieg 64 000
pedał sprzęgła daje się wcisnąć teraz znacznie lżej niż dotychczas
nie swiecą się zadne kontrolki
dzień wcześniej odwiedziłem ASO, zrobili przegląd zimowy więc stan płynów powinien być ok.

....... a taki byłem zachwycony "trójeczką" <płacze>

Witam, poprawiłem temat na łatwiejszy do odnalezienia dla innych użytkowników w przyszłości. Proszę o stosowanie sie do regulaminu i życzę miłej przygody z naszym firum, radzi89
Początkujący
 
Od: 11 gru 2011, 21:47
Posty: 9
Auto: Mazda 3 2008, 1.6 benzyna, Active

Postprzez akostarek » 23 gru 2011, 16:21

zacznijmy od tego, czy to diesel czy benzyna? Obstawiam że diesel, wiec do sprawdzenia wysprzęglik, poziom płynu hamulcowego i pompa sprzęgła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez sebastos » 23 gru 2011, 23:41

sorki że nie doprecyzowalem
Jest to benzyna 1.6
Początkujący
 
Od: 11 gru 2011, 21:47
Posty: 9
Auto: Mazda 3 2008, 1.6 benzyna, Active

Postprzez Blumek » 23 gru 2011, 23:45

sebastos napisał(a):sorki że nie doprecyzowalem

Nie precyzuj tylko uzupełnij profil, to na przyszłość jak zapomnisz napisać, będzie nam łatwiej.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez sebastos » 24 gru 2011, 00:14

Blumek profil juz uzupelniony <spoko>
Masz jakieś pomysły co z tym sprzęgłem?
Początkujący
 
Od: 11 gru 2011, 21:47
Posty: 9
Auto: Mazda 3 2008, 1.6 benzyna, Active

Postprzez Blumek » 24 gru 2011, 15:05

Nie wiem co ci powiedzieć oprócz tego co kolega wyżej już nadpisał. otwórz maskę, poproś drugą osobę, odpal auto i niech wciska sprzęgło, wtedy zobacz czy wyprzęgnik pracuje. Jak nie to na 99% pompa
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez sebastos » 26 gru 2011, 22:54

Dzięki,

Jutro jade z nią na warsztat i zobaczymy czy jest tak jak przypuszczacie.
Dam znać gdy juz sie doszukamy przyczyny.

Pzdr

Sprawa juz wyjaśniona. Okazało sie, że było trzeba rozłożyć i złożyć je na nowo.... i chodzi bez zarzutu. Może ktoś <glupek2> przy tym dłubał i nie poskładał poprawnie.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2011, 21:47
Posty: 9
Auto: Mazda 3 2008, 1.6 benzyna, Active

Postprzez lobo » 30 gru 2011, 20:19

Witam

Dzisiaj zaniepokoil mnie jeden fakt. Na kazdym biegu poza 1 Mazda po wcisnieciu gazu slabo przyspiesza a obroty leca w gore jak na wcisnietym sprzegle.
Mozliwe tez ze sprzeglo zaczelo jakby bardziej odpychac mi noge, tzn ciezej chodzic, ale to moze byc moje subiektywne odczucie.

Mazda 1,6 benzyna 30tys przebiegu

Mozliwe ze to sprzeglo czy moze cos innego moze byc przyczyna?
Nie chce zaczynac od mechanikow ktorzy mi wcisna wymiane sprzegla jesli mozliwe ze to cos blachego.

Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktos sie juz z czyms takim spotkal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 13:03
Posty: 34 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1,6

Postprzez tomek-waw » 30 gru 2011, 21:55

Sprawdź czy jest delikatny luz na pedale sprzęgła. Jeśli nie spróbuj ruszyć z dwójki. Jeśli będzie sie ślizgać to na 95% sprzęgło masz do wymiany. Ale przebieg 30 tys. to dużo za mało na takie objawy.
Gwarancja jeszcze jest ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez dzux » 30 gru 2011, 23:01

Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez lobo » 31 gru 2011, 09:57

Tak właśnie się dzieje, że się ślizga na każdym biegu. Mogę ruszyć z jedynki i wrzucić 5 bieg i nie zgaśnie ani nie zapyrka tylko obroty pójdą w górę a on pomału przyspieszy.
Auto z 2008 roku ale z niemiec więc gwarancji jako takiej nie mam.

Dziwi mnie najbardziej fakt, że w tak nowym i dobrym aucie się takie coś dzieje.
Polonez 300tyś przebiegu 0 problemów ze sprzęgłem.
Mercedes Vito 120tyś moje i razem ma 260tyś i 0 problemów ze sprzęgłem
Dosłownie u nikogo znajomego nic ze sprzęgłem się nigdy nie działo.

Orientuje się ktoś ile kosztują oryginalne części tego sprzęgła?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 13:03
Posty: 34 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1,6

Postprzez tomek-waw » 31 gru 2011, 11:30

Valeo 1.100 pln, LUK 732 pln ( komplety )
lub
http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeg ... 00051.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323