sprężynki zacisku hamulca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez danieln80 » 8 kwi 2014, 09:51

Witam,

może mnie ktoś oświecić do czego służą sprężynki zacisku hamulca? Czy te sprężynki mogą być przyczyną stukania [jakich?] klocków hamulcowych? Mechanik wymienił mi klocki (mam nowe :)) ale tych sprężynek nie wymienił :( Teraz klocki z tyłu mi stykają (chyba klocki mi stukają) w każdym bądź razie była na stacji diagnostycznej i diagnosta potrząsł moją Mazdą na prawo i lewo i nic nie stwierdził a w zasadzie powiedział, że jeżeli coś mi stuka to tylko klocki z tyłu (zresztą chyba się to potwierdza bo jak przytrzymam nogę na hamulcu to jakby nic nie stukało). Czy to wina tych sprężynek???

Pozdrawiam
dn80
Początkujący
 
Od: 17 sie 2013, 21:32
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 diesel rok 2007

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 10:36

Sprezynki odciagaja klocki od tarczy...

tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez danieln80 » 8 kwi 2014, 12:33

Dziękuję za info. A czy przez te sprężynki mogą pukać klocki???
Początkujący
 
Od: 17 sie 2013, 21:32
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 diesel rok 2007

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 12:40

Moga... moga rowniez wydawac odglosy tarcia...
Dokup je I zaloz

tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez miru1968 » 9 kwi 2014, 10:17

Jak nie masz tych sprężynek to będą dzwonić jak cholera, mnie mechanik założył te sprężynki ale i tak dzwoniło najlepiej było słychać jak jechałem po jakiejś tarce i szybę otworzyłem.W końcu do niego pojechałem po ostrej wymienia zdań że to wina klocków rozebrał jeszcze raz sam sprężynki zdjąłem troszkę podgiąłem założyłem i cisz do dziś.Mechanik już na mnie nie zarabia,fakt że te nowe sprężynki były słabo wygięte porównując do starych ale mnie poirytowało jego pewność siebie i niechęć ponownego rozbierania.Jak go zabrałem na jazdę żeby posłuchał jak dzwoni to mi nawet wyjął koło zapasowe <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez StabiloBoss » 9 kwi 2014, 13:42

Ja równiez ostatnimi czasy zmagałem się z hałasem z tyłu samochodu.
Sprawdzałem na ścieżce diagnostycznej- bez zarzutu.
U mnie także odpowiedzialne były klocki. Wymieniałem pod koniec zeszłego roku. Okazało się, że mechanik założył sprężynki do klocków zewnętrznych, a musiały one być przy klockach wewnętrznych.
Czy odpowiedzialne są klocki można łatwo zbadać- jadąc po dziurach zaciągnąć ręczny na pierwszy lub ewentualnie drugi ząbek. Wtedy pukanie ustaje. U mnie tak było. Od czasu poprawki- cisza jak makiem zasiał:]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2008, 14:06
Posty: 100 (1/1)
Skąd: Śrem
Auto: była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD,
jest M3 BK sedan, 1,6 Z6, 06r.

Postprzez dawid152020 » 9 kwi 2014, 14:14

Mógłby ktoś podesłać zdjęcie jak powinna być poprawnie ta sprężynka założona ?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:01
Posty: 48
Auto: Mazda MX-6
2.016V

Postprzez tomek-waw » 17 kwi 2014, 22:13

Tak to wygląda


napis-mazda-zacisk.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez krzysM3BK » 23 cze 2014, 20:30

Mam pytanie odnośnie zakładania tych zewnętrznych sprężyn.
Ostatni malowałem zaciski i miałem straszny problem z ich ponownym montażem, uszkodziłem świeżą farbę, jest może jakiś sprytny sposób ich montażu czy wyłącznie siłowy ?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez tomek-waw » 23 cze 2014, 20:38

Przecież montaż tych sprężynek nie wymaga specjalnie przykładania wielkiej siły.
Najlepiej naciągać kombinerkami a jako prowadzenie użyć cienkiego wkrętaka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez waciach » 8 sie 2014, 09:43

Witam,

Przepraszam że odkopuje temat ale borykam się z tym samym problemem i chciałbym się dopytać czy problem może leżeć w sprężynce połączonej z klockiem?

To już jest chyba feler naszych mazd bo wiele osób ma problem z tylnym prawym kołem i stukaniem klocków. Przy wymianie omyłkowo założyłem klocki z sprężynką od zewnętrznej strony i prawa strona po kilku dniach zaczęła stukać więc po przeczytaniu kilku wątków przełożyłem klocki ale po kilku dniach znowu to samo więc zastanawiam się czy może nie odgiąć trochę tych sprężynek i spróbować ponownie ?

Zewnętrzna "duża" sprężyna nie była wymieniana ale jej nic nie dolega i nie wygląda na pogiętą/popsutą.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez dawid152020 » 12 sie 2014, 18:57

założ te sciski(nie wiem jak to sie dokładnie nazywa ) co trzymaja klocki i po sprawie
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:01
Posty: 48
Auto: Mazda MX-6
2.016V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323