Strona 1 z 1

Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 26 lut 2014, 23:38
przez kropek101
Jak w temacie przymierzam się do wymiany sprzęgła w najbliższym czasie czyli marzec i nie wiem czy wymieniać od razu 2M myślę nad zestawem sachs
Szwagier żony jest mechanikiem i twierdzi że oni wymieniają całość od razu nieważne czy dobre czy nie żeby klient nie latał z japą, kumpel mechanik twierdzi że nie trzeba. 2 opinie więc mam dylemat w postaci 1,4tyś zł, bo chciałbym zaoszczędzić i wymienić zawieszenie z tyłu więc czekam na opinie jeśli ktoś już wymieniał.
Dodam jeszcze że jakieś 4lata temu byłem w górach (o ile to ma jakieś znaczenie na zużycie 2M) taki podjazd że same dziury auto darło podłogą podciąganie po metrze i kopciło się aż ze składania skrzyni a silnika tak je sfajtoliłem w sumie poza tym że zaczęło brać wysoko to nie ślizga, dwumas nie stuka czasem podczas gaszenia zatelepie nic poza tym co radzicie robić komplet czy brać komplet bez 2M

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 26 lut 2014, 23:56
przez Li Mu Bai
Pierwsze to powinieneś mieć nick kropek_i_przecinek, a po tym nauczyć się korzystać z tych dwóch znaków, bo ciężko się czyta to co napisałeś, już nie mówiąc o zrozumieniu tego.
Po drugie, jeśli sprzęgło Ci się nie ślizga, to po co chcesz je wymieniać? Jeśli sprzęgło jest be to czuć, jeśli 2M jest be, to także czuć i wtedy się naprawia.

A meritum, nie ma konieczności zmiany obu elementów łącznie – chociaż w wielu przypadkach tak się zaleca, bo zużycie jednego elementu może towarzyszyć zużyciu tego drugiego i by nie płacić dwa razy za usługę demontażu skrzyni,

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 27 lut 2014, 00:19
przez kropek101
Po co chce wymieniać
-bierze już na samym końcu i wiem że to kwestia czasu, kilometrów. Trafi się na korek na autostradzie i może być po nim jak się zagrzeje. Nie chce mieć przygody w trasie bo ostatnio zdarza mi się latać po 2tyś km
Dlatego też pytam czy jak już będę miał wyjęte sprzęgło to czy nie zrobić całości i komu tu wierzyć.
Przebieg też już przemawia u mnie za wymianą kompletu natomiast co do zużycia 2M to nie wiem nie jestem pewien co robić bo nie porównywałem do innej mazdy odnośnie tego co zatrzęsie.Mam inne drugie auto i tam ewidentnie mam wywalony 2M więc wiem jak to jest gdy już wali natomiast nie wiem czy te moje zatelepanie autem to poduszki czy już 2M.

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 27 lut 2014, 10:11
przez Li Mu Bai
Czyli sprzęgło do wymiany, a dwumas to już Twój wybór i portfel :)

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 27 lut 2014, 17:30
przez kropek101
Poczekam może jeszcze się ktoś wypowie na temat tego czy wymieniać całość.
Obecnie stawiam na to żeby kupić zestaw bez 2M i tak za robociznę zapłacę grosze więc ponowne rozebranie to tylko kwestia odstawienia auta.

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 28 lut 2014, 11:23
przez widmo82
Ze względu na fakt, że na forum znam wylacznie jeden przypadek wymiany 2M (naciągany) wnioskuję, że 2M zastosowana w naszych mazdach to ewenement wśród diesli i dlatego nie widzę sensu wymiany czegoś co działa dobrze.
PS: Jaki jest koszt 2M do Y6?

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 28 lut 2014, 21:24
przez kropek101
sam 2M wychodzi zależnie gdzie się ogląda w granicach 1,4tyś
Cały komplet z 2M firmy sachs to koszt 2,540tyś według tego co oferuje inter cars, sama tarcza z dociskiem 900zł a wraz z łożyskiem 1,2tyś.
Po niedzieli jadę się dogadać kiedy mogę zająć kanał i się okaże po rozkręceniu co i jak to napiszę jak to wygląda u mnie ze zużyciem po 205tyś km

Dopisano 28 lut 2014, 20:26:

Pewnie i tak dojdą koszty bo nie wiadomo w jakim stanie są już uszczelniacze.

PostNapisane: 1 mar 2014, 21:41
przez tomek-waw
Jeśli nie słychać 2M ( brak grzechotania po unieruchomieniu silnika ) to na razie nie wymieniaj, Pewnie masz na co kasę wydawać.

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 2 mar 2014, 12:34
przez kropek101
Grzechotania nie mam czasem tylko tak jak pisałem telepnie silnikiem ale to nie zawsze i raczej obstawiam już też na poduszki silnika.
Po tym co piszecie to stwierdzam że nie warto ładować kasy jak liczę 3 max 4lata i zamienić na BM o ile będzie się tak układać jak teraz z kasą.

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 6 mar 2014, 19:17
przez kropek101
Więc mogę wam już napisać jak sprawa się ma z wymianą. O ile mam autentyczny przebieg to mazda ma 206tyś na liczniku chyba że jak ją kupowałem jako 3latek 146tyś było kręcone.
Wracając do tematu skrzynia wyjęta z trudem 1śruba nie chciała puścić 2godziny męczenia się z nią Po rozebraniu uszczelniacze ok zero wycieków idealnie sucho ale niestety sprzęgło i koło dwumasowe do wymiany zestaw sachs mam za 2150zł + 500zł za robotę ale to już mam w to wliczony płyn hamulcowy i parę innych dupereli. Nie jest źle jutro wieczorem dam jeszcze znać jakie odczucia z jazdy.

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 6 mar 2014, 19:59
przez Li Mu Bai
Czyli poleciało trochę po kieszeni /:

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 6 mar 2014, 20:19
przez kropek101
Wymiana była planowana od dawna ale dopiero teraz się zdecydowałem.

PS. poleci dopiero bo jeszcze zawieszenie hamulce i spawanie reperaturek błotników i malowanie całego auta :D więc jakieś 10tysi będzie wsadzone do auta wartego 18tyś <glupek2>

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 6 mar 2014, 20:29
przez digidy
ładną kwote wkładasz w nią ale jak się chce jeździć bezpiecznie i do celu to nie ma co oszczędzać <spoko> tym bardziej mówisz ze chcesz polatać 3-4 latka a później przesiadka na BM

Re: Wymiana sprzęgła czy od razu wymieniać dwumas

PostNapisane: 8 mar 2014, 22:05
przez kropek101
Dziś przejechałem mazdą pierwsze 50km i jest różnica jak nie wiem pedał sprzęgła działa niby tak samo nic ciężej ale za to sprzęgło popuszczam o 1/3 i już ciągnie :) zobaczymy jak będzie dalej
Dla zainteresowanych oryginalne sprzęgło to sachs.

Tak wygląda oryginał po 205tyś km i spaleniu tarczy praktycznie rowków na tarczy już nie ma.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/i ... directlink