Łącznik Stabilizatora Tył – szybkie zużycie czy rozmiar felg ma znaczenie?

Witam,
Postanowiłem założyć ten temat abyśmy wspólnie podyskutowali na forum na temat bardzo szybkiego zużycia się łączników stabilizatorów tylnych w mojej Mazdzie. Mam Mazde 3 z silnikiem 2.0 od nowości więc przebieg jest dokładnie mi znany. W lecie jeździ na alusach 17”, a w zimie zakładam jej 15” stalówki.
Od pewnego czasu strasznie wkurzał mnie dźwięk skrzypienia z bagażnika. Kombinowałem z klapą, wyciągałem koło zapasowe tak, że w pewnym momencie w moim bagażniku nie było praktycznie nic i nadal skrzypiało. Podczas badań technicznych wyszło że lewy tylny łącznik stabilizatora jest w opłakanym stanie.
I tu pytanie: Jak o możliwe że po przejechaniu 35 000 km oryginalne łączniki padły?
Tłumaczę sobie to na dwa sposoby.
1. Codziennie robię około 2-3km po drogach gruntowych gdzie dziura goni dziurę i zawieszenie naprawdę dostaje mocno w kość.
2. Takiej informacji nie ma w żadnej instrukcji obsługi natomiast znalazłem to zupełnie przypadkiem gdy zamawiałem łączniki stabilizatorów. W katalogu części jak byk jest napisane że belka stabilizatora dla felg 15” (Poz 23 ze zdjęcia) ma inne oznaczenie, a dla felg 16” i 17” (Poz 23 ze zdjęcia) ma zupełnie inne. Wychodzi na to, że jak fabrycznie miałem 17” to nie powinienem montować felg 15” i może tu upatrywać tak szybkiego zużycia łączników (Poz 24 ze zdjęcia)?
A co wy o tym siądzicie? Jak często wy wymieniacie łączniki stabilizatorów?
Postanowiłem założyć ten temat abyśmy wspólnie podyskutowali na forum na temat bardzo szybkiego zużycia się łączników stabilizatorów tylnych w mojej Mazdzie. Mam Mazde 3 z silnikiem 2.0 od nowości więc przebieg jest dokładnie mi znany. W lecie jeździ na alusach 17”, a w zimie zakładam jej 15” stalówki.
Od pewnego czasu strasznie wkurzał mnie dźwięk skrzypienia z bagażnika. Kombinowałem z klapą, wyciągałem koło zapasowe tak, że w pewnym momencie w moim bagażniku nie było praktycznie nic i nadal skrzypiało. Podczas badań technicznych wyszło że lewy tylny łącznik stabilizatora jest w opłakanym stanie.
I tu pytanie: Jak o możliwe że po przejechaniu 35 000 km oryginalne łączniki padły?
Tłumaczę sobie to na dwa sposoby.
1. Codziennie robię około 2-3km po drogach gruntowych gdzie dziura goni dziurę i zawieszenie naprawdę dostaje mocno w kość.
2. Takiej informacji nie ma w żadnej instrukcji obsługi natomiast znalazłem to zupełnie przypadkiem gdy zamawiałem łączniki stabilizatorów. W katalogu części jak byk jest napisane że belka stabilizatora dla felg 15” (Poz 23 ze zdjęcia) ma inne oznaczenie, a dla felg 16” i 17” (Poz 23 ze zdjęcia) ma zupełnie inne. Wychodzi na to, że jak fabrycznie miałem 17” to nie powinienem montować felg 15” i może tu upatrywać tak szybkiego zużycia łączników (Poz 24 ze zdjęcia)?
A co wy o tym siądzicie? Jak często wy wymieniacie łączniki stabilizatorów?