Strona 1 z 1

Przednie zawieszenie stuka

PostNapisane: 9 lis 2013, 09:03
przez mazda3marko
W szczególności prawa strona. Byłem u trzech majstrów, gięli, ciągnęli ,telepali i nic
a na dołkach kartofle tłuką się Zostaje do wymiany amortyzator ale czy na pewno to jego wina ?
Przebieg 45 tys km

PostNapisane: 12 lis 2013, 20:38
przez Kondzior_
Mam to samo, też prawa strona. Byłem 3 dni temu na trzepaczkach sprawdzali amorki i wszystko w granicach normy. Luzów brak. Też nic nie znaleźli. Generalnie mówili mi że zawieszenie zawsze zużywa się szybciej z prawej strony przez naszych kochanych drogowców, którzy budują studzienki (najwięcej studzienek) po prawej stronie. To może być kończący się amortyzator który głośniej pracuje.
Generalnie Mazdy mają twarde zawieszenie.
Ja mam tak że jak przejeżdżam przez progi czy uskoki to pracuje normalnie. Stuka gdy droga jest pofalowana i nierówna. Dziwne ale na razie pogłaśniam muzykę i modle się o jeszcze rok jazdy na nich. Poczytałem tu na forum że fajny amorek, tj. taki który będzie miał dobre właściwości amortyzujące i nie zdechnie za pół roku oferuje producent Sachs. Cena to koło 200 zł na iparts. x2 bo wymienia się parami, plus dojdą do tego jakieś tulejki, może sworzeń i już z robotą nie masz 600-700 zł. Ale za to komfort i względną ciszę <glupek2>

PostNapisane: 12 lis 2013, 23:59
przez tomek-waw
Pisałem już o tym w wątku o zawieszeniu.
Do wymiany poduszki amortyzatorów i łożyska.

Obrazek

http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... 07050.html

PostNapisane: 13 lis 2013, 19:18
przez Nuno
tomek-waw napisał(a):Pisałem już o tym w wątku o zawieszeniu.
Do wymiany poduszki amortyzatorów i łożyska.


Potwierdzam!! Poduszka jak nic :) Miałem dokładnie ten sam denerwujący i ciężki do zlokalizowania objaw stukania z tym, że u mnie występował z lewej strony. Zacznij od wymiany właśnie poduszki z łożyskiem.

PostNapisane: 13 lis 2013, 20:57
przez Kondzior_
tomek-waw napisał(a):Pisałem już o tym w wątku o zawieszeniu.
Do wymiany poduszki amortyzatorów i łożyska.

Obrazek

http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... 07050.html

Super:) mnie też się to przyda :) Czy zużycie tego elementu ma wpływ na ścieranie opon/uszkodzenie innych elementów? Chodzi mi o to jak duży priorytet muszę nadać dla tej naprawy :) i czy można wymienić ten element pod blokiem z użyciem podnośnika i narzędzi dostępnych dla zwykłego śmiertelnika czy lepiej się nie babrać i dać to do roboty?

PostNapisane: 13 lis 2013, 21:15
przez Nuno
Na parkingu raczej samemu tego nie zrobisz, chociażby z przyczyny braku ściągacza do sprężyn, no i kiepskich warunków pogodowych na dłuższe schylanie się pod autem :| Lepiej poszukaj mechanika, aby to zrobił na spokojnie w zaciszu swojego garażu ;) Użyj szukajki, była obszerna fotorelacja z wymiany własnie tej poduszki.

PostNapisane: 13 lis 2013, 21:37
przez Kondzior_
Już sam fakt ściągania sprężyn to wielkie nie dla tej pracy dla mnie <glupek2> Myślałem że to takie plug&play ale chyba pojadę do mechanika.
Orientujesz się ile może sobie krzyknąć za robotę pod warunkiem że części dostarczę sam? (chciałem jednak nie dać się wydymać)
I czy ten zestaw naprawczy to rozumiem dla jednej strony i koszt należy pomnożyć razy 2?

Re: Przednie zawieszenie stuka

PostNapisane: 13 lis 2013, 22:17
przez iwon44
Jeżeli masz troszkę smykałki i wiedzy mechanicznej to sobie poradzisz. Wiesz jak wygląda zwrotnica, amortyzator, gdzie znajdują się śruby od poduszki i łożyska amortyzatora, łacznik stabilizatora? To wszystko trzeba odkręcić i kolumnę masz na kolanach :) później sciagacze, ściskasz spreżynę dosyć mocno, i odkręcasz na górze śrubę zapewne 19 płaską, dalej torx lub ampul w środek lagi amorka żeby odkręcić nakrętkę która trzyma cały pakiet.

viewtopic.php?f=114&t=143449

Tu kolega wyjął ze zwrotnicą, ale łatwiej jest odkręcić dwie śruby i zbić plastikowym młotkiem amortyzator ze zwrotnicy.

PostNapisane: 17 lis 2013, 10:13
przez mazda3marko
Sprawdzanie amortyzatorów na st diagnostycznej, to kompletna bzdura.

Wymieniłem amory na nowe olejowo/gazowe KYB i po problemie

Auto ma ok 40 tys przebiegu.

PostNapisane: 17 lis 2013, 13:54
przez Bartoliniusz
40 tys i już zawieszenie do wymiany ?? hahaha Dobrze kręcony. Moja mazda ma 280 000 tys przebiegu i na oryginalnych jeszcze jezdzi <lol>

Re: Przednie zawieszenie stuka

PostNapisane: 17 lis 2013, 14:53
przez mazda3marko
Kręcony? Auto kupione jako nowe w salonie.
Wyjmij amor i porównaj działanie z nowym .

PostNapisane: 17 lis 2013, 15:53
przez tomek-waw
mazda3marko napisał(a):Wyjmij amor i porównaj działanie z nowym

Co za bzdurne porównanie.
40KKm to mało za mało na wymianę amorków.

Re: Przednie zawieszenie stuka

PostNapisane: 17 lis 2013, 16:33
przez mazda3marko
Bzdurne porównanie działanie amorów po 280 tys km, a nowych ? Czyli powinienem jeździć w dalszym ciągu na wadliwym amorze bo mały przebieg ?

Jak sprawdzasz swoje ?

PostNapisane: 17 lis 2013, 18:21
przez tomek-waw
Jak można robić porównanie po takim przebiegu a nowymi ?
Wiadomo, że po takim przebiegu są już do niczego.
Swoje sprawdzałem raz na ścieżce podczas przeglądu, ale to nie ma znaczenia, chociaż miały ok. 70% przy 80 tys. bo szły i tak do wymiany na sportowe Bilsteina.

Re: Przednie zawieszenie stuka

PostNapisane: 17 lis 2013, 18:28
przez marcin255
Jak amor nie stuka nie poci się to jest "sprawny " do 40 % tłumienia

PostNapisane: 17 lis 2013, 18:57
przez mazda3marko
marcin255 napisał(a):Jak amor nie stuka nie poci się to jest "sprawny " do 40 % tłumienia


Panowie ,jakie %
To kompletna bzdura.
Nasze drogi wykończają amory po 30-40 tys

Dopisano 17 lis 2013, 17:58:

tomek-waw napisał(a):Jak można robić porównanie po takim przebiegu a nowymi ?
Wiadomo, że po takim przebiegu są już do niczego.
Swoje sprawdzałem raz na ścieżce podczas przeglądu, ale to nie ma znaczenia, chociaż miały ok. 70% przy 80 tys. bo szły i tak do wymiany na sportowe Bilsteina.


Tez tak uważam, ale kolega mówi ,że śmiga na oryginałach 280 tys i jest zadowolony :D

Re: Przednie zawieszenie stuka

PostNapisane: 17 lis 2013, 19:00
przez some1
Spokojnie panowie. Mnie też u Jaksy sugerowano, że może to być problem z amortyzatorem, ponoć ktoś u nich miał podobnie w Maździe 5 i wymiana pomogła.

Natomiast wcale nie zdziwiłbym się, gdyby samo rozłożenie i złożenie do kupy pomagało. Zauważyłem, że u mnie na jakiś czas przestaje stukać gdy auto pójdzie na podnośnik. Ostatnio wymieniałem koła i znowu ucichło.
Ale to tylko tak teoretyzuję, nie bierzcie tego za poważnie ;)

PostNapisane: 17 lis 2013, 19:08
przez mazda3marko
Amory KYB 2x 220zł + 100zł wymiana i po kłopocie.