Strona 1 z 1

problem ze zbieżnością po wymianie tylnych łączników stabilizatora

PostNapisane: 25 paź 2013, 19:50
przez maciej1710
Witam serdecznie. Pół roku po wymianie tylnych amortyzatorów i łączników stabilizatora zauważyłem ze tylne opony od wewnętrznej strony są znacznie bardziej zużyte. Czy wymiana tych elementów mogla mieć wplyw na zmianę zbieżności?

PostNapisane: 28 paź 2013, 19:55
przez Marcis
Tak, ostatnio sam kupiłem i okazało się że te nowe są krótsze od ori. Masz dwa wyjścia.
1. ustawić zbieżność z tyłu,
2. Jeżeli masz stare łączniki to przebij z tych nowych tulejki. Ja tak zrobiłem i jest wszystko dobrze.
Dziwne że dopiero teraz zauważyłeś różnicę, ja zaraz po wymianie czułem że tył nosi w obie strony jak się jedzie po asfalcie i po piasku.

Re: problem ze zbieżnością po wymianie tylnych łączników stabilizatora

PostNapisane: 28 paź 2013, 20:57
przez kropek101
Marcis o ile się nie mylę to ty wymieniałeś wahacze i przebiłeś tuleje a tu wyraźnie mowa o łącznikach stabilizatora które nie mają wpływu na zbieżność więc proponuje szukać w innym miejscu przyczyny takiego zużycia opon.

Tak jak maciej1710 miałem już wymienione łączniki a teraz niedawno amortyzatory i jakoś nie kroi opon. To że ty akurat miałeś coś nie równego to nie znaczy że wszyscy muszą mieć tak samo poza tym to po ingerencji w zawieszenie zaleca się ustawianie zbieżności a nie jeździć i łudzić się że może uda się bez ustawiania.

Re: problem ze zbieżnością po wymianie tylnych łączników stabilizatora

PostNapisane: 29 paź 2013, 01:59
przez maciej1710
Nic w tylnym zawieszeniu nie puka nie stuka, samochód równo się prowadzi. Jedynym słyszalnym, dziwnym dźwiękiem, który się pojawił krótko po zmianie tych elementów jest odgłos jakiejś gumy (moim zdaniem odboju) która o coś ociera podczas podjeżdżania lub zjeżdżania z krawężnika...