Strona 1 z 1

buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 17 kwi 2013, 21:38
przez koszalmic
Witam, od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem madzi i z dnia na dzień coraz bardziej mi się podoba :) Jest jeden problem który mnie denerwuje – podczas jazdy przy prędkości od ok 50 km/h (przy 120 km/h również) przy ruchu kierownicą w lewo coś buczy, tak jakby tarło. Proszę o pomoc, może ktoś już się spotkał z czymś takim

PostNapisane: 17 kwi 2013, 22:20
przez Bonek87
Może to łożysko ?

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 18 kwi 2013, 06:21
przez sztygar
Prawa piasta do wymiany :) problem znika :P

PostNapisane: 18 kwi 2013, 08:31
przez widmo82
koszalmic napisał(a):od ok 50 km/h (przy 120 km/h również) przy ruchu kierownicą w lewo coś buczy, tak jakby tarło.

sztygar napisał(a):Prawa piasta do wymiany :) problem znika :P

Czemu od 50km/h ?

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 18 kwi 2013, 09:12
przez koszalmic
nie wiem czemu akurat 50 ale tak od ok tego się zaczyna. jak jadę wolniej to tarcia nie ma

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 18 kwi 2013, 10:28
przez Bonek87
U mnie akurat od 70 było to słychac , w twoim przypadku bedzie własnie cała piasta do wymiany

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 18 kwi 2013, 11:00
przez koszalmic
ok dzięki

Dopisano 18 kwi 2013, 16:25:

Moglibyście opisać jak to wymienić? Jeżeli nie jest to jakoś bardzo skomplikowane to chciałbym sam to zrobić

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 18 kwi 2013, 19:10
przez sztygar
Jaa mam model z 2004 roku, i akurat wczoraj wymienialem piaste, bo w modelach od 2005 roku mozna wymienic samo lozysko. Oddalem auto do mechanika, bo troche roboty z tym jest :(

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 19 kwi 2013, 08:42
przez remi00
Dość często widzę problemy z łożyskami w M3... Ja wymieniałem w prawym kole w 2011, a w lewym w 2012. Co gorsza, teraz znowu oba (!) łożyska szumią!

Założone były nie byle jakie (KANACO, indeks H13025), więc jest podejrzenie że cała zwrotnica (zwrotnice?!) są zdeformowane i żeby się rzeczywiście pozbyć problemu, to trzeba je wymienić. Koszt już gruby...
Słyszałem opinię że tak szybkie zużywanie łożyska może być spowodowane tym, że jako że łożyska są wprasowywane w zwrotnicę, podgrzewa się te elementy i jeśli się za bardzo nagrzeje, to zwrotnica może się odkształcić. Może to ktoś potwierdzić?

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 19 kwi 2013, 08:48
przez marcin255
łożysko wyje przy jeździe po łuku , wyje przeciwna strona do łuku

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 19 kwi 2013, 20:16
przez iwon44
podgrzewa się te elementy i jeśli się za bardzo nagrzeje, to zwrotnica może się odkształcić. Może to ktoś potwierdzić?


Sądzę że są one podgrzewane palnikiem propan-butan i w takim przypadku nie ma mowy o odpuszczeniu materiału. Łożyska raczej są pasowane w tolerancji 0,05 – 0,1mm wcisku, więc palnik propanowy wystarcza w zupełności. Bynajmniej ja tak robię i łożysko wpada bez dobijania. Nie wiem jak to robią w aso, czy w innych warsztatach...

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 19 kwi 2013, 21:01
przez szweiki
Łożyska wprasowuje się bez rozgrzewania zwrotnicy. Warsztaty które posiadają prasy a wiele już takich widziałem maja w komplecie odpowiednie tuleje które służą do wprasowania łożysk w zwrotnice jak i piasty. Ja sam osobiście nie podjąłbym się tego typu działań na zasadzie poddawania zwrotnicy nagrzaniu w celu założenia w nie łożyska. No ale każdy wymienia podzespoły według własnych zasad a ja się trzymam tych które napisałem. pozdrawiam

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 19 kwi 2013, 21:34
przez iwon44
szweiki, nie do końca się zgodzę z wprasowaniem łożysk bez podgrzania. Jeżeli wciśniesz łożysko bez podgrzania piasty to może ono pociągnąć za sobą wiór ze scianki materiału i w efekcie dostać się do łożyska jeżeli nie mamy 2RS-a. Podgrzania do 100 stopni materiału metalowego napewno nie uszkodzi jego struktury, to nie amelinium :D
W rzeczy samej każdy ma swoją technikę :)

Re: buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

PostNapisane: 19 kwi 2013, 21:54
przez szweiki
Dokładnie tak jak piszesz i są różne szkoły. Mnie na kursie a było to niespełna 2 lata temu uczono techniki wprasowywania łożyska na piastę a następnie te elementy w zwrotnicę. Co prawda nie były to samochody osobowe ale piasta jest piastą a zwrotnica zwrotnica . Jest to bardzo dobra metoda jeżeli posiada się do tego odpowiedni sprzęt. No i jeżeli ktoś się do pracy przykłada i wie co robi to są znikome szanse aby coś spartolić. Poniżej filmik z SKF pokazowy z wymiany łożyska metodą wprasowywania. pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=PszZk0eEB8g