Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania
Dokładnie,miewały i to częste.Taka sytuacja przytrafiła mi się w momencie wjeżdzania na parking,skręcam i nagle prostuje kierę i prosto na ścianę.Na szczęscie jechałem wolno i szybko zatrzymałem auto.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
widmo82 napisał(a):Akcja serwisowa opiewa na auta wyprodukowane w okresie pomiędzy 2 kwietnia 2007 roku a 30 listopada 2008 roku a z tego co czytam to wcześniejsze modele też miewały usterki.
A gdzie masz informacje o tej akcji serwisowej? Nigdzie jej nie widze... Chyba, ze 2.0 nie dotyczyly
na forum to np tutaj: viewtopic.php?p=1775713#p1775713
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Czy ta akcja serwisowa obejmuje auta z USA? Moja akurat została wyprodukowana w maju 2008 więc sie mieści. Czy brany pod uwagę jest VIN czy pochodzenie auta?
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
adrian_rusinowicz napisał(a):uwagę jest VIN c
zadzwoń do aso i zapytaj o akcje po nr. vin
Byłem na przeglądzie w ASO Auto Księżyno i przy okazji zapytałem o tą akcje serwisową, zadzwonili do Mazda Polska i okazało się, że moja się nie kwalifikuje. Po przeglądzie stwierdzili, że wszystko jest OK, poza tym wspomaganiem, wyszły jakieś błędy w elektronice pompy wspomagania. Wg. nich może być to wina płynu, który jest w fatalnym stanie ("zamiast płynu jest brudny kisiel"), zalecili wymianę płynu, a jeśli to nie pomoże to całej pompy, której koszt to bagatela 5 000 zł :O
I teraz mam pytanie, jaki płyn tam wlać i ile? Do tego ASO na razie nie pojadę, bo mam po prostu za daleko (170 km)
Czy ma ktoś lub słyszał o używanej pompie do wspomagania? Podobno od wersji EU nie pasują :/
Samego modułu elektronicznego podobno nie można kupić.
Może za bardzo panikuje, bo na razie wspomaganie działa, może trochę ciężko, ale działa. Może jutrzejsza wymiana płynu pomoże.
I teraz mam pytanie, jaki płyn tam wlać i ile? Do tego ASO na razie nie pojadę, bo mam po prostu za daleko (170 km)
Czy ma ktoś lub słyszał o używanej pompie do wspomagania? Podobno od wersji EU nie pasują :/
Samego modułu elektronicznego podobno nie można kupić.
Może za bardzo panikuje, bo na razie wspomaganie działa, może trochę ciężko, ale działa. Może jutrzejsza wymiana płynu pomoże.
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
nie wiem jak mazda, ale fordy leją chyba WSS-M2C204-A2 => http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-ply ... ny-FORD/52
u mnie nie jest zielony, a lekko brązowy
u mnie nie jest zielony, a lekko brązowy
Polecam zerknąć kilka stron wstecz.Miałem podobny problem i dość szczegółowo go rozgryzałem.Ostatecznie,samo przeszło.Używane/regenerowane pompy spokojnie znajdziesz na allegro w cenach ok 1500zl.Zwróć uwagę tylko czy masz koyo czy inną(ale z nimi ogółem to jest ryzyko),bo nie ma speców chyba,co by potrafili ostatecznie powiedzieć ocb,nawet w aso.Płyn do wspomagania lejesz różowy,nawet taki za 20zl,wlew masz obok wlewu do płynu chłodniczego,po lewej stronie.Zalewasz do momentu wejścia na linię Max i tyle,pokręć po 2 razy do końca w lewo i prawo na płaskim oczywiście i sprawdź.Jak nie,może pomogą Ci poprzednie posty w tym wątku.
Gdzieś jeszcze o tym pisałem,nie wiem czy nie w luźnych dyskusjach.U mnie po przeczyszczeniu pompy,bo miała wilgoć i pojawieniu się cieplejszych dni,po prostu problem sam znikł i tak jest już od jakichś 4 miesięcy.Zobacz czy ci nie ubywa płynu i może dobierz się do niej,sprawdź czy nie ma problemu z uszczelnieniem,jakimiś złączkami,kostkami,brudem,wilgocią.
Gdzieś jeszcze o tym pisałem,nie wiem czy nie w luźnych dyskusjach.U mnie po przeczyszczeniu pompy,bo miała wilgoć i pojawieniu się cieplejszych dni,po prostu problem sam znikł i tak jest już od jakichś 4 miesięcy.Zobacz czy ci nie ubywa płynu i może dobierz się do niej,sprawdź czy nie ma problemu z uszczelnieniem,jakimiś złączkami,kostkami,brudem,wilgocią.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Kup po prostu w ASO płyn do wspomagania, ja płaciłem w marcu 28zł za 1L. Na płukanie układu starczyła jedna butelka. Został odkręcony korek gdzieś przy kole bodajże i leciała breja do momentu czystego płynu, został zakręcony. Dolano do MAX, parę razy w lewo, prawo, uzupełniono i jeździ.
Płyn jaki lałem widać na zdjęciu w tym poście u mnie w temacie:
viewtopic.php?p=2275521#p2275521
Ta dexelia pomiędzy środkami forte, a olejem
Płyn jaki lałem widać na zdjęciu w tym poście u mnie w temacie:
viewtopic.php?p=2275521#p2275521
Ta dexelia pomiędzy środkami forte, a olejem
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Nie wiem do konca jak rozpoznac awarie wspomagania. Jakis czas temu zagadalem z mechanikiem jak mu sie widzi w Mazdzie wlasnie wspomaganie to stwierdzil ze za lekko kierownica nie chodzi ale japonczyki tak maja i to normalne. Zaczyna robic sie uciazliwe krecenie kierownica dwoma rekami. Tak mysle ze chyba musialbym wsiasc do innego egzemplarza i porownac bo jeden mechanik moze mnie zbyc a wybiore sie do innego to moze naciagnac na koszty twierdzac ze trzeba poszukac usterki. Jak czyta to ktos z moich okolic prosilbym o odzew .
Faktycznie chodzi ciężej, tak samo w ojca BJ. Widać Mazda tak ma. Ale jeżeli już kręcić trzeba obiema rękami to jest coś nie tak. Ja bym zaczął od wymiany płynu. U mnie po wymianie dało wyczuć się różnice na plus.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
W serwisie powiedzieli mi 48 zł za litr, a wg. nich potrzeba 3 litry + 1 litr na przepłukanie.
Czy takie oleje będą dobre?
http://www.oleje4u.pl/pl/o/Mazda-Dexelia-ATF-M-V-1L
http://www.oleje4u.pl/pl/o/olej-przekla ... -ATF-M-III
Czy takie oleje będą dobre?
http://www.oleje4u.pl/pl/o/Mazda-Dexelia-ATF-M-V-1L
http://www.oleje4u.pl/pl/o/olej-przekla ... -ATF-M-III
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Witam,
Gdy silnik itd. nie jest rozgrzany to na postoju lub przy wolnej jeździe słychać coś gdy skręcam kierownicą. Dźwięk jest trudno do opisania, w każdym bądź razie słychać przy skręcanie. Czy ktoś orientuje się co to może być? Silnik 1.6 2004r.
Gdy silnik itd. nie jest rozgrzany to na postoju lub przy wolnej jeździe słychać coś gdy skręcam kierownicą. Dźwięk jest trudno do opisania, w każdym bądź razie słychać przy skręcanie. Czy ktoś orientuje się co to może być? Silnik 1.6 2004r.
- Od: 9 maja 2012, 15:57
- Posty: 85
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.
Bardzo słychać? Na tylnym siedzeniu również czy tylko Ty to słyszysz i to przy wyłączonym radiu itp. ?
Sprawdzałeś stan płynu od wspomagania? Wymieniałeś go kiedyś? Jaki przebieg?
Sprawdzałeś stan płynu od wspomagania? Wymieniałeś go kiedyś? Jaki przebieg?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Nie wiem czy Cię to pocieszy, ale u mnie i w kilku innych przypadkach na forum jest również słyszalny dźwięk pracy wspomagania. Jest to takie ciche "gwizdanie", "pojękiwanie" pompy które wzmacnia się w chwili poruszania kierownicą. Z tym, że w wersjach 1,6 diesel i 2,0 benzyna jest to wspomaganie elektro-hydrauliczne i tak podobno objawia się jego praca. Nie wiem, jak to wygląda w wersjach z hydraulicznym wspomaganiem. Też dużo zależy od tego jak głośno u Ciebie pracuję. U mnie słyszalne jest głównie na biegu jałowym podczas postoju, bez włączonego radia – słychać go nawet stojąc blisko auta na zewnątrz, w czasie jazdy jest praktycznie nie słyszalne.
Nuno
Czyli jak pompa powoli się psuje to słychać takie pojękiwanie gwizdanie jak kolega wyżej wspomniał. W takim razie u mnie jest ok ale słychać co innego przy skręcaniu. Słychać to jak się jedzie powoli albo na postoju (chyba nie nierozgrzanym silniku). Przy skręcaniu słychać coś jakby hm.. nie jest całkiem cicho, z początku wydawało mi się że to koła trą o asfalt (przy postoju) dźwięk jest trochę do tego zbliżony. Słychać trochę jakby tik-tik.
Może ktoś się spotkał z takim problemem?
Edit: O mam, dźwięk taki trochę jakby guma ocierała o gumę. Może teraz jakieś pomysły?
Może ktoś się spotkał z takim problemem?
Edit: O mam, dźwięk taki trochę jakby guma ocierała o gumę. Może teraz jakieś pomysły?
- Od: 9 maja 2012, 15:57
- Posty: 85
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.
Nuno napisał(a):Nie wiem czy Cię to pocieszy, ale u mnie i w kilku innych przypadkach na forum jest również słyszalny dźwięk pracy wspomagania. Jest to takie ciche "gwizdanie", "pojękiwanie" pompy które wzmacnia się w chwili poruszania kierownicą. Z tym, że w wersjach 1,6 diesel i 2,0 benzyna jest to wspomaganie elektro-hydrauliczne i tak podobno objawia się jego praca. Nie wiem, jak to wygląda w wersjach z hydraulicznym wspomaganiem. Też dużo zależy od tego jak głośno u Ciebie pracuję. U mnie słyszalne jest głównie na biegu jałowym podczas postoju, bez włączonego radia – słychać go nawet stojąc blisko auta na zewnątrz, w czasie jazdy jest praktycznie nie słyszalne.
u mnie 2.0 benzyna i jest identycznie,stojąc obok auta słychać nawet takie lekkie piszczenie,kiedyś myślałem,że jest coś nie tak,ale one po prostu tak mają,więc nie ma się czym przejmować i nie jest to od razu oznaką tego,że u ciebie siada pompa.Podczas jazdy natomiast,tak jak piszesz,słyszeć raczej nie powinieneś nic oprócz tarcia kół o asfalt i silnika
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
witam. posiadam mazde 3 1.6 Cd active 2006 rok. (diesel) i co ostatnio zauważyłem po przejechaniu kilku tysiecy zaczal ubywac mi plyn w wspomaganiu ;/ jakas 1/4 plynu mi ubyła z zbiornika co to moze byc za obiaw?? z tego co ogladalem to zadnych wycieków nie ma. tylko od dawno juz slychac niby taki swist/ gwizd. czyzby koncowka pompy juz???? ale oczywiscie wspomaganie dziala bez zarzutu.
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości