Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania
No coś Ty... Po pierwsze skoro wiesz jak jest to po co się pytasz ?! I do tego poprzez email, wystarczy "nie zauważyć" wiadomości i klient odbity
Po drugie, zapewne nie jesteś stałym klientem ASO więc po co mają sami z siebie robić krok w Twoją stronę aby naprawić Ci auto, skoro oni na tym nie zarobią?!
A po trzecie, ASO może odmówić wykonania naprawy w momencie kiedy stwierdzą, że samochód jest powypadkowy i pompa jest na przykład posklejana, bo ucierpiała wcześniej.
Zresztą kiedy ASO słyszy o aucie z USA to już mają dosyć
Po drugie, zapewne nie jesteś stałym klientem ASO więc po co mają sami z siebie robić krok w Twoją stronę aby naprawić Ci auto, skoro oni na tym nie zarobią?!
A po trzecie, ASO może odmówić wykonania naprawy w momencie kiedy stwierdzą, że samochód jest powypadkowy i pompa jest na przykład posklejana, bo ucierpiała wcześniej.
Zresztą kiedy ASO słyszy o aucie z USA to już mają dosyć
Odebralem dzis po 2 dniach auto z ASO.Wymusili wystapienie bledu,diagnoza,do wymiany pompa wspomagania.Wesoło.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Wiesz co,z poczatku ze wzgledu na to,ze byla stuknieta,miala nieszczelnosc,przez co wyciekal plyn.Pompa zostala naprawiona,uszczelniona,plyn nie uciekal i smigalem az milo.Po krotkim czasie,gdy silnik sie porzadnie rozgrzal,zaczela wyskakiwac kontrolka wspomagania,a owe wspomaganie po prostu sie wylaczalo.Nie mozna bylo sie z nia skomunikowac przez komputer.Odwiedzila 2x aso,najpierw nie mogli sie z nia polaczyc,nastepnie zostawilem auto,zeby sie do wszystkiego dobrali i powiedzieli mi co jest nie tak.Dzis powiedziano,ze wymusili blad,wlaczyla sie kontrolka,sprawdzili instalacje,elektryke itp i ich diagnoza to uszkodzenie pompy.Przy naprawie znajomy mechanik powiedzial rowniez,ze bylo w niej troche wilgoci.Jedyne co moge teraz zrobic,to kupic pompe i tyle.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
a zestaw naprawczy pompy ?
-Walu$– napisał(a):ze byla stuknieta,miala nieszczelnosc,przez co wyciekal plyn.Pompa zostala naprawiona,uszczelniona,
chyba już był w użyciu
No NIESTETY zestaw naprawczy dupa,bo problem jest w mozgu,czyli silniku i calym mechanizmie/elektryce nim sterujacej.Chyba,ze cos jest nie tak,z wszystkimi kablami i kostkami,ktore od boku sa podlaczane do pompy,ale powiedziano,ze to pompa,wiec musze wierzyc.Szkoda,ze w aso nie mieli dostepnej zadnej,zeby podmienic do sprawdzenia.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Ja też miałem problemy z pompą wspomagania. Początkowo po odpaleniu działała i po kilku kilometrach przestawała działać , problemem okazała się właśnie wilgoć , mój mechanik przelutował wszystkie styki w pompie i do dzisiaj śmiga bez problemów . Używane pompy elektro-hydrauliczne do mazdy 2.0 są niestety drogie ...
Witam
Wczoraj odebrałem auto z ASO po akcji serwisowej AA030A czyli układu kierowniczego ze wspomaganiem, wymienili mi pompę oraz te felerne przewody plus czyszczenie/ płukanie całego systemu.
Po początkowych perturbacjach i odmowie ASO odnośnie wykonania akcji serwisowej, interwencja Pana Tomasza Płońskiego z Mazda Motor Logistics Europe,
ASO uległo i stwierdziło że moje auto jednak kwalifikuje się do akcji serwisowej mimo, że pochodzi z za oceanu.
Nadmienię tylko, że nie miałem żadnych problemów w swoim aucie ze wspomaganiem ale lepiej dmuchać na zimne.
Wydaję mi się że lżej kierownicą się teraz kręci ale to może takie złudzenie.
Wczoraj odebrałem auto z ASO po akcji serwisowej AA030A czyli układu kierowniczego ze wspomaganiem, wymienili mi pompę oraz te felerne przewody plus czyszczenie/ płukanie całego systemu.
Po początkowych perturbacjach i odmowie ASO odnośnie wykonania akcji serwisowej, interwencja Pana Tomasza Płońskiego z Mazda Motor Logistics Europe,
ASO uległo i stwierdziło że moje auto jednak kwalifikuje się do akcji serwisowej mimo, że pochodzi z za oceanu.
Nadmienię tylko, że nie miałem żadnych problemów w swoim aucie ze wspomaganiem ale lepiej dmuchać na zimne.
Wydaję mi się że lżej kierownicą się teraz kręci ale to może takie złudzenie.
- Od: 25 lis 2011, 22:31
- Posty: 17
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 3BK 2.0-150KM A/T 2008
USA LPG Stag 300ISA II, Hana 2000
to była jakaś akcja serwisowa? :o
masz może link do info?
masz może link do info?
Przeczytałem cały wątek i kilka podobnych i u mnie sytuacja przedstawia się nieco inaczej :
Mazda 3 jak w stopce
JMZBK146261354338
Mam założoną trzecią regenerowaną pompę
pompa1 brak komunikacji
pompa2 komunikacja ok sygnał czujnika prędkości kierownicy nieprawidłowy kontrolka pojawiała się po przejechaniu 3-5 km błąd kasowalny brak podglądu wartości rzeczywistych w/w czujnika
pompa3 komunikacja ok błąd j/w natychmiast po skręcie kierownicą. Czujnik nowy ASO ta sama reakcja.
Podgląd wartości rzeczywistych z czujnika tylko po wykasowaniu błędu i do pierwszego ruchu kierą potem nagle się urywa.
I co Wy na to
PS zapomniałem dodać że wspomaganie cały czas pracuje. Jedynie kontrolka informuje o jego awarii
Diagnostyka IDSem
Pompa KOYO instalacja ok zasilanie jest, CANy ok, wtyczka i wiązka od czujnika sprawdzone 3 piny każdy na swoim miejscu.
Czy ktoś wie co jest cięte ?
Mazda 3 jak w stopce
JMZBK146261354338
Mam założoną trzecią regenerowaną pompę
pompa1 brak komunikacji
pompa2 komunikacja ok sygnał czujnika prędkości kierownicy nieprawidłowy kontrolka pojawiała się po przejechaniu 3-5 km błąd kasowalny brak podglądu wartości rzeczywistych w/w czujnika
pompa3 komunikacja ok błąd j/w natychmiast po skręcie kierownicą. Czujnik nowy ASO ta sama reakcja.
Podgląd wartości rzeczywistych z czujnika tylko po wykasowaniu błędu i do pierwszego ruchu kierą potem nagle się urywa.
I co Wy na to
PS zapomniałem dodać że wspomaganie cały czas pracuje. Jedynie kontrolka informuje o jego awarii
Diagnostyka IDSem
Pompa KOYO instalacja ok zasilanie jest, CANy ok, wtyczka i wiązka od czujnika sprawdzone 3 piny każdy na swoim miejscu.
Czy ktoś wie co jest cięte ?
-
loneraider
Jeśli pompa nowa to może wymagać konfiguracji => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 024c2.html
Sam czujnik skrętu kierownicy można regulować => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02100.html
Weryfikacja poprawności działania samego czujnika => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01700.html
Może coś nie tak z samym połączeniem czujnika skrętu kierownicy ?
Sam czujnik skrętu kierownicy można regulować => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02100.html
Weryfikacja poprawności działania samego czujnika => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01700.html
Może coś nie tak z samym połączeniem czujnika skrętu kierownicy ?
Dzięki akostarek o takie sugestie mi właśnie chodzi
na pewno sprawdzę i nie omieszkam napisać
Ktoś ma może jeszcze coś konstruktywnego do podpowiedzenia
na pewno sprawdzę i nie omieszkam napisać
Ktoś ma może jeszcze coś konstruktywnego do podpowiedzenia
-
loneraider
Witam,
Auto mam już ponad rok i do wczoraj użytkowanie przebiegało bezproblemowo. Podczas jazdy nagle wspomaganie przestało działać, słychać było jedynie PYK i zapaliła się kontrolka. Zjechałem na parking, wyłączyłem auto i sprawdziłem poziom płynu, okazało się, że jest OK. Ponownie uruchomiłem auto i wspomaganie zaczęło znowu działać. Kilka godzin później sytuacja się powtórzyła, podczas zmiany pasa wspomaganie znowu padło, po zatrzymaniu się i odczekaniu ok 5 min na wyłączonym silniku ponownie działa. Podczas powrotu do domu (ok 200km) wspomaganie już pracowało normalnie.
Czy może to mieć związek z wysoką temperaturą na dworze? Wczoraj było prawie 40 stopni, a auto stało w słońcu.
Macie jakieś typy co to może być?
Auto mam już ponad rok i do wczoraj użytkowanie przebiegało bezproblemowo. Podczas jazdy nagle wspomaganie przestało działać, słychać było jedynie PYK i zapaliła się kontrolka. Zjechałem na parking, wyłączyłem auto i sprawdziłem poziom płynu, okazało się, że jest OK. Ponownie uruchomiłem auto i wspomaganie zaczęło znowu działać. Kilka godzin później sytuacja się powtórzyła, podczas zmiany pasa wspomaganie znowu padło, po zatrzymaniu się i odczekaniu ok 5 min na wyłączonym silniku ponownie działa. Podczas powrotu do domu (ok 200km) wspomaganie już pracowało normalnie.
Czy może to mieć związek z wysoką temperaturą na dworze? Wczoraj było prawie 40 stopni, a auto stało w słońcu.
Macie jakieś typy co to może być?
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
odczytaj błędy (najlepiej szybko po pojawieniu się kontrolki), może jakaś przerwa w obwodzie, albo któryś czujnik wariuje (np skrętu kierownicy)
W przyszłym tygodniu jadę na duży przegląd do ASO i może coś poradzą na to, ale jak na razie jeżdżę już ponad tydzień i jest OK.
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Że też Japońce takiego bubla dały sobie wcisnąć pod maske ;/ Aż strach pomyśleć jak ktoś wchodzi w zakręt a pompa robi PYK a bryła auta leci jak spłoszony słon... w las :/ Akcja serwisowa opiewa na auta wyprodukowane w okresie pomiędzy 2 kwietnia 2007 roku a 30 listopada 2008 roku a z tego co czytam to wcześniejsze modele też miewały usterki.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości