Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania
Witam!
Dziwna sprawa u mnie tak jakby pompa raz dzialala a raz nie....Raz kierownica chodzi lekko, a za chwile dosc ciezko choc da sie jezdzic ale czasmi to jest uciazliwe, np na parkingach, pompa jak wiadomo jest elektryczna(jakby byla uszkodzona chyba w ogole jazda bylaby niemozliwa?), dodam ze plynu nie brakuje jest max (dolewal mi mechanior wiec znajac zycie po prostu zmieszal dwa rozne czy to moze byc powod?) co jeszce dziwne podczas calego skretu w lewo lub w prawo slychac tak jakby syczace powietrze....poradzcie cos prosze
Dziwna sprawa u mnie tak jakby pompa raz dzialala a raz nie....Raz kierownica chodzi lekko, a za chwile dosc ciezko choc da sie jezdzic ale czasmi to jest uciazliwe, np na parkingach, pompa jak wiadomo jest elektryczna(jakby byla uszkodzona chyba w ogole jazda bylaby niemozliwa?), dodam ze plynu nie brakuje jest max (dolewal mi mechanior wiec znajac zycie po prostu zmieszal dwa rozne czy to moze byc powod?) co jeszce dziwne podczas calego skretu w lewo lub w prawo slychac tak jakby syczace powietrze....poradzcie cos prosze
- Od: 21 sie 2008, 13:44
- Posty: 5
becool napisał(a):co jeszce dziwne podczas calego skretu w lewo lub w prawo slychac tak jakby syczace powietrze
przy maksymalnych wychyleniach kół to normalne choć nie wiem od czego zależne ... większość aut tak ma ... co do innych rzeczy u siebie takowych objawów nie zauważam więc nie doradzę
Powodem jest nieszczelność pompy co prowadzi zazwyczaj do całkowitego jej uszkodzenia.
Oferuję usługę regeneracji naprawy uszkodzonej pompy, naprawiam uszkodzenia elektroniczne i mechaniczne (pęknięta płytka, wyrwane kostki, pęknięty zbiornik, pompy zalane wodą, pompy z objawami przerywanej pracy itp...)
600 921 546
Oferuję usługę regeneracji naprawy uszkodzonej pompy, naprawiam uszkodzenia elektroniczne i mechaniczne (pęknięta płytka, wyrwane kostki, pęknięty zbiornik, pompy zalane wodą, pompy z objawami przerywanej pracy itp...)
600 921 546
-
poniewierka
moze kolega poniewierka lub inny forumowicz mi cos podpowie
U mnie tez problem ze wspomaganiem ale troche inny,otoz wspomaganie mam ale po jakis 20 minutach czasami po dluzszym okresie jakby stawalo sie coraz slabsze i coraz ciezej manewrowac kierownica, wymienilem juz pompe na uzywke ale problem pozostal (pompa raczej odpada bo byla testowana w mazdzie znajomego i u niego wszystko dobrze hulalo caly dzien), podejrzewalem ze moze olej do wspomagania zanieczyszcony lub zly wiec wymienilem (zalalem zalecanego dexrona III elfa- troche kolor mnie zdziwil gdyz kolor bardziej podpada pod pomarancz niz czerwien ale skoro dexron III to dexron III) ale objawy dalej te same, co dziwne u mnie nie swieci sie kontrolka od wspomagania na desce – mam znajomego ktoremu sie swieci a wspomaganie dziala mu wzorcowo-co za ironia losu , podejrzewam wiec na chlopski rozum ze to predzej jakas mechaniczna usterka niz elektronicz w zwiazku z tym, macie jakies pomysly?
U mnie tez problem ze wspomaganiem ale troche inny,otoz wspomaganie mam ale po jakis 20 minutach czasami po dluzszym okresie jakby stawalo sie coraz slabsze i coraz ciezej manewrowac kierownica, wymienilem juz pompe na uzywke ale problem pozostal (pompa raczej odpada bo byla testowana w mazdzie znajomego i u niego wszystko dobrze hulalo caly dzien), podejrzewalem ze moze olej do wspomagania zanieczyszcony lub zly wiec wymienilem (zalalem zalecanego dexrona III elfa- troche kolor mnie zdziwil gdyz kolor bardziej podpada pod pomarancz niz czerwien ale skoro dexron III to dexron III) ale objawy dalej te same, co dziwne u mnie nie swieci sie kontrolka od wspomagania na desce – mam znajomego ktoremu sie swieci a wspomaganie dziala mu wzorcowo-co za ironia losu , podejrzewam wiec na chlopski rozum ze to predzej jakas mechaniczna usterka niz elektronicz w zwiazku z tym, macie jakies pomysly?
-
woodu
podczas manewrów takich jak parkowanie zapala się kontrolka wspomagania ale wspomaganie działa?? i potem ta kontrolka nie gaśnie dopiero jak się silnik wyłączy. poziom płynu jest nawet powyżej max. Co się może dziać???? thx.
- Od: 29 paź 2008, 21:41
- Posty: 18
- Skąd: Krężnica Jara
- Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km
Witam
Jak przeczytałem Twój post z opisem problemu to aż postanowiłem się zarejestrować, żeby Ci jakoś pomóc. Otóż miałem (już nie mam) taki sam problem.
Jeżdżę Mazdą 3 1,6D – 2004.
Najbardziej pesymistyczna diagnoza mówiła o padniętej pompie wspomagania ale sprawdziłem cały układ wspomagania i okazało się, że to zapewne czujnik kąta skrętu (w Maździe ma to bardziej wyrafinowaną nazwę).
Skończyło się zatem na wymianie wspomnianego czujnika i od tej pory wszystko działa jak należy.
Koszt czujnika w ASO 1.180 zł
A na koniec prywata – podziękowania dla Jaksy za konsultację, rady i pomoc.
Jak przeczytałem Twój post z opisem problemu to aż postanowiłem się zarejestrować, żeby Ci jakoś pomóc. Otóż miałem (już nie mam) taki sam problem.
Jeżdżę Mazdą 3 1,6D – 2004.
Najbardziej pesymistyczna diagnoza mówiła o padniętej pompie wspomagania ale sprawdziłem cały układ wspomagania i okazało się, że to zapewne czujnik kąta skrętu (w Maździe ma to bardziej wyrafinowaną nazwę).
Skończyło się zatem na wymianie wspomnianego czujnika i od tej pory wszystko działa jak należy.
Koszt czujnika w ASO 1.180 zł
A na koniec prywata – podziękowania dla Jaksy za konsultację, rady i pomoc.
- Od: 6 maja 2009, 12:58
- Posty: 5
Witam
Mam problem i nie dokońca ani ja ani mechanicy którzy się tym zajmują wiemy co i jak. Jakiś czas temu zaczeła mi sie zapalać dioda awari wspomagania lecz mimo tego że świciła kierwonica chodziła normalnie jak na pompie do momentu kiedy nie zatrzymałem auta i wyłączyłem silnik, wówczas po ponownym załączeniu pompa nie działała. Pojechałem więc domechaniora na komputer no i on mi powiedział że pompa do wymiany komp jej nie widzi czyli nie działa dodam że dojechałem do niego na działającej pompie lecz w momencie kiedy odpaliłem auto zapaliła sie dioda i pompa nie działała. No wyjechałem od niego bez wspomagania lecz po jakiś może 5 – 10 km pompa załączyla sie sama. Od tamtej pory a mineły juz ze 2 tyg robie tak – jak gasze auto wyłączam wszystko klime, nawiew, radio później gdy chce odpalić auto przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka ABS zapalam i pompa sie włącza normalnie. I teraz nie wiem czy to faktycznie pompa walnięta i do wymiany czy coś innego. Bardzo proszę jeśli ktoś z szanownego grona ma wiedzę co to może być o info bo nie ukrywam pompa tania nie jest a jak kupie i okaże sie że przyczyna jest inna to mnie chyba szlak trafi. Z góry wielkie dzięki
Mam problem i nie dokońca ani ja ani mechanicy którzy się tym zajmują wiemy co i jak. Jakiś czas temu zaczeła mi sie zapalać dioda awari wspomagania lecz mimo tego że świciła kierwonica chodziła normalnie jak na pompie do momentu kiedy nie zatrzymałem auta i wyłączyłem silnik, wówczas po ponownym załączeniu pompa nie działała. Pojechałem więc domechaniora na komputer no i on mi powiedział że pompa do wymiany komp jej nie widzi czyli nie działa dodam że dojechałem do niego na działającej pompie lecz w momencie kiedy odpaliłem auto zapaliła sie dioda i pompa nie działała. No wyjechałem od niego bez wspomagania lecz po jakiś może 5 – 10 km pompa załączyla sie sama. Od tamtej pory a mineły juz ze 2 tyg robie tak – jak gasze auto wyłączam wszystko klime, nawiew, radio później gdy chce odpalić auto przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka ABS zapalam i pompa sie włącza normalnie. I teraz nie wiem czy to faktycznie pompa walnięta i do wymiany czy coś innego. Bardzo proszę jeśli ktoś z szanownego grona ma wiedzę co to może być o info bo nie ukrywam pompa tania nie jest a jak kupie i okaże sie że przyczyna jest inna to mnie chyba szlak trafi. Z góry wielkie dzięki
- Od: 16 lip 2009, 20:10
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 diesel 2004
nie wiem jaka pompę masz w dieslu (czy też masz wspomaganie elektryczno-hydrauliczne), ale jeśli tak to większość awarii tych pomp spowodowana jest tym że do modułu elektronicznego tych pomp dostaję się woda i pojawiają się problemy ze wspomaganiem...mam namiary na gościa z Olsztyna, który takie pompy regeneruje i zna się na rzeczy, od Ciebie to nie tak daleko, jak chcesz mogę ci wysłać na priv...
newuser napisał(a):nie wiem jaka pompę masz w dieslu (czy też masz wspomaganie elektryczno-hydrauliczne), ale jeśli tak to większość awarii tych pomp spowodowana jest tym że do modułu elektronicznego tych pomp dostaję się woda i pojawiają się problemy ze wspomaganiem...mam namiary na gościa z Olsztyna, który takie pompy regeneruje i zna się na rzeczy, od Ciebie to nie tak daleko, jak chcesz mogę ci wysłać na priv...
to czekam na ten namiar chętnie skorzystam z możliwości regeneracji
- Od: 16 lip 2009, 20:10
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 diesel 2004
ustalcie dokladnie wszystko co do wysylki, kto placi za przesylke powrotna, jaki kurier w obie strony, zrob zdjecia przed odeslaniem pompy. zanim zacznie ingerowac w pompe niech NAPISZE co bedzie wymienial/naprawial. Musi dolaczyc stare czesci, niech nie sciemnia ze je moze odkupic co obnizy koszty bo on je sobie regeneruje albo costam wydlubuje jeszcze. Mozesz sie zdziwic jak facet ja osuszy i uszczelni a tobie powie ze wymienil silniczek i plytke sterujaca za tysiaka. Pamietaj powiedziec czy autko ma DSC czy nie. Czesto zlecenia i natlok telefonow przyjmuje na siebie jakis pomocnik a naprawia ktos inny. Obowiazkowo gwarancja na papierku. Wszystko dobrze do czasu kiedy sie znowu popsuje. Najlepiej zlec naprawe przed zima. Bedziesz wiedzial czy lapie wilgoc i jest odporna na silne mrozy, skraplanie pary itp. Po uzupelnieniu plynu od wspomagania nie przelewaj MAXa. Czestym bledem towarzyszacym awarii pompy jest komunikat o awarii TCS. Komputer nie wie w jakim polozeniu jest kierownica.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
no i szlak trafił moją pompe / szukam jakiejs sprawnej używki gdyby ktoś miał jakieś namiary chętnie skorzystam szlak by to trafił / jak ją zobaczyłem to i tak w szoku jestem że prawie dwa lata dawała rade bez zająkniecia / poniewierka dobrze ze nie poleciałem do ciebie do olsztyna bo jak bys mnie poczęstował też taką nowiną to bym zadowolony nie był. Wielka prośba jeśli macie jakieś namiary gdzie i u kogo mogę zakupić pompe a nie mkota w worku proszę o info
- Od: 16 lip 2009, 20:10
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 diesel 2004
W całym tym problemie nie rozumiem jednego . Co jest nie tak z tymi pompami. Czy to jest jakaś wada konstrukcyjna? Jest to mój 5 -ty japończyk i jak dotąd nie miałem problemu ze wspomaganiem. W ogóle nawet nie wiedziałem gdzie ta pompa jest.
Najlepsze wspomaganie miała chyba Honda Civic sedan z 1997r. A teraz mam niby nówkę bo przejechane ok 30tyś i problem z pompą. Od początku było ją wyrażnie słychać. A w ostatnią zimę kilka razy się nie załączyła przy opdpalaniu silnika. W serwisie ASO Mazdy powiedziano mi, że ten typ pompy tak ma tzn, że gwiżdże i kierownica ciężko się obraca. W innym wyjęto pompę, przeczyścili,umyli i włożyli z powrotem ale bez poprawy. Niedawno mój znajomy był u mnie na działce swoim nowym Nissanem Tidą. Auto nie grzeszy urodą ale wspomaganie masełko. A u mnie jak w starym F-125 Reasumując wybieram się do innego ASO na oględziny i zobaczymy.
Najlepsze wspomaganie miała chyba Honda Civic sedan z 1997r. A teraz mam niby nówkę bo przejechane ok 30tyś i problem z pompą. Od początku było ją wyrażnie słychać. A w ostatnią zimę kilka razy się nie załączyła przy opdpalaniu silnika. W serwisie ASO Mazdy powiedziano mi, że ten typ pompy tak ma tzn, że gwiżdże i kierownica ciężko się obraca. W innym wyjęto pompę, przeczyścili,umyli i włożyli z powrotem ale bez poprawy. Niedawno mój znajomy był u mnie na działce swoim nowym Nissanem Tidą. Auto nie grzeszy urodą ale wspomaganie masełko. A u mnie jak w starym F-125 Reasumując wybieram się do innego ASO na oględziny i zobaczymy.
Mushashi Miyamoto
- Od: 2 sty 2008, 17:25
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3i 150KM 4dr automat USA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości