Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafik256 » 10 sty 2020, 22:11

Może i masz rację... gdyby koś chciał regenerować pompę w PROSPECO w Łodzi do szczerze odradzam. Gdy pompa przyjechała od nich po raz pierwszy to był błąd ESP bo jak twierdził Pan z serwisu "oprogramowanie uciekło z pompy" <glupek2> Teraz twierdzą że pompa jest w pełni sprawna, a że wyje jak wsciekła cóż... nowa nie jest <rotfl>
Pytanie jak to jest z rodzajami pomp. Kupiłbym coś z allegro tylko kiedy była zmiana w pompach?? moja w kostce od sterowania prędkością pracy pompy ma 2 przewody z dostępnych 4 pinów. Kupiłem kiedyś pompę dla samego zbiornika i ta ma w tej kostce 3 przewody. Na aukcjach są często pompy bez okablowania i tutaj już jest problem jak je odróżnić?
Gdzieś chyba czytałem że różnica jest w kolorze "przyłączy/wtyczek" wystających w pompy. Niby mam 2 rodzaje pompy w garażu tylko w obu przypadkach ten element jest czarny.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez rafik256 » 17 lut 2020, 23:15

Dla potomnych.
Gdyby ktoś wymieniał pompę wspomagania... wystarczy zwrócić uwagę na kolor przyłączy w sterowniku. Ilośc przewodów we wtyczkach już nie ma znaczenia (ma DSC czy nie), czy ma 2 przewody z 4, 3 z 4 itd.
Jest tylko jeden drobny szczegół albo i dwa. Potrzebujemy ELM327 z przełącznikiem HS/MS i program Forscan w wersji rozszerzonej (program jest darmowy a dostęp na 60 dni do wersji rozszerzonej uzyskujemy po rejestracji na forum i wygenerowaniu klucza). Kiedy mamy już to wszystko musimy zgrać sumy kontrolne z modułu EPS (pompa wspomagania) Możemy to zrobic wykorzystując opcje programu jak na obrazku używając przycisku zapisz wszystko
Obrazek
Kiedy mamy już zapisane sumy ze starej pompy, podłączamy "nową" łączymy sie z nią i używając przycisku "wczytaj wszystko" wrzucamy do nowej pompy sumy kontrolne ze starej pompy. Żeby wczytane sumy zadziałały wciskamy przycisk "pisz wszystko", po tym zabiegu wszystkie błędy sterowników znikają a nowa pompa zaczyna działać poprawnie.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323