Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez becool » 31 sie 2008, 05:59

Witam!
Dziwna sprawa u mnie tak jakby pompa raz dzialala a raz nie....Raz kierownica chodzi lekko, a za chwile dosc ciezko choc da sie jezdzic ale czasmi to jest uciazliwe, np na parkingach, pompa jak wiadomo jest elektryczna(jakby byla uszkodzona chyba w ogole jazda bylaby niemozliwa?), dodam ze plynu nie brakuje jest max (dolewal mi mechanior wiec znajac zycie po prostu zmieszal dwa rozne czy to moze byc powod?) co jeszce dziwne podczas calego skretu w lewo lub w prawo slychac tak jakby syczace powietrze....poradzcie cos prosze
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 12:44
Posty: 5

Postprzez cult1 » 31 sie 2008, 18:38

becool napisał(a):co jeszce dziwne podczas calego skretu w lewo lub w prawo slychac tak jakby syczace powietrze

przy maksymalnych wychyleniach kół to normalne choć nie wiem od czego zależne ... większość aut tak ma ... co do innych rzeczy u siebie takowych objawów nie zauważam więc nie doradzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 22:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez poniewierka » 15 lis 2008, 08:19

Powodem jest nieszczelność pompy co prowadzi zazwyczaj do całkowitego jej uszkodzenia.

Oferuję usługę regeneracji naprawy uszkodzonej pompy, naprawiam uszkodzenia elektroniczne i mechaniczne (pęknięta płytka, wyrwane kostki, pęknięty zbiornik, pompy zalane wodą, pompy z objawami przerywanej pracy itp...)
600 921 546
poniewierka
 

Postprzez Krisek » 15 lis 2008, 18:51

sprawdz poziom plynu ...
kolor ...

zrob flush ..

i daj znac :) tez czasami tak mam ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez woodu » 18 lis 2008, 14:43

moze kolega poniewierka lub inny forumowicz mi cos podpowie

U mnie tez problem ze wspomaganiem ale troche inny,otoz wspomaganie mam ale po jakis 20 minutach czasami po dluzszym okresie jakby stawalo sie coraz slabsze i coraz ciezej manewrowac kierownica, wymienilem juz pompe na uzywke ale problem pozostal (pompa raczej odpada bo byla testowana w mazdzie znajomego i u niego wszystko dobrze hulalo caly dzien), podejrzewalem ze moze olej do wspomagania zanieczyszcony lub zly wiec wymienilem (zalalem zalecanego dexrona III elfa- troche kolor mnie zdziwil gdyz kolor bardziej podpada pod pomarancz niz czerwien ale skoro dexron III to dexron III) ale objawy dalej te same, co dziwne u mnie nie swieci sie kontrolka od wspomagania na desce – mam znajomego ktoremu sie swieci a wspomaganie dziala mu wzorcowo-co za ironia losu <glupek2> , podejrzewam wiec na chlopski rozum ze to predzej jakas mechaniczna usterka niz elektronicz w zwiazku z tym, macie jakies pomysly?
woodu
 

Postprzez kubadj » 25 kwi 2009, 10:49

podczas manewrów takich jak parkowanie zapala się kontrolka wspomagania ale wspomaganie działa?? i potem ta kontrolka nie gaśnie dopiero jak się silnik wyłączy. poziom płynu jest nawet powyżej max. Co się może dziać???? thx.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 20:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez jacekplacek » 6 maja 2009, 12:07

Witam
Jak przeczytałem Twój post z opisem problemu to aż postanowiłem się zarejestrować, żeby Ci jakoś pomóc. Otóż miałem (już nie mam) :) taki sam problem.
Jeżdżę Mazdą 3 1,6D – 2004.
Najbardziej pesymistyczna diagnoza mówiła o padniętej pompie wspomagania ale sprawdziłem cały układ wspomagania i okazało się, że to zapewne czujnik kąta skrętu (w Maździe ma to bardziej wyrafinowaną nazwę).
Skończyło się zatem na wymianie wspomnianego czujnika i od tej pory wszystko działa jak należy.
Koszt czujnika w ASO 1.180 zł

A na koniec prywata – podziękowania dla Jaksy za konsultację, rady i pomoc.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 11:58
Posty: 5

Postprzez Krezus02 » 3 sie 2009, 11:57

Witam
Mam problem i nie dokońca ani ja ani mechanicy którzy się tym zajmują wiemy co i jak. Jakiś czas temu zaczeła mi sie zapalać dioda awari wspomagania lecz mimo tego że świciła kierwonica chodziła normalnie jak na pompie do momentu kiedy nie zatrzymałem auta i wyłączyłem silnik, wówczas po ponownym załączeniu pompa nie działała. Pojechałem więc domechaniora na komputer no i on mi powiedział że pompa do wymiany komp jej nie widzi czyli nie działa dodam że dojechałem do niego na działającej pompie lecz w momencie kiedy odpaliłem auto zapaliła sie dioda i pompa nie działała. No wyjechałem od niego bez wspomagania lecz po jakiś może 5 – 10 km pompa załączyla sie sama. Od tamtej pory a mineły juz ze 2 tyg robie tak – jak gasze auto wyłączam wszystko klime, nawiew, radio później gdy chce odpalić auto przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka ABS zapalam i pompa sie włącza normalnie. I teraz nie wiem czy to faktycznie pompa walnięta i do wymiany czy coś innego. Bardzo proszę jeśli ktoś z szanownego grona ma wiedzę co to może być o info bo nie ukrywam pompa tania nie jest a jak kupie i okaże sie że przyczyna jest inna to mnie chyba szlak trafi. Z góry wielkie dzięki
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 19:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez newuser » 3 sie 2009, 13:15

nie wiem jaka pompę masz w dieslu (czy też masz wspomaganie elektryczno-hydrauliczne), ale jeśli tak to większość awarii tych pomp spowodowana jest tym że do modułu elektronicznego tych pomp dostaję się woda i pojawiają się problemy ze wspomaganiem...mam namiary na gościa z Olsztyna, który takie pompy regeneruje i zna się na rzeczy, od Ciebie to nie tak daleko, jak chcesz mogę ci wysłać na priv...
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 00:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Krezus02 » 3 sie 2009, 15:30

wspomaganie mam elektryczno-hydrauliczne, czyli co trzeba jednak regenerować?
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 19:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez MazdaLublin » 3 sie 2009, 16:02

Czyli takie

Obrazek

wadą tego wspomagania jest to , że jest z przodu auta zaraz za zderzakiem
i przy najmniejszej stłuczce obrywa w kostki – co widać na zdjęciu

Obrazek

nie pomaga żadne ciapanie silikonem , przez pękniętą wtyczkę dostaje się wilgoć i "po pompie"
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez newuser » 3 sie 2009, 17:35

zależy jak wiele scieżek jest uszkodzonych i jak bardzo skorodowana jest płytka w środku, ale wiele da się uratować...
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 00:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Krezus02 » 3 sie 2009, 17:40

no dokładnie taką / najgorsze jest to że ona działa tylko ma humory ale częściej działa niż nie działa to może da sie zregenrować co wy na to?
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 19:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez Krezus02 » 3 sie 2009, 17:47

newuser napisał(a):nie wiem jaka pompę masz w dieslu (czy też masz wspomaganie elektryczno-hydrauliczne), ale jeśli tak to większość awarii tych pomp spowodowana jest tym że do modułu elektronicznego tych pomp dostaję się woda i pojawiają się problemy ze wspomaganiem...mam namiary na gościa z Olsztyna, który takie pompy regeneruje i zna się na rzeczy, od Ciebie to nie tak daleko, jak chcesz mogę ci wysłać na priv...


to czekam na ten namiar chętnie skorzystam z możliwości regeneracji
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 19:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez Krezus02 » 3 sie 2009, 17:52

newuser
dzięki
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 19:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez widmo82 » 7 sie 2009, 20:06

ustalcie dokladnie wszystko co do wysylki, kto placi za przesylke powrotna, jaki kurier w obie strony, zrob zdjecia przed odeslaniem pompy. zanim zacznie ingerowac w pompe niech NAPISZE co bedzie wymienial/naprawial. Musi dolaczyc stare czesci, niech nie sciemnia ze je moze odkupic co obnizy koszty bo on je sobie regeneruje albo costam wydlubuje jeszcze. Mozesz sie zdziwic jak facet ja osuszy i uszczelni a tobie powie ze wymienil silniczek i plytke sterujaca za tysiaka. Pamietaj powiedziec czy autko ma DSC czy nie. Czesto zlecenia i natlok telefonow przyjmuje na siebie jakis pomocnik a naprawia ktos inny. Obowiazkowo gwarancja na papierku. Wszystko dobrze do czasu kiedy sie znowu popsuje. Najlepiej zlec naprawe przed zima. Bedziesz wiedzial czy lapie wilgoc i jest odporna na silne mrozy, skraplanie pary itp. Po uzupelnieniu plynu od wspomagania nie przelewaj MAXa. Czestym bledem towarzyszacym awarii pompy jest komunikat o awarii TCS. Komputer nie wie w jakim polozeniu jest kierownica.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Krezus02 » 10 sie 2009, 10:17

dzięki dzięki ale chyba pojade osobiście nie mam za bardzo gdzie tego rozebrać a i lubie na ręce patrzeć fachmanom mże i sam sie czegoś naucze przy okazji
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 19:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez Krezus02 » 11 sie 2009, 15:44

no i szlak trafił moją pompe / szukam jakiejs sprawnej używki gdyby ktoś miał jakieś namiary chętnie skorzystam szlak by to trafił / jak ją zobaczyłem to i tak w szoku jestem że prawie dwa lata dawała rade bez zająkniecia / poniewierka dobrze ze nie poleciałem do ciebie do olsztyna bo jak bys mnie poczęstował też taką nowiną to bym zadowolony nie był. Wielka prośba jeśli macie jakieś namiary gdzie i u kogo mogę zakupić pompe a nie mkota w worku proszę o info
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 19:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez zenon » 11 sie 2009, 17:52

A ten co zdjęcia wyżej wkleił to niema?

W podpisie napisał ze części sprzedaje, i wygląda jak by zdjęcia sam robił a nie w internecie znalazł.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez emerson-mg » 12 sie 2009, 19:16

W całym tym problemie nie rozumiem jednego :| . Co jest nie tak z tymi pompami. Czy to jest jakaś wada konstrukcyjna? Jest to mój 5 -ty japończyk i jak dotąd nie miałem problemu ze wspomaganiem. W ogóle nawet nie wiedziałem gdzie ta pompa jest.
Najlepsze wspomaganie miała chyba Honda Civic sedan z 1997r. A teraz mam niby nówkę bo przejechane ok 30tyś i problem z pompą. Od początku było ją wyrażnie słychać. A w ostatnią zimę kilka razy się nie załączyła przy opdpalaniu silnika. W serwisie ASO Mazdy powiedziano mi, że ten typ pompy tak ma tzn, że gwiżdże i kierownica ciężko się obraca. W innym wyjęto pompę, przeczyścili,umyli i włożyli z powrotem ale bez poprawy. Niedawno mój znajomy był u mnie na działce swoim nowym Nissanem Tidą. Auto nie grzeszy urodą ale wspomaganie masełko. A u mnie jak w starym F-125 <lol> Reasumując wybieram się do innego ASO na oględziny i zobaczymy.
Mushashi Miyamoto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2008, 16:25
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3i 150KM 4dr automat USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323