Strona 1 z 2

Nieefektywne działanie układu hamulcowego

PostNapisane: 3 lis 2012, 23:59
przez len
Witam,

Mam problem z hamulcami. Ostatni tydzień jeździłem innych samochodem i przesiadłem się do swojejgo.
Pierwsze wrażenie aby zahamować muszę wciskać do końca pedał hamulca.

Byłem u mechanika aby szybko sprawdził i ocenił co jest nie tak, a więc:
– na desce rozdzielczej nie mam żadnej lampki zaświeconej odnośnie awarii
– z hamulcy nie cieknie po wciskaniu hamulca i włączonym silniku jak i podczas jazdy na kilku metrach
– powietrza nie mam w przewodach bo mechanik powiedział, że po szybkim pompowaniu hamulca ostatecznie pedał by nie "szedł" do końca a idzie.
– klocki mam dobre, od kilku miesięcy
– płyn hamulcowy mi nie ubywa
– słychać chroboranie czasem/rzadko jak mocno i szybko wcisnę jakby abs łapał (na suchej nawierzchni)



Prawdopodobnie jest to pompa hamulcowa, ale czy ktoś mógłby to potwierdzić lub doradzić?

Przeglądałem forum ale jedynie co znalazłem to:
"samoregulatory w [jakich?] bebnach i szczeki musiały rozchylac sie na max gdyź nie blokowały się w pierwotnej pozycji"
– ale ja mam tarcze w przodzie i tyle



Samochód niby hamuje, ale jak przyjdzie nagle,awaryjnie zahamować to nie wiem jak będzie...

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:05
przez tomek-waw
Na początek wymień płyn hamulcowy. Nie wiadomo kiedy był ostatnio wymieniany ?

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:09
przez len
Napewno nie był wymieniany przez ostatni rok, co jeszcze mogę zrobić?
Jeżeli płyn to jaki DOT3 tylko czy mogę też DOT4 i DOT5.1?

Re: Słabe hamulce, brak wycieku...

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:11
przez cbr
DOT 3 albo 4, DOT5 nasze pompy nie tolerują.

Dopisano 3 lis 2012, 23:12:

Ja w kwietniu zalewałem MOTUL RBF600 dot4

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:17
przez len
Dot5 to wiem bo na silikonie, ale jest jeszcze DOT5.1 – ktoś już lał tego specyfika?
Jaką ilość będę potrzebował, ktoś się orientuję?

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:18
przez tomek-waw
1l Ci wystarczy na dużym luzie.

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:23
przez len
Dobra to kupię płyn, myślisz że wymiana płynu wystarczy czy może być coś z pompą?

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:25
przez tomek-waw
Zmień, dobrze niech przepuszczą go przez układ i sprawdź.

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:27
przez len
Przy włączonym silniku mam rozumieć?

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:27
przez tomek-waw
len napisał(a):Przy włączonym silniku mam rozumieć?

Nie, wymiana jest bez udziału silnika.

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:32
przez len
Czyli spuścić stary i lać nowy od razu czy dać jakiś specyfik przed nalaniem nowego?

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:34
przez tomek-waw
Wykonać klasyczne odpowietrzanie, ale czekać na każdym z kół na pojawienie sie nowego płynu.
Kontrolować i dolewać ciągle do zbiorniczka wyrównawczego. Nie dopuścić aby zassało powietrze przez zbiorniczek.

Manual:
http://forum.samnaprawiam.com/podwozie- ... w-vt45.htm

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:37
przez len
No to dobra, tak zrobię i dam znać jaki efekt.
Dzięki za podpowiedź!!!

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:45
przez tomek-waw

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:51
przez lukaszm
tomek-waw zwątpiłem już w te poradniki który jest poprawny... W jednym każą pompować przed na wyłączonym, w innym znów każą na włączonym zapłonie odpowietrzać.

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:56
przez tomek-waw
Oś tylna tylko na włączonym zapłonie. Tak ja to wyczytałem i rozumiem.

PostNapisane: 4 lis 2012, 00:58
przez len
To ja też już nie wiem jak zrobić, dodam tylko że mam ABS i mam auto UK to też zaczynem od lewego przedniego czy też prawego przedniego jeżeli ma to jakieś znaczenie?

PostNapisane: 4 lis 2012, 01:00
przez tomek-waw
len napisał(a):To ja też już nie wiem jak zrobić, dodam tylko że mam ABS i mam auto UK to też zaczynem od lewego przedniego czy też prawego przedniego jeżeli ma to jakieś znaczenie?

Od najbliższego od pompy.
Jak widać w opisach sa różne rodzaje pomp hamulcowych. Najlepiej jest w tym przypadku zadzwonic do ASO, niech sie wypowiedzą.

Dopisano 4 lis 2012, 00:01:

Dodam jedynie, że jak u mnie był wymieniany płyn, to nie widziałem aby mechanik włączał zapłon podczas odpowietrzania.

Re: Słabe hamulce, brak wycieku...

PostNapisane: 4 lis 2012, 01:08
przez cbr
Jak u mnie zmieniał to sam pompowałem i na żadnym nie włączałem zapłonu.

PostNapisane: 4 lis 2012, 09:50
przez marcin255
cbr napisał(a):Jak u mnie zmieniał to sam pompowałem i na żadnym nie włączałem zapłonu.

dokładnie , odkręcasz śrubkę – lewy przód pompujesz dolewasz jednocześnie -jak płyn czysty to prawy przód , potem lewy tył i prawy tył 30 min i po robocie.