Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lga » 2 maja 2012, 23:01

Z tym, że problemem jest to, że nie wiem, czy w aucie siedzi komp fabryczny, czy wyciągnięty z innego auta, bo Madzia miała w przeszłości dzwona. A jeśli komp nie jest fabryczny, to czy da się jakoś poprzez podłączenie interfejsu sprawdzić obecność modułu DSC, bo jak dotąd to jedynie odczytano mi błąd U2202 i tyle w temacie
Ostatnio edytowano 10 gru 2014, 14:11 przez lga, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2012, 09:53
Posty: 53
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport

Postprzez akostarek » 2 maja 2012, 23:06

po lifcie wszystkie miały DSC najuboższy comfort nie miał w standradzie, IMO komputer i soft niczym sie nie różni w wersji z DSC i bez DSC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez lga » 2 maja 2012, 23:18

Czyli jeśli już, to szukać przyczyny w sterowniku samej pompy, ewentualnie wiązkach. Muszę jeszcze oddać tą pompę na diagnozę przed założeniem, żebym nie wymienił na niesprawną.
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2012, 09:53
Posty: 53
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport

Postprzez tomek-waw » 2 maja 2012, 23:19

Komputera po dzwonie raczej się nie wymienia.
Ten który wyszedł z fabryki jest z obsługą modułu DSC.

Tutaj kilka informacji z Workshop manual:

PROCEDURES FOR DETERMINING THE LOCATION OF A MALFUNCTION

DSC HU/CM or ABS HU/CM

1. Inspect the display of DTC U1900, U2202 (with DSC) and/or U2523, using the WDS or equivalent. (See DTC TABLE [MULTIPLEX COMMUNICATION SYSTEM].)

2. Referring to the following table, determine the malfunctioning part of the CAN system.

U2202 – Communication error to PCM – DSC HU/CM (with DSC )

U0073

Obrazek

Aha, wielofunkcyjny czujnik jest pod siedzeniem pasażera pod wykładziną w tunelu metalowym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez rzabapl » 17 maja 2012, 23:54

Witam
W mojej mazdzie 3 mps (2008) od pewnego czasu pali sie kontrolka tcs
Wczesniej zdarzalo sie ze sie zapalala (na stałe) ale po zgaszeniu stacyjki wsystko wracalo do normy.
Teraz niestety została na trwałe.
Sało sie to po dosc ostrym wejsciu w zakręt (lewy, lekki uslizg tylu)

Poszperalem nieco w sieci i generalne sugestie sa co do usterki modulu tcm lub abs
Abs sprawdzilem zalacza sie, po podlaczeniu do fachowego komputera diagnostycznego sprawdzilem wszystkie 4 czujniki i są ok.

Komp zwrócił oprocz standardowych
P0097 – czujnik dolotu
P2187 – zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym

U2023 – błąd komunikacji szyny can

Macie jakies sugestie? – gdzie szukac czy sie cos nie rozpielo/zwarło (podejrzewam ze to jednak nie tcm z racji pojawienia sie usterki w trakcie ostrej jazdy) – macie moze diagram elektryczny wraz z lokalizacją kostek?
gdzie znalesc tcm?
czytalem cos o reflashowaniu tcm – ktos cos o tym wie?

Ew. gdzie pojechac? Krakowscy dealerzy mazdy to porazka – nie zamierzam im napchac kieszeni.


Błedy P0097 – zamierzam wymienic czujnik
P2187 – podejrzewam ze to z racji przebudowy dolotu, przymierzam sie do mapy

Jako ze malo sie udzielam opisze co zmienilem (oprocz modyfikacji wizualnych)
– dołozony FMIC – dolożony – oryginalny IC pozostał – autorski projekt
– duży filtr stożkowy
– blow off greddy (oryginal sie rozsypal)

Bez mapy ok 300KM i 440NM

Z góry dzieki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 00:12
Posty: 5
Auto: Mazda 3 MPS
2008

PostTen post został usunięty przez radzi89 19 maja 2012, 00:28.
Powód: Treść posta nie dotyczy tematu dyskusji.

Postprzez akostarek » 18 maja 2012, 09:34

Najprawdopodobniej U2023 to błąd komunikacji modułu DSC z komputerem, takie błędy są trudne do diagnozowania, IDS i ogarnięty mechanik powinien coś pomóc.
Moduł DSC –> https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01000.html

W materiałach mazdy niewiele o tym jest, w jednym miejscu pisze, że błąd ostatecznie generuje moduł wspomagania :| http://www.killers4hire.com/files/mazda ... 30T04.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez rzabapl » 18 maja 2012, 17:03

hej
dzieki za wskazówki
a macie moze marerialy gdzie szukac poszczegolnych wiązek, modulów?
z diagramu eletrycznego trudno wywnioskowac gdzie to fizycznie w aucie sie znajduje
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 00:12
Posty: 5
Auto: Mazda 3 MPS
2008

Postprzez rzabapl » 18 maja 2012, 22:31

i co bylo?
mam to samo – bede wdzieczny za wskazowki


aha no i ile kosztowalo? ;(
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 00:12
Posty: 5
Auto: Mazda 3 MPS
2008

Postprzez kudlaty » 23 lip 2012, 19:13

Dzisiaj po podłączeniu do komputera wywaliło w mojej maździe błędy wszystkich czujników prędkości (czyli te od ABS). Wszystko było by ok, ale ABS i kontrola trakcji cały czas działają jak powinny. Co może być przyczyną? Błąd nie zaświecił się podczas jazdy tylko auto stało noc i zaraz po odpaleniu wyskoczył błąd
Ostatnio edytowano 23 cze 2013, 17:16 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zmiana nazwy tematu
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez akostarek » 23 lip 2012, 20:41

masz nr błędów ? Akum nie jest w stanie agonii ? Może po prostu gdzieś się dostała wilgoć <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kudlaty » 23 lip 2012, 20:57

kodu niestety nie mam. Było napisane np"Błąd czujnika prędkości koła tylnego prawego" i tak z każdym kołem. Akumulator jest nowy. Elektry powiedział mi, że jak jeszcze raz błąd wyskoczy to mam sprawdzić styki przy centralce ABSu. Może to być to? W sensie, że jak auto stoi to zanika jakieś zasilanie ABS i traci to w pamięci?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez akostarek » 23 lip 2012, 21:08

wymieniałem akum i brak napięcia nie spowodował żadnych błędów, ABS/DSC są dość czułe na spadki napięcia, może styki będą wymagać przeczyszczenia, może coś się poluzowało.
Możliwe opcje:
C1145, C1155, C1165, C1175 => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 05700.html
C1141, C1142, C1143, C1144, C1233, C1234, C1235, C1236 => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03300.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez gracjanx » 9 sie 2012, 22:24

Witam, mam Mazde 3 2005 1.6Di. Dałem ją dziś do znajomego warsztatu. Chciałem żeby sprawdził przed długą podróżą (ok. 4 tys km). Po wymianie płynu hamulcowego, chłodniczego i przeglądzie zawieszenia oraz podwyższeniu ksenonów zaczęła świecić się kontrolka kontroli trakcji (DSC). Co to może być? W jaki sposob działa ten system? Czy przy ściągnięciu kół, sprawdzeniu tarcz i założeniu ponownie obręczy może się to wydarzyć?

Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 00:58
Posty: 5
Auto: Mazda 3 2005/2006 1.6 Diesel

Postprzez POLI-FB » 9 sie 2012, 22:49

Jeżeli świeci się kontrolka to może oznaczać że system jest wyłączony. Może mechanik przez nieuwagę go wyłączył przyciskiem z napisem DSC znajdującym się z lewej strony pod kierownicą. Naciśnij ten przycisk może kontrolka zgaśnie.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez gracjanx » 9 sie 2012, 22:52

Nie nie. Dzięki za odpowiedz ale w Mazdzie jesli wyłączasz DSC to jest na desce napisane "DSC OFF". Tu świeci się kontrolka z symbolem poślizgu, więc coś musi być nie tak :/
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 00:58
Posty: 5
Auto: Mazda 3 2005/2006 1.6 Diesel

Postprzez POLI-FB » 9 sie 2012, 23:19

Jeżeli chodzi o działanie systemu to układ stabilizacji toru jazdy DSC współpracuje z układami ABS oraz TCS i automatycznie reguluje siłę hamowania i moment obrotowy silnika, zapobiegając poślizgowi bocznemu podczas jazdy po śliskiej nawierzchni lub nagłego ostrego omijania przeszkody. Może podczas wymiany płynu hamulcowego komputer wyłapał jego brak i wywalił błąd. Spróbuj trzy razy włączyć i wyłączyć silnik. Komputer sprawdza trzykrotnie błędy i czasami jeżeli usterka znika to sam kasuje błąd. Czasami też pomaga odpięcie klemy minusowej od akumulatora na kilka minut a następnie ponowne trzykrotne włączenie i wyłączenie silnika (sprawdzanie systemu). Jeżeli te zabiegi nie pomogą to pozostaje komputer w ASO i kasowanie błędów no chyba że to faktycznie awaria systemu.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez gracjanx » 10 sie 2012, 07:55

OK! Dzięki wielkie, lece sprawdzić :)
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 00:58
Posty: 5
Auto: Mazda 3 2005/2006 1.6 Diesel

Postprzez Jericho » 10 sie 2012, 16:14

Ja ostatnio miałem dziwny przypadek, mianowicie zapaliła mi się kontrolka sygnalizująca poślizg i świeciła się tak przez jakieś 300-400 metrów, po czym sama zgasła. Błędów na kompie nie mam żadnych. Możliwe jest, że coś się chwilowo zawiesiło, że ta kontrolka się zapaliła i świeciła przez dłuższą chwilę. Dodam, że zdarzyło się to tylko raz, przynajmniej na razie, a było to jakiś miesiąc temu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez slomek » 10 sie 2012, 18:26

Moze jechales po jakies dordze szutrowej i sustem wykryl nastabilne podloze. Mnie sie zapala jak jade wlasnie po miekkiej drodze, gdzie sporo kamykow jest
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323