Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Z tym, że problemem jest to, że nie wiem, czy w aucie siedzi komp fabryczny, czy wyciągnięty z innego auta, bo Madzia miała w przeszłości dzwona. A jeśli komp nie jest fabryczny, to czy da się jakoś poprzez podłączenie interfejsu sprawdzić obecność modułu DSC, bo jak dotąd to jedynie odczytano mi błąd U2202 i tyle w temacie
Ostatnio edytowano 10 gru 2014, 14:11 przez lga, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
Komputera po dzwonie raczej się nie wymienia.
Ten który wyszedł z fabryki jest z obsługą modułu DSC.
Tutaj kilka informacji z Workshop manual:
PROCEDURES FOR DETERMINING THE LOCATION OF A MALFUNCTION
DSC HU/CM or ABS HU/CM
1. Inspect the display of DTC U1900, U2202 (with DSC) and/or U2523, using the WDS or equivalent. (See DTC TABLE [MULTIPLEX COMMUNICATION SYSTEM].)
2. Referring to the following table, determine the malfunctioning part of the CAN system.
U2202 – Communication error to PCM – DSC HU/CM (with DSC )
U0073
Aha, wielofunkcyjny czujnik jest pod siedzeniem pasażera pod wykładziną w tunelu metalowym.
Ten który wyszedł z fabryki jest z obsługą modułu DSC.
Tutaj kilka informacji z Workshop manual:
PROCEDURES FOR DETERMINING THE LOCATION OF A MALFUNCTION
DSC HU/CM or ABS HU/CM
1. Inspect the display of DTC U1900, U2202 (with DSC) and/or U2523, using the WDS or equivalent. (See DTC TABLE [MULTIPLEX COMMUNICATION SYSTEM].)
2. Referring to the following table, determine the malfunctioning part of the CAN system.
U2202 – Communication error to PCM – DSC HU/CM (with DSC )
U0073
Aha, wielofunkcyjny czujnik jest pod siedzeniem pasażera pod wykładziną w tunelu metalowym.
Witam
W mojej mazdzie 3 mps (2008) od pewnego czasu pali sie kontrolka tcs
Wczesniej zdarzalo sie ze sie zapalala (na stałe) ale po zgaszeniu stacyjki wsystko wracalo do normy.
Teraz niestety została na trwałe.
Sało sie to po dosc ostrym wejsciu w zakręt (lewy, lekki uslizg tylu)
Poszperalem nieco w sieci i generalne sugestie sa co do usterki modulu tcm lub abs
Abs sprawdzilem zalacza sie, po podlaczeniu do fachowego komputera diagnostycznego sprawdzilem wszystkie 4 czujniki i są ok.
Komp zwrócił oprocz standardowych
P0097 – czujnik dolotu
P2187 – zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym
U2023 – błąd komunikacji szyny can
Macie jakies sugestie? – gdzie szukac czy sie cos nie rozpielo/zwarło (podejrzewam ze to jednak nie tcm z racji pojawienia sie usterki w trakcie ostrej jazdy) – macie moze diagram elektryczny wraz z lokalizacją kostek?
gdzie znalesc tcm?
czytalem cos o reflashowaniu tcm – ktos cos o tym wie?
Ew. gdzie pojechac? Krakowscy dealerzy mazdy to porazka – nie zamierzam im napchac kieszeni.
Błedy P0097 – zamierzam wymienic czujnik
P2187 – podejrzewam ze to z racji przebudowy dolotu, przymierzam sie do mapy
Jako ze malo sie udzielam opisze co zmienilem (oprocz modyfikacji wizualnych)
– dołozony FMIC – dolożony – oryginalny IC pozostał – autorski projekt
– duży filtr stożkowy
– blow off greddy (oryginal sie rozsypal)
Bez mapy ok 300KM i 440NM
Z góry dzieki za pomoc.
W mojej mazdzie 3 mps (2008) od pewnego czasu pali sie kontrolka tcs
Wczesniej zdarzalo sie ze sie zapalala (na stałe) ale po zgaszeniu stacyjki wsystko wracalo do normy.
Teraz niestety została na trwałe.
Sało sie to po dosc ostrym wejsciu w zakręt (lewy, lekki uslizg tylu)
Poszperalem nieco w sieci i generalne sugestie sa co do usterki modulu tcm lub abs
Abs sprawdzilem zalacza sie, po podlaczeniu do fachowego komputera diagnostycznego sprawdzilem wszystkie 4 czujniki i są ok.
Komp zwrócił oprocz standardowych
P0097 – czujnik dolotu
P2187 – zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym
U2023 – błąd komunikacji szyny can
Macie jakies sugestie? – gdzie szukac czy sie cos nie rozpielo/zwarło (podejrzewam ze to jednak nie tcm z racji pojawienia sie usterki w trakcie ostrej jazdy) – macie moze diagram elektryczny wraz z lokalizacją kostek?
gdzie znalesc tcm?
czytalem cos o reflashowaniu tcm – ktos cos o tym wie?
Ew. gdzie pojechac? Krakowscy dealerzy mazdy to porazka – nie zamierzam im napchac kieszeni.
Błedy P0097 – zamierzam wymienic czujnik
P2187 – podejrzewam ze to z racji przebudowy dolotu, przymierzam sie do mapy
Jako ze malo sie udzielam opisze co zmienilem (oprocz modyfikacji wizualnych)
– dołozony FMIC – dolożony – oryginalny IC pozostał – autorski projekt
– duży filtr stożkowy
– blow off greddy (oryginal sie rozsypal)
Bez mapy ok 300KM i 440NM
Z góry dzieki za pomoc.
- Od: 14 cze 2010, 00:12
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 MPS
2008
Najprawdopodobniej U2023 to błąd komunikacji modułu DSC z komputerem, takie błędy są trudne do diagnozowania, IDS i ogarnięty mechanik powinien coś pomóc.
Moduł DSC –> https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01000.html
W materiałach mazdy niewiele o tym jest, w jednym miejscu pisze, że błąd ostatecznie generuje moduł wspomagania http://www.killers4hire.com/files/mazda ... 30T04.html
Moduł DSC –> https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01000.html
W materiałach mazdy niewiele o tym jest, w jednym miejscu pisze, że błąd ostatecznie generuje moduł wspomagania http://www.killers4hire.com/files/mazda ... 30T04.html
Dzisiaj po podłączeniu do komputera wywaliło w mojej maździe błędy wszystkich czujników prędkości (czyli te od ABS). Wszystko było by ok, ale ABS i kontrola trakcji cały czas działają jak powinny. Co może być przyczyną? Błąd nie zaświecił się podczas jazdy tylko auto stało noc i zaraz po odpaleniu wyskoczył błąd
Ostatnio edytowano 23 cze 2013, 17:16 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zmiana nazwy tematu
Powód: zmiana nazwy tematu
- Od: 2 mar 2012, 21:58
- Posty: 50
- Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r
masz nr błędów ? Akum nie jest w stanie agonii ? Może po prostu gdzieś się dostała wilgoć
kodu niestety nie mam. Było napisane np"Błąd czujnika prędkości koła tylnego prawego" i tak z każdym kołem. Akumulator jest nowy. Elektry powiedział mi, że jak jeszcze raz błąd wyskoczy to mam sprawdzić styki przy centralce ABSu. Może to być to? W sensie, że jak auto stoi to zanika jakieś zasilanie ABS i traci to w pamięci?
- Od: 2 mar 2012, 21:58
- Posty: 50
- Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r
wymieniałem akum i brak napięcia nie spowodował żadnych błędów, ABS/DSC są dość czułe na spadki napięcia, może styki będą wymagać przeczyszczenia, może coś się poluzowało.
Możliwe opcje:
C1145, C1155, C1165, C1175 => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 05700.html
C1141, C1142, C1143, C1144, C1233, C1234, C1235, C1236 => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03300.html
Możliwe opcje:
C1145, C1155, C1165, C1175 => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 05700.html
C1141, C1142, C1143, C1144, C1233, C1234, C1235, C1236 => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03300.html
Witam, mam Mazde 3 2005 1.6Di. Dałem ją dziś do znajomego warsztatu. Chciałem żeby sprawdził przed długą podróżą (ok. 4 tys km). Po wymianie płynu hamulcowego, chłodniczego i przeglądzie zawieszenia oraz podwyższeniu ksenonów zaczęła świecić się kontrolka kontroli trakcji (DSC). Co to może być? W jaki sposob działa ten system? Czy przy ściągnięciu kół, sprawdzeniu tarcz i założeniu ponownie obręczy może się to wydarzyć?
Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
- Od: 17 cze 2012, 00:58
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 2005/2006 1.6 Diesel
Jeżeli świeci się kontrolka to może oznaczać że system jest wyłączony. Może mechanik przez nieuwagę go wyłączył przyciskiem z napisem DSC znajdującym się z lewej strony pod kierownicą. Naciśnij ten przycisk może kontrolka zgaśnie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o działanie systemu to układ stabilizacji toru jazdy DSC współpracuje z układami ABS oraz TCS i automatycznie reguluje siłę hamowania i moment obrotowy silnika, zapobiegając poślizgowi bocznemu podczas jazdy po śliskiej nawierzchni lub nagłego ostrego omijania przeszkody. Może podczas wymiany płynu hamulcowego komputer wyłapał jego brak i wywalił błąd. Spróbuj trzy razy włączyć i wyłączyć silnik. Komputer sprawdza trzykrotnie błędy i czasami jeżeli usterka znika to sam kasuje błąd. Czasami też pomaga odpięcie klemy minusowej od akumulatora na kilka minut a następnie ponowne trzykrotne włączenie i wyłączenie silnika (sprawdzanie systemu). Jeżeli te zabiegi nie pomogą to pozostaje komputer w ASO i kasowanie błędów no chyba że to faktycznie awaria systemu.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ja ostatnio miałem dziwny przypadek, mianowicie zapaliła mi się kontrolka sygnalizująca poślizg i świeciła się tak przez jakieś 300-400 metrów, po czym sama zgasła. Błędów na kompie nie mam żadnych. Możliwe jest, że coś się chwilowo zawiesiło, że ta kontrolka się zapaliła i świeciła przez dłuższą chwilę. Dodam, że zdarzyło się to tylko raz, przynajmniej na razie, a było to jakiś miesiąc temu.
- Od: 4 paź 2011, 09:17
- Posty: 454 (0/2)
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości