Strona 1 z 4

Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.

PostNapisane: 26 cze 2012, 22:01
przez wip600
Witam,
Szukam porady (po przeczesaniu innych postów na forum) co poradzić z pompą DSC. Auto kupione od handlarza i sprowadzane nie budziło zastrzeżeń – poza akumulatorem. Układ DSC pracował prawidłowo i testowałem to na śniegu. Po wymianie akumulatora, czyli odpięciu klem zapaliła się kontrolka DSC i nie można przywrócić działania przyciskiem (wcześniej załączał i wyłączał normalnie). W dwóch różnych warsztatach stwierdzili że to usterka elektryczna. W obu warsztatach jednak okazało się, że pompa się komunikuje i prawidłowo podaje wartości o prędkości kół itd. Podejrzenie pada na czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, bo układu dalej nie da się załączyć, a sam czujnik ciśnienia płynu jest w pompie. Nie uśmiecha mi się z tym jechać do ASO bo podobno z miejsca chcą wymieniać pompę i kosztuje to 8kzł. Z drugiej jednak strony mówią, że używanej nie da się wstawić bo każda jest indywidualnie programowana do auta. Jak to ugryźć??? ABS pracuje prawidłowo.

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 26 cze 2012, 23:20
przez cbr
Odłącz akumulator na 30min i sprawdź czy pomoże.

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 26 cze 2012, 23:23
przez akostarek
Piszę czysto teoretycznie, jeśli rada cbr nie pomoże to:
-pompę (w zasadzie moduł sterowania) podobno można programować w IDSie
-ABS i DSC to mocno powiązane układy, część robocza jest praktycznie wspólna, więc czy to na pewno problem czujnika ciśnienia ?
– TCS (ASR) działa ?
-sam czujnik ciśnienia pewnie i tak jest niewymienialny
-były odczytywane błędy ? może jakiś czujnik charakterystyczny dla DSC padl ? np czujnik przyspieszeń poprzecznych ? (po odłączeniu trzeba go inicjalizować w IDSie)
-może sam przełącznik siadł :> ? (błąd C1093)

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 26 cze 2012, 23:46
przez wip600
No widzę jest światełko w tunelu. Dzięki za odpowiedź i posty. Błąd sypie 1288 i nic nie było grzebane w IDS i PDS. W sumie to pierwsze słyszę (czytam) o tym tutaj. I czemu tak się wysypało akurat przy wymianie aku? Czy można kompem diagnostycznym (warsztatowym) inicjalizować czujnik przyspieszeń poprzecznych?

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 26 cze 2012, 23:56
przez cbr
Mogło nastąpić chwilowe zwarcie podczas podłączania czy odłączania akumulatora i komputer oszalał. Dlatego ja zawsze zaczynam i radzę innym od odłączenia akumulatora w celu całkowitego zrestartowania komputera, bo sam już to przetestowałem na własnej skórze.

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 27 cze 2012, 08:20
przez akostarek
czyli stąd to podejrzenie czujnika ciśnienia:
C1288
― The voltage value from the brake fluid pressure sensor is not within specification. – Wartość napięcia z czujnika ciśnienia płynu hamulcowego jest nieprawidłowa.

możliwe przyczyny:
-uszkodzony czujnik
-zwarcie w obwodzie czujnika

sam czujnik jest chyba wbudowany w pompę
Brake fluid pressure sensor (Built into DSC HU/CM

budowa http://www.killers4hire.com/files/mazda ... 50T03.html

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 3 lip 2012, 19:33
przez Mazda 3
Też mam taki problem tylko że kontrolka samochodzika z dwoma śladami mi się wcale nie zapala ale nie pamiętam czy się zapalała po przekręceniu kluczyka jak kupiłem auto podejrzewam że poprzedni właściciel odłączył tą kontrolkę bo po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd C1288 czujnik ciśnienia zakłócenie działania i do tego nie mogę wyłączyć dsc przyciskiem ale kontrolka od dsc zapala się po przekręceniu stacyjki i za chwilę gaśnie. Jak myślicie trzeba tą pompe ABS wymienić?

PostNapisane: 3 lip 2012, 19:37
przez Mazda 3
Dodam jeszcze że wymieniałem akumulator jakiś czas temu i auto stało pre minut bez baterii różnica była tylko taka, że skakał na obrotach ale jak już przepustnica się zaadoptowała to obroty wróciły do normy

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 21 cze 2013, 06:53
przez slawko55
Witam chciałbym odświeżyć temat, ponieważ spotkała mnie ta sama historia z dnia na dzień zapaliła się kontrolka dsc i nie chce zgasnąć. Odłączałem akumulator, wciskałem pedał hamulca i nic, kontrolka wciąż się pali. Po podłączeniu pod komputer pokazało błąd C1288. W związku z tym mam pytanie do tych , którzy to przerabiali. Czy wymieniali pompę i czy po wymianie pompy abs wszystko wróciło do normy? Może są jeszcze jakieś inne sposoby, aby usunąć ten błąd? Zastanawiam się jeszcze co mogło być przyczyną tej usterki <płacze>

PostNapisane: 21 cze 2013, 08:14
przez Seraf
Mam ten sam błąd a że jego naprawa kosztuje ok. 1000 zł i gwarancji po naprawie udziela się na 2 lata to na chwilę obecną jeżdżę tak jak jest bo znacząco nie wpływa to na właściwości jezdne pojazdu.

Uszkodzeniu uległa pompa ABSu a w zasadzie moduł ESP/DSC który znajduje się w środku. Zakupienie nowej pompy ABSu (są i za 150 zł i za 500 zł) nie rozwiązuje problemu bo są problemy z komunikacją z komputerem. ASO naprawia usterkę za ok 9000 zł <boje się> <co jest>. W Ozorkowie tą pompę regenerują i można się z nimi umówić nawet w sobotę. Czytałem fora zagraniczne i niby ludzie potrafią programować zamienniki pomp ale żadnych szczegółów nie znalazłem żeby samemu spróbować.
Także tak to wygląda :D

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 21 cze 2013, 12:30
przez slawko55
Dzięki Seraf <spoko> . Chyba też dam sobie przynajmniej na razie z tym spokój. Ogólnie w niczym to nie przeszkadza. Myślałem też o używanych pompach, dzwoniąc do gościa kazał zrobić zdjęcie tej mojej, ale gdy się do niej dostałem okazało się, że wszystkie parametry są z tyłu i na tym się zatrzymałem. Zdjecia nie zrobiłem, bałem się czegoś nie urwać odginając ją a odkręcić cokolwiek również. Druga sprawa to co może być przyczyną tych usterek? Kilka dni wcześniej nim zaświeciła się ta kontrolka zablokowała mi się linka od ręcznego. Po za tym nic innego się nie działo. Płyn hamulcowy choć od zakupu auta nie wymieniany, to parametry ma ponoć właściwe.

PostNapisane: 21 cze 2013, 12:46
przez Seraf
Nie szukaj przyczyny tego bo z tego co się naczytałem to Ten Typ Tak Ma. I w Fordach/Mazdach nawet VAGi mają te pompy i u nich siadają. Nie jest to czymś szczególnym spowodowane.

PostNapisane: 21 cze 2013, 19:39
przez some1
Witaj w klubie C1288 :D

Seraf napisał(a):Mam ten sam błąd a że jego naprawa kosztuje ok. 1000 zł i gwarancji po naprawie udziela się na 2 lata to na chwilę obecną jeżdżę tak jak jest bo znacząco nie wpływa to na właściwości jezdne pojazdu.


Hmm, ja dostałem 5 lat gwarancji na naprawę.

Tak jak Seraf napisał, problemem jest czujnik w środku pompy. Nie występuje jako osobna część, jedyny sposób naprawy znany przez ASO to wymiana całej pompy, stąd ten koszt.

Można kombinować z używaną pompą, tylko to nie takie proste. Po pierwsze nie jest to czysto mechaniczna operacja, bo po wymianie pompy musisz przeprogramować komputer a nie tylko skasować błędy. Ktoś się na forum już rozpisywał na ten temat. Po drugie te pompy po prostu padają bez powodu więc nie masz żadnej pewności, że to co wymienisz potrzyma rozsądny czas. Wystarczy w googla wpisać "teves mk60" albo "ATE mk60".

Generalnie Ozorków to najtańsza opcja jaką znalazłem żeby toto naprawić i mieć jakąś gwarancję, że problem za szybko nie powróci. Naprawa zajmuje mało czasu, chłopaki uwinęli się w 2 godziny wliczając demontaż pompy, naprawę, poskładanie z powrotem (trzeba odpowietrzyć hamulce) i sprawdzenie. Więc jak już wiadomo jak to zrobić, to nie jest trudna rzecz.

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 22 cze 2013, 20:03
przez slawko55
W takim razie, może warto spróbować? Some1 podałbyś mi do nich namiary?

Re: Usterka DSC

PostNapisane: 22 cze 2013, 23:52
przez some1

Re: Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.

PostNapisane: 24 cze 2013, 14:29
przez slawko55
Dzięki some1! <spoko> Wychodzi na to, że to najlepsze rozwiązanie.

Re: Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.

PostNapisane: 15 wrz 2013, 12:40
przez Wojtek
tutaj artykul (j. angielski) co i dlaczego...

http://www.sinspeed.co.uk/common-abs-pu ... azda-volvo

PostNapisane: 15 wrz 2013, 21:55
przez teti77
We Wrocławiu robią to co w Ozorkowie za 6 stówek... Tyle że gwarancja jest na 3 a nie na 5 lat.
http://www.rapidauto.pl/

Re: Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.

PostNapisane: 15 wrz 2013, 23:17
przez Wojtek
Hm... to tyle ile wytrzymuje oryginalna pompa... <nie> ... mogliby sie lepiej postarac...
W UK daja na to wieczysta gwarancje... <ok>

PostNapisane: 16 wrz 2013, 14:22
przez teti77
A ile biorą za to w UK ?