Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.
Witam,
Szukam porady (po przeczesaniu innych postów na forum) co poradzić z pompą DSC. Auto kupione od handlarza i sprowadzane nie budziło zastrzeżeń – poza akumulatorem. Układ DSC pracował prawidłowo i testowałem to na śniegu. Po wymianie akumulatora, czyli odpięciu klem zapaliła się kontrolka DSC i nie można przywrócić działania przyciskiem (wcześniej załączał i wyłączał normalnie). W dwóch różnych warsztatach stwierdzili że to usterka elektryczna. W obu warsztatach jednak okazało się, że pompa się komunikuje i prawidłowo podaje wartości o prędkości kół itd. Podejrzenie pada na czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, bo układu dalej nie da się załączyć, a sam czujnik ciśnienia płynu jest w pompie. Nie uśmiecha mi się z tym jechać do ASO bo podobno z miejsca chcą wymieniać pompę i kosztuje to 8kzł. Z drugiej jednak strony mówią, że używanej nie da się wstawić bo każda jest indywidualnie programowana do auta. Jak to ugryźć??? ABS pracuje prawidłowo.
Szukam porady (po przeczesaniu innych postów na forum) co poradzić z pompą DSC. Auto kupione od handlarza i sprowadzane nie budziło zastrzeżeń – poza akumulatorem. Układ DSC pracował prawidłowo i testowałem to na śniegu. Po wymianie akumulatora, czyli odpięciu klem zapaliła się kontrolka DSC i nie można przywrócić działania przyciskiem (wcześniej załączał i wyłączał normalnie). W dwóch różnych warsztatach stwierdzili że to usterka elektryczna. W obu warsztatach jednak okazało się, że pompa się komunikuje i prawidłowo podaje wartości o prędkości kół itd. Podejrzenie pada na czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, bo układu dalej nie da się załączyć, a sam czujnik ciśnienia płynu jest w pompie. Nie uśmiecha mi się z tym jechać do ASO bo podobno z miejsca chcą wymieniać pompę i kosztuje to 8kzł. Z drugiej jednak strony mówią, że używanej nie da się wstawić bo każda jest indywidualnie programowana do auta. Jak to ugryźć??? ABS pracuje prawidłowo.
. W Ozorkowie tą pompę regenerują i można się z nimi umówić nawet w sobotę. Czytałem fora zagraniczne i niby ludzie potrafią programować zamienniki pomp ale żadnych szczegółów nie znalazłem żeby samemu spróbować.
. Chyba też dam sobie przynajmniej na razie z tym spokój. Ogólnie w niczym to nie przeszkadza. Myślałem też o używanych pompach, dzwoniąc do gościa kazał zrobić zdjęcie tej mojej, ale gdy się do niej dostałem okazało się, że wszystkie parametry są z tyłu i na tym się zatrzymałem. Zdjecia nie zrobiłem, bałem się czegoś nie urwać odginając ją a odkręcić cokolwiek również. Druga sprawa to co może być przyczyną tych usterek? Kilka dni wcześniej nim zaświeciła się ta kontrolka zablokowała mi się linka od ręcznego. Po za tym nic innego się nie działo. Płyn hamulcowy choć od zakupu auta nie wymieniany, to parametry ma ponoć właściwe.
... mogliby sie lepiej postarac...