Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Seraf » 16 wrz 2013, 22:27

Gdybym tylko wiedział jak zaprogramować używaną pompę ABSu/ESP :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Wojtek » 16 wrz 2013, 23:47

podjedz do ASO... Chetnie zaprogramuja ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stonoga » 1 lis 2013, 23:33

Zamierzam sam wymontować i wysłać pompę do naprawy a potem ja zamontować. Czy po naprawie trzeba podpinać po komputer i kasować błędy? Pompę trzeba osobno odpowietrzać na włączonym zapłonie? Czy "sucha" nie ulegnie przegrzaniu.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 2 lis 2013, 00:02

stonoga napisał(a):Zamierzam sam wymontować i wysłać pompę do naprawy a potem ja zamontować. Czy po naprawie trzeba podpinać po komputer i kasować błędy?

jak Twoja wroci z regeneracji, to tylko zamontowac, odpowietrzyc i jezdzic...
Czasem, ale tylko czasem, przy regeneracji trzeba wgrac soft... wtedy nalezy uzyc kompa :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stonoga » 2 lis 2013, 08:41

Dobrze wiedzieć. Sam chce zrobić bo jeden mech. nie chce tego robić żebym potem nie miał ew. pretensji do niego jak coś będzie nie tak a drugi za wyciągniecie , montaż i odpowietrzenie 200zł.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez StabiloBoss » 3 mar 2014, 09:35

Witam wszystkich użytkowników trójek.
Dawno nie pisałem na forum, ale wiadomo jak trwoga to do... :)
Podobnego tematu w dziale dotyczącym M3 nie znalazłem, dlatego pozwoliłem go sobie tu założyć.
Ale do rzeczy... wczoraj przed odpaleniem samochodu zaświeciły się wszystkie kontrolki jak zwykle, bo uruchomieniu silnika na desce została kontrolka TSC/DSC (samochodzik wpadający w poślizg). Od tamtego momentu świeci się stale po każdym uruchomieniu silnika.
Zabrałem się do lektury forum i podobny problem znalazłem u niektórych użytkowników M6.
W większości przypadków odpowiedzialny jest za ów fakt czujnik kąta skrętu znajdujący się między manetkami wycieraczek i kierunkowskazów. Nim zdecyduję się na jego wymianę chciałbym podobnie jak inni najpierw go przeczyścić lub zlikwidować zimne luty, które również mogą być za to odpowiedzialne ( u niektórych to pomagało).
Moje pytanie: jak dostać się do czujnika? Chodzi mi o demontaż deski rozdzielczej. W M6 należy odkręcić dwie śrubki znajdujące się na desce rozdzielczej i wysunąć. Jak się ma to do demontażu w M3?
Dodatkowo od pewnego czasu słychać dość wyraźny hałas na nierównościach w tylnej części auta. Obstawiam problem z luzem na klockach hamulcowych (swoją drogą niedawno wymienianych). Ten temat jednak bedę elininował w ciągu najbliższych dni. Napisałem o tym gdyż może ma ta związek z kontrolką TCS/DSC.
Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc jak się za to zabrać jak i doświadczenia innych użytkowników w temacie świecącej kontrolki TCS/DSC. Może mój tok myślenia jest niewłaściwy i nie ma to związku z czujnikiem kąta skrętu.

Może komuś się przyda:..Po podpięciu pod kompa wywalało błąd: C1288- uszkodzony czujnik ciśnienia płynu hamulcowego w pompie abs. Dodam tylko, że przycisk od ręcznego wyłączania/włączania DSC/TCS nieaktywny. Zgłębienie tematu lekko przeraża, gdyż w ogólnym obiegu czujnik ten jest niewymienialnym podzespołem i należy wymienić całą pompę- w serwisie jedyne 9 tys :]
Na szczęście znalazłem (przy pomocy forum) jedyny (lub jeden z bardzo niewielu) warsztatów w Polsce, który zajmuje się regeneracją- ZM Serwis Ozorków. Fachowo naprawione- 1,5 godziny cała operacja, kontrolka zgasła, przycisk dsc/tcs aktywny i problem rozwiązany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2008, 14:06
Posty: 100 (1/1)
Skąd: Śrem
Auto: była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD,
jest M3 BK sedan, 1,6 Z6, 06r.

Postprzez mandzynek » 3 kwi 2014, 21:44

Witam
Jesli juz bylo, nie bijcie ale z nerwow moglem przeoczyc. Mianowicie po wymianie filtra kabinowego, swieci sie kontrolka od TCS/DSC (taki samochodzik w poslizgu). Aku byl odpiety juz kilka razy ale to nic nie pomoglo :/ jakies propozycje co jeszcze moglbym zrobic zanim mnie szlak trafi?
Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 23:35
Posty: 462
Skąd: Londyn/Walbrzych

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2014, 21:48

podjechac do mnie, sprawdzimy kompem... zapraszam <ok>

ps. Poważniejszą usterkę trakcji nie skasujemy odłączeniem aku...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez digidy » 3 kwi 2014, 21:49

odłączyć i podłączyć raz jeszcze te duże złączki przy bezpiecznikach pod schowkiem pasażera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez mandzynek » 4 kwi 2014, 21:01

Wojtek dzieki za propozycje, ale w Twoje rejony nie bardzo mi pasuje jechac. Wtyczki odpinalem juz kila razy, aku zreszta tez. Zdaje sie nie pozostaje mi nic innego jak tylko sie modlic :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 23:35
Posty: 462
Skąd: Londyn/Walbrzych

Postprzez teti77 » 4 kwi 2014, 23:03

Nie chcę Cię straszyć ale być może padł Ci czujnik ciśnienia w pompie ABS... komputer pokazuje błąd C1288. Jeśli tak to 1000PLN wydatku Cię czeka...
A jak chcesz ruszyć z piskiem to koła boksują czy system DSC działa ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 10:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2014, 10:55

mandzynek napisał(a):Wojtek dzieki za propozycje, ale w Twoje rejony nie bardzo mi pasuje jechac

To jedz do kogos u siebie w okolicy...
Podlacz pod kompa I odczytaj bledy (blad)... prawdopodobnie masz C1288... :(

tapatalk
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mandzynek » 6 kwi 2014, 23:32

teti77 napisał(a):Nie chcę Cię straszyć ale być może padł Ci czujnik ciśnienia w pompie ABS... komputer pokazuje błąd C1288. Jeśli tak to 1000PLN wydatku Cię czeka...
A jak chcesz ruszyć z piskiem to koła boksują czy system DSC działa ??

Kola teoretycznie boksuja, choc pewien w stu procentach nie jestem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 23:35
Posty: 462
Skąd: Londyn/Walbrzych

Postprzez mandzynek » 8 kwi 2014, 00:25

No to wykrakaliscie chlopaky. To niestety ten sam blad co wywrozyliscie. Ktos sie orientuje na jakiej zasadzie polega naprawa, czy nowa czesc trzeba kupic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 23:35
Posty: 462
Skąd: Londyn/Walbrzych

Postprzez some1 » 8 kwi 2014, 07:04

Jest na forum cały wątek na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez widmo82 » 15 kwi 2014, 12:56

Schodzimy troche z tematu klimatyzacji... ale czy ta usterka to przypadkowa zbieznosc czy faktycznie moze miec jakies powiazanie ?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Wojtek » 15 kwi 2014, 13:00

Zlosliwosc rzeczy martwych...

tapatalk
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez teti77 » 20 kwi 2014, 01:31

mandzynek napisał(a):na jakiej zasadzie polega naprawa, czy nowa czesc trzeba kupic?


Wyciągasz pompę wraz ze sterownikiem na własny koszt, wysyłasz kurierem do firmy która dokonuje regeneracji i odsyła Ci jeszcze w ten sam dzień sprawną pompę którą trzeba zamontować na nowo, zalać nowym płynem i odpowietrzyć cały układ + ponowne podłączenie pod kompa. Jak wszystko dobrze pójdzie to po 2-3 dniach Madzia będzie na chodzie.

Masz do wyboru dwie firmy:

1. Z.M. Serwis (Ozorków) – 1000zł i 5 lat gwarancji
2. RapidAuto (Wrocław) – 600zł i 3 lata gwarancji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 10:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez some1 » 20 kwi 2014, 10:05

Albo jedziesz do firmy i robią na miejscu. 2 godziny i zrobione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez teti77 » 20 kwi 2014, 12:06

No właśnie na miejscu nie chcą tego sami wyciągać i kazali przysłać. Przynajmniej we Wrocławiu bo pytałem. Nie wiem jak w Ozorkowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 10:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323