Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.
Zamierzam sam wymontować i wysłać pompę do naprawy a potem ja zamontować. Czy po naprawie trzeba podpinać po komputer i kasować błędy? Pompę trzeba osobno odpowietrzać na włączonym zapłonie? Czy "sucha" nie ulegnie przegrzaniu.
stonoga napisał(a):Zamierzam sam wymontować i wysłać pompę do naprawy a potem ja zamontować. Czy po naprawie trzeba podpinać po komputer i kasować błędy?
jak Twoja wroci z regeneracji, to tylko zamontowac, odpowietrzyc i jezdzic...
Czasem, ale tylko czasem, przy regeneracji trzeba wgrac soft... wtedy nalezy uzyc kompa
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dobrze wiedzieć. Sam chce zrobić bo jeden mech. nie chce tego robić żebym potem nie miał ew. pretensji do niego jak coś będzie nie tak a drugi za wyciągniecie , montaż i odpowietrzenie 200zł.
Witam wszystkich użytkowników trójek.
Dawno nie pisałem na forum, ale wiadomo jak trwoga to do...
Podobnego tematu w dziale dotyczącym M3 nie znalazłem, dlatego pozwoliłem go sobie tu założyć.
Ale do rzeczy... wczoraj przed odpaleniem samochodu zaświeciły się wszystkie kontrolki jak zwykle, bo uruchomieniu silnika na desce została kontrolka TSC/DSC (samochodzik wpadający w poślizg). Od tamtego momentu świeci się stale po każdym uruchomieniu silnika.
Zabrałem się do lektury forum i podobny problem znalazłem u niektórych użytkowników M6.
W większości przypadków odpowiedzialny jest za ów fakt czujnik kąta skrętu znajdujący się między manetkami wycieraczek i kierunkowskazów. Nim zdecyduję się na jego wymianę chciałbym podobnie jak inni najpierw go przeczyścić lub zlikwidować zimne luty, które również mogą być za to odpowiedzialne ( u niektórych to pomagało).
Moje pytanie: jak dostać się do czujnika? Chodzi mi o demontaż deski rozdzielczej. W M6 należy odkręcić dwie śrubki znajdujące się na desce rozdzielczej i wysunąć. Jak się ma to do demontażu w M3?
Dodatkowo od pewnego czasu słychać dość wyraźny hałas na nierównościach w tylnej części auta. Obstawiam problem z luzem na klockach hamulcowych (swoją drogą niedawno wymienianych). Ten temat jednak bedę elininował w ciągu najbliższych dni. Napisałem o tym gdyż może ma ta związek z kontrolką TCS/DSC.
Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc jak się za to zabrać jak i doświadczenia innych użytkowników w temacie świecącej kontrolki TCS/DSC. Może mój tok myślenia jest niewłaściwy i nie ma to związku z czujnikiem kąta skrętu.
Może komuś się przyda:..Po podpięciu pod kompa wywalało błąd: C1288- uszkodzony czujnik ciśnienia płynu hamulcowego w pompie abs. Dodam tylko, że przycisk od ręcznego wyłączania/włączania DSC/TCS nieaktywny. Zgłębienie tematu lekko przeraża, gdyż w ogólnym obiegu czujnik ten jest niewymienialnym podzespołem i należy wymienić całą pompę- w serwisie jedyne 9 tys
Na szczęście znalazłem (przy pomocy forum) jedyny (lub jeden z bardzo niewielu) warsztatów w Polsce, który zajmuje się regeneracją- ZM Serwis Ozorków. Fachowo naprawione- 1,5 godziny cała operacja, kontrolka zgasła, przycisk dsc/tcs aktywny i problem rozwiązany.
Dawno nie pisałem na forum, ale wiadomo jak trwoga to do...
Podobnego tematu w dziale dotyczącym M3 nie znalazłem, dlatego pozwoliłem go sobie tu założyć.
Ale do rzeczy... wczoraj przed odpaleniem samochodu zaświeciły się wszystkie kontrolki jak zwykle, bo uruchomieniu silnika na desce została kontrolka TSC/DSC (samochodzik wpadający w poślizg). Od tamtego momentu świeci się stale po każdym uruchomieniu silnika.
Zabrałem się do lektury forum i podobny problem znalazłem u niektórych użytkowników M6.
W większości przypadków odpowiedzialny jest za ów fakt czujnik kąta skrętu znajdujący się między manetkami wycieraczek i kierunkowskazów. Nim zdecyduję się na jego wymianę chciałbym podobnie jak inni najpierw go przeczyścić lub zlikwidować zimne luty, które również mogą być za to odpowiedzialne ( u niektórych to pomagało).
Moje pytanie: jak dostać się do czujnika? Chodzi mi o demontaż deski rozdzielczej. W M6 należy odkręcić dwie śrubki znajdujące się na desce rozdzielczej i wysunąć. Jak się ma to do demontażu w M3?
Dodatkowo od pewnego czasu słychać dość wyraźny hałas na nierównościach w tylnej części auta. Obstawiam problem z luzem na klockach hamulcowych (swoją drogą niedawno wymienianych). Ten temat jednak bedę elininował w ciągu najbliższych dni. Napisałem o tym gdyż może ma ta związek z kontrolką TCS/DSC.
Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc jak się za to zabrać jak i doświadczenia innych użytkowników w temacie świecącej kontrolki TCS/DSC. Może mój tok myślenia jest niewłaściwy i nie ma to związku z czujnikiem kąta skrętu.
Może komuś się przyda:..Po podpięciu pod kompa wywalało błąd: C1288- uszkodzony czujnik ciśnienia płynu hamulcowego w pompie abs. Dodam tylko, że przycisk od ręcznego wyłączania/włączania DSC/TCS nieaktywny. Zgłębienie tematu lekko przeraża, gdyż w ogólnym obiegu czujnik ten jest niewymienialnym podzespołem i należy wymienić całą pompę- w serwisie jedyne 9 tys
Na szczęście znalazłem (przy pomocy forum) jedyny (lub jeden z bardzo niewielu) warsztatów w Polsce, który zajmuje się regeneracją- ZM Serwis Ozorków. Fachowo naprawione- 1,5 godziny cała operacja, kontrolka zgasła, przycisk dsc/tcs aktywny i problem rozwiązany.
Witam
Jesli juz bylo, nie bijcie ale z nerwow moglem przeoczyc. Mianowicie po wymianie filtra kabinowego, swieci sie kontrolka od TCS/DSC (taki samochodzik w poslizgu). Aku byl odpiety juz kilka razy ale to nic nie pomoglo :/ jakies propozycje co jeszcze moglbym zrobic zanim mnie szlak trafi?
Pozdr
Jesli juz bylo, nie bijcie ale z nerwow moglem przeoczyc. Mianowicie po wymianie filtra kabinowego, swieci sie kontrolka od TCS/DSC (taki samochodzik w poslizgu). Aku byl odpiety juz kilka razy ale to nic nie pomoglo :/ jakies propozycje co jeszcze moglbym zrobic zanim mnie szlak trafi?
Pozdr
- Od: 3 sty 2009, 23:35
- Posty: 462
- Skąd: Londyn/Walbrzych
podjechac do mnie, sprawdzimy kompem... zapraszam
ps. Poważniejszą usterkę trakcji nie skasujemy odłączeniem aku...
ps. Poważniejszą usterkę trakcji nie skasujemy odłączeniem aku...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie chcę Cię straszyć ale być może padł Ci czujnik ciśnienia w pompie ABS... komputer pokazuje błąd C1288. Jeśli tak to 1000PLN wydatku Cię czeka...
A jak chcesz ruszyć z piskiem to koła boksują czy system DSC działa
A jak chcesz ruszyć z piskiem to koła boksują czy system DSC działa
mandzynek napisał(a):Wojtek dzieki za propozycje, ale w Twoje rejony nie bardzo mi pasuje jechac
To jedz do kogos u siebie w okolicy...
Podlacz pod kompa I odczytaj bledy (blad)... prawdopodobnie masz C1288...
tapatalk
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
teti77 napisał(a):Nie chcę Cię straszyć ale być może padł Ci czujnik ciśnienia w pompie ABS... komputer pokazuje błąd C1288. Jeśli tak to 1000PLN wydatku Cię czeka...
A jak chcesz ruszyć z piskiem to koła boksują czy system DSC działa
Kola teoretycznie boksuja, choc pewien w stu procentach nie jestem.
- Od: 3 sty 2009, 23:35
- Posty: 462
- Skąd: Londyn/Walbrzych
Schodzimy troche z tematu klimatyzacji... ale czy ta usterka to przypadkowa zbieznosc czy faktycznie moze miec jakies powiazanie ?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
mandzynek napisał(a):na jakiej zasadzie polega naprawa, czy nowa czesc trzeba kupic?
Wyciągasz pompę wraz ze sterownikiem na własny koszt, wysyłasz kurierem do firmy która dokonuje regeneracji i odsyła Ci jeszcze w ten sam dzień sprawną pompę którą trzeba zamontować na nowo, zalać nowym płynem i odpowietrzyć cały układ + ponowne podłączenie pod kompa. Jak wszystko dobrze pójdzie to po 2-3 dniach Madzia będzie na chodzie.
Masz do wyboru dwie firmy:
1. Z.M. Serwis (Ozorków) – 1000zł i 5 lat gwarancji
2. RapidAuto (Wrocław) – 600zł i 3 lata gwarancji
No właśnie na miejscu nie chcą tego sami wyciągać i kazali przysłać. Przynajmniej we Wrocławiu bo pytałem. Nie wiem jak w Ozorkowie...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości