Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Borys282 » 2 lis 2017, 21:17

Witam
Problem jest następujący.
Mazda 3 2005 rok sedan.
Pojechałem do pracy wszystko było ok, po pracy odpalam auto i świeci się kontrolka ( auto w poslizgu) nie wiem dokładnie jak się nazywa. Zauważyłem też że nic się nie dzieje po wciśnięciu przycisku DSC off.
Wie może ktoś co mogło się stać?
Pomocy za dwa dni mam jechać w dalszą trase.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 paź 2017, 00:18
Posty: 3
Skąd: Strzelin
Auto: Mazda 3 sedan 2005 1.6 109 km

Postprzez mrowek_190 » 13 sie 2018, 07:51

Witam, wczoraj mi również zapaliła się ta kontrolka od trakcji, może mi ktoś podać nazwę jakiegoś dobrego programu diagnostycznego by sprawdź czy to napewno czujnik ciśnienia.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:13
Posty: 32
Auto: mazda 3 1.6l Z6-VE

Postprzez mazda.5 » 14 sie 2018, 20:17

Forscanem sprawdzisz sobie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez some1 » 14 sie 2018, 21:01

Forscan, Torque na Androida, praktycznie wszystko co czyta kody błędów naszych Mazd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Pribik » 7 maja 2019, 23:24

ErniX napisał(a):
mc44 napisał(a):Witam wszystkich,

Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ dotknął mnie ten sam problem tj. kontrolka DSC nie gaśnie a podpięcie do komputera pokazało przerwany układ ABS.

Czy uszkodzoną pompę można w miarę łatwo wymontować i ponownie zamontować samemu?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam


Witaj, tutaj użytkownik z tym samym problemem z Mazda 3 1.6 2006r.

Generalnie sprawa wygląda tak, że elektronika pompy jest zaprogramowana odpowiednio pod twoje auto i wymiana tejże na nic się zda, jeśli nie wykonasz programowania. No chyba, że przelutujesz pamięć eeprom, ale głowy nie daję.

W moim przypadku awarii uległ czujnik ciśnienia w pompie.

Wszyscy oddają takowe pompy do regeneracji, ale ja wpadłem na inny pomysł (nie wiem czy mi się uda). Znajdę identyczną pompę, zostawię elektronikę w spokoju, a wymienię sam blok hydrauliczny. Komputerowi nie zrobi to różnicy, a czujnik z tego co się orientuje znajduje się właśnie w tym bloku.
Gorzej jeśli awarii uległ przetwornik czujnika na płytce, ale tym będę się martwił później.

Niestety sam nie rozkręcałem jeszcze tej pompy, więc ci nie pomogę, ale będę się orientował w temacie w najbliższych dniach.

Jeśli ktoś to ustrojstwo rozbierał, to będę również wdzięczny za jakieś informacje.

Edit: Sprawdź poziom płynu hamulcowego, czasami tutaj tkwi cała magia. Może nie był długo wymieniany?



Witam
I jak poszła wymiana samego bloku hydraulicznego? Dało to jakaś poprawe? Bład zniknął?
Pytam ponieważ mam identyczny problem wyswietlil mi sie blad DSC czyli bład C1288 i nie bardzo wiem co mam z tym zrobic. Jaki sposob bylby najlepszy zarazem najprostyszy, najtamszy i najbardziej dlugotrwaly?
Czy mozesz mi cos podpowiedziec?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2019, 03:28
Posty: 24
Auto: Mazda 3 2.0 150KM, 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323