wspomaganie kierownicy- gwizd

Napisane:
25 kwi 2012, 18:51
przez kamil198921
mam maly problemik kupilem jakies miesiac temu mazde 3 1,6 CD actiwe motor:y6 auto stalo jakis tydzien w garazu i jak zapalilem swista/gwizdze pompa wspomagania. komputer nic nie pokazuje, a wspomaganie chodzi, tylko interesuje mnie dlaczego tak jest skoro wczesniej tego nie bylo auto ma przejechane 148600 km. z 2006 roku. nie ukrywam ze starsznie mnie to denerwuje

jak myslicie co to moze byc za problem?? pompa sie psuje?? czekam na dyskusje w tej sprawie, mam nadzieje ze sie cos dowiem od was


Napisane:
25 kwi 2012, 19:03
przez akostarek
Może podejdę od innej strony: pompa jest elektryczna, może pada alternator ? wtedy lubi piszczeć, sprawdź ładowanie i czy nie piszczy przy mocnym obciążeniu. Druga opcja to sprawdź jak wygląda pasek wielorowkowy.
Re: wspomaganie kierownicy- gwizd

Napisane:
25 kwi 2012, 22:03
przez kamil198921
a no jest elektryczna wlasnie, i slyszalem ze lubia sie psuc??;/ alternator jak i pasek jest ok bo sprawdzalem, ladowanie rowniez i nic;/ musi byc jakas inna przyczyna. a mogłby sie zawiesci silnik przy wspomaganiu?? dlatego taki dzwiek jest jak by pompka caly czas chodzila, no gwizd taki wlasnie.

Napisane:
26 kwi 2012, 07:32
przez akostarek
najczęściej padają z powodu nieszczelności, można wtedy "regenerować". Jeśli Twoje podejrzenia co do pompy są trafne, to wygląda to raczej na problem z sterowaniem / elektryką pompy, a tu już nie będzie tak wesoło. Możnaby sprawdzić podłączenie do modułu sterowania pompą, ale gdyby tu było coś nie tak, to by pewnie wywaliło jakiś błąd

Próbowałeś odłączyć akum na jakiś czas ? bo szczerze mówiąc nie mam już pomysłów.
Re: wspomaganie kierownicy- gwizd

Napisane:
26 kwi 2012, 14:21
przez kamil198921
no wlasnie tez mi sie cos wydaje ze to moze byc sterowanie, ale bylem u mechanika to mowił ze to nie moze byc, bo komputer <niby> nie ma nic do tego sterowania. Jedynie co to podglad jak pracuje. ;/ ale z drogiej strony, to przeciesz komputer powinnien pokazac blad, ze cos jest nie tak

Nie probowałem. a nie wyskoczy mi jakis pozniej blad, po odłaczeniu akumulatora??? bo slyszalem ze lubi ABS wyskoczyc. jakies inne propozycje??

Napisane:
26 kwi 2012, 19:23
przez -Walu$-
Wiem,ze problemy z pompami to sprawa jasna w m3,roczniki jakos od 2006,ale nie wiem jakis silniki,byly objete akcja serwisowa i naprawcza pomp wspomagania(info aso).Problem byl z nieszczelnoscia przewodu,przez co wchodzila wilgoc i pompy glupialy,albo rdza i moglo cos zapychac.
U mnie,gdy wyciekal mi plyn,chodzila na sucho i bylo ja slychac tak jak u ciebie.Mozliwe,ze masz gdzies jakis zator i plyn nie dociera tam gdzie powinien,wskaznik poziomu jest ok,a pompa nic nie dostaje.W takiej sytuacji kierownica tez powinna ciezej chodzic.
U mnie bylo rownie ztak,ze po regeneracji,po jakims czasie przy jazdach ok 20min,rozgrzaniu i pokreceniu troche,pompa sie po prostu wylaczala i mialem ikone na zegarach.Teraz od jakiegos 1,5miesiaca,jak jest cieplo i sucho,problem przepadl.Wiem,ze mialem wilgoc w pompie,gdy byla uszczelniana,moze powysychalo i przez to jest ok,nie wiem.Wstrzymalem sie z kupnem pompy za 1,5tys,–
Przede wszystki sprawdz auto pod kompem,ktory bedzie mial najnowszy soft mazdowski.
W aso mowili,ze elektryka i wszystkie styki,kabelki tych pomp sa bardzo czule i uwazam,ze jak najbardziej moze bylo to problem,ale nie z kompek,tylko z elektryka w pompie.

Napisane:
26 kwi 2012, 22:14
przez Jericho
-Walu$– napisał(a):Wiem,ze problemy z pompami to sprawa jasna w m3,roczniki jakos od 2006,ale nie wiem jakis silniki,byly objete akcja serwisowa i naprawcza pomp wspomagania(info aso).
Akcją serwisową były chyba tylko objęte, pompy wspomagania z silnikiem 2.0 z 2007 – 2008 r, ale najlepiej, żeby ktoś to potwierdził.

Napisane:
27 kwi 2012, 13:40
przez kamil198921
-Walu$– napisał(a):U mnie,gdy wyciekal mi plyn,chodzila na sucho i bylo ja slychac tak jak u ciebie.Mozliwe,ze masz gdzies jakis zator i plyn nie dociera tam gdzie powinien,wskaznik poziomu jest ok,a pompa nic nie dostaje.W takiej sytuacji kierownica tez powinna ciezej chodzic.
a jak bym spuścił plyn wspomagania i wlal od początku?? wtedy moze by sie odblokowalo, ten caly zator?? jak uwazasz??

Napisane:
27 kwi 2012, 17:56
przez -Walu$-
Wątpię^zassa ci tylko powietrze.