Strona 1 z 1

wspomaganie kierownicy- gwizd

PostNapisane: 25 kwi 2012, 18:51
przez kamil198921
mam maly problemik kupilem jakies miesiac temu mazde 3 1,6 CD actiwe motor:y6 auto stalo jakis tydzien w garazu i jak zapalilem swista/gwizdze pompa wspomagania. komputer nic nie pokazuje, a wspomaganie chodzi, tylko interesuje mnie dlaczego tak jest skoro wczesniej tego nie bylo auto ma przejechane 148600 km. z 2006 roku. nie ukrywam ze starsznie mnie to denerwuje :| jak myslicie co to moze byc za problem?? pompa sie psuje?? czekam na dyskusje w tej sprawie, mam nadzieje ze sie cos dowiem od was ;)

PostNapisane: 25 kwi 2012, 19:03
przez akostarek
Może podejdę od innej strony: pompa jest elektryczna, może pada alternator ? wtedy lubi piszczeć, sprawdź ładowanie i czy nie piszczy przy mocnym obciążeniu. Druga opcja to sprawdź jak wygląda pasek wielorowkowy.

Re: wspomaganie kierownicy- gwizd

PostNapisane: 25 kwi 2012, 22:03
przez kamil198921
a no jest elektryczna wlasnie, i slyszalem ze lubia sie psuc??;/ alternator jak i pasek jest ok bo sprawdzalem, ladowanie rowniez i nic;/ musi byc jakas inna przyczyna. a mogłby sie zawiesci silnik przy wspomaganiu?? dlatego taki dzwiek jest jak by pompka caly czas chodzila, no gwizd taki wlasnie.

PostNapisane: 26 kwi 2012, 07:32
przez akostarek
najczęściej padają z powodu nieszczelności, można wtedy "regenerować". Jeśli Twoje podejrzenia co do pompy są trafne, to wygląda to raczej na problem z sterowaniem / elektryką pompy, a tu już nie będzie tak wesoło. Możnaby sprawdzić podłączenie do modułu sterowania pompą, ale gdyby tu było coś nie tak, to by pewnie wywaliło jakiś błąd <co?> Próbowałeś odłączyć akum na jakiś czas ? bo szczerze mówiąc nie mam już pomysłów.

Re: wspomaganie kierownicy- gwizd

PostNapisane: 26 kwi 2012, 14:21
przez kamil198921
no wlasnie tez mi sie cos wydaje ze to moze byc sterowanie, ale bylem u mechanika to mowił ze to nie moze byc, bo komputer <niby> nie ma nic do tego sterowania. Jedynie co to podglad jak pracuje. ;/ ale z drogiej strony, to przeciesz komputer powinnien pokazac blad, ze cos jest nie tak <co?> Nie probowałem. a nie wyskoczy mi jakis pozniej blad, po odłaczeniu akumulatora??? bo slyszalem ze lubi ABS wyskoczyc. jakies inne propozycje??

PostNapisane: 26 kwi 2012, 19:23
przez -Walu$-
Wiem,ze problemy z pompami to sprawa jasna w m3,roczniki jakos od 2006,ale nie wiem jakis silniki,byly objete akcja serwisowa i naprawcza pomp wspomagania(info aso).Problem byl z nieszczelnoscia przewodu,przez co wchodzila wilgoc i pompy glupialy,albo rdza i moglo cos zapychac.
U mnie,gdy wyciekal mi plyn,chodzila na sucho i bylo ja slychac tak jak u ciebie.Mozliwe,ze masz gdzies jakis zator i plyn nie dociera tam gdzie powinien,wskaznik poziomu jest ok,a pompa nic nie dostaje.W takiej sytuacji kierownica tez powinna ciezej chodzic.
U mnie bylo rownie ztak,ze po regeneracji,po jakims czasie przy jazdach ok 20min,rozgrzaniu i pokreceniu troche,pompa sie po prostu wylaczala i mialem ikone na zegarach.Teraz od jakiegos 1,5miesiaca,jak jest cieplo i sucho,problem przepadl.Wiem,ze mialem wilgoc w pompie,gdy byla uszczelniana,moze powysychalo i przez to jest ok,nie wiem.Wstrzymalem sie z kupnem pompy za 1,5tys,–
Przede wszystki sprawdz auto pod kompem,ktory bedzie mial najnowszy soft mazdowski.
W aso mowili,ze elektryka i wszystkie styki,kabelki tych pomp sa bardzo czule i uwazam,ze jak najbardziej moze bylo to problem,ale nie z kompek,tylko z elektryka w pompie.

PostNapisane: 26 kwi 2012, 22:14
przez Jericho
-Walu$– napisał(a):Wiem,ze problemy z pompami to sprawa jasna w m3,roczniki jakos od 2006,ale nie wiem jakis silniki,byly objete akcja serwisowa i naprawcza pomp wspomagania(info aso).

Akcją serwisową były chyba tylko objęte, pompy wspomagania z silnikiem 2.0 z 2007 – 2008 r, ale najlepiej, żeby ktoś to potwierdził.

PostNapisane: 26 kwi 2012, 23:59
przez tomek-waw
Jericho napisał(a):ktoś to potwierdził.


Programem zostanie objętych kilka określonych wersji, wyprodukowanych w okresie pomiędzy 2 kwietnia 2007 roku a 30 listopada 2008 roku: to pierwsza generacja modelu Mazda3 z wysokoprężnym silnikiem MZ-CD 1.6 lub benzynowym MZR 2.0 oraz Mazda5 z silnikiem benzynowym MZR 1.8 lub 2.0.


http://moto.wp.pl/kat,1025763,title,Akc ... caid=1e57f

PostNapisane: 27 kwi 2012, 13:40
przez kamil198921
-Walu$– napisał(a):U mnie,gdy wyciekal mi plyn,chodzila na sucho i bylo ja slychac tak jak u ciebie.Mozliwe,ze masz gdzies jakis zator i plyn nie dociera tam gdzie powinien,wskaznik poziomu jest ok,a pompa nic nie dostaje.W takiej sytuacji kierownica tez powinna ciezej chodzic.


a jak bym spuścił plyn wspomagania i wlal od początku?? wtedy moze by sie odblokowalo, ten caly zator?? jak uwazasz??

PostNapisane: 27 kwi 2012, 17:56
przez -Walu$-
Wątpię^zassa ci tylko powietrze.