Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcis » 23 sty 2018, 23:21

Kropek 101 dzięki za odpowiedź. No to kiedy spróbuję. A wiesz jakie objawy ma zużyty drążek? Jak mnie śledzisz, to wiesz że nie mogę uporać się z stukaniem z przodu, a mam wszystko wymienione. Luz na włączonym silniku mam znikomy, przy kręceniu kierownicą. Podczas manewrów parkingowych nie ma szans na stukanie, ale podczas jazdy, nawet 5 km/h tłucze jak głupie. U teściowej w Pandzie był luz na końcówce i stuki były identyczne, w porównaniu do tego kiedy występują. U mnie końcówki są dobre, ale luz gdzieś tam jest, jak ruszam kołami w powietrzu, więc albo drążki, albo magiel. Wolałbym aby to było przyczyną, czyli zużyte drążki. Chociaż magiel podobno też ma regulację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Waszka » 24 sty 2018, 00:50

Szczerze to nie wiem, jak się umawiałeś z mechanikiem. Mój zawsze dzwoni i ustalamy co i z jakiej półki cenowej wyminiamy. Na początku może być trochę sztywniej, ale z czasem sie ubiją. Jak widzisz, a właściwie czujesz, że coś jest nie tak z autem to wal do gościa i pytaj co jest grane.
Jak u siebie wymieniłem amorki to również miałem przez chwilę trochę twardo z tyłu, ale teraz jest OK. Oczywiście nie oczekuj luksusu, jak w Mercedesie no bo nasze Mazdy są dosyć sztywne :).
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 11:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez kropek101 » 24 sty 2018, 11:15

Marcis

Magiel będziesz słyszał przy kołach na ziemi i zgaszonym silniku gdy robisz energiczne ruchy kierownicą prawo lewo jakby w podłogę ktoś stukał. Drążki to też odgłos pod podłogą ale tak bardziej w bok od magla. 2 te same usterki mogą dać inny objaw więc trudno stwierdzić.

Diagnza tylko z kanału żeby upewnić się na 100%

Końcówka drążka stuka na dziurawych drogach praca koła góra dół
Drążek gdy skrecasz kołem podnieś wóz i szarp kołem jak do skrętu musisz wyczuć luz ale to są mm więc jest trudne najlepiej złapać za drążek gdzie siedzi w tej gumie...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez baszawez » 26 sty 2018, 18:40

Witam
Mam pytanie czy skrzypienie sprezyny w tylnym amortyzatrze jest objawem zużycia samej sprezyny czy gum na jego końcach? Oraz czy tuleja tylnego wahacza wzdluznego jest wymienialna vzy2 trzeba caly wahacz wymienić?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez kropek101 » 26 sty 2018, 19:10

Wymień tuleję i potem dopiero sprawdź czy dalej zgrzypi ci sprężyna może dzwięk się niesie od tulei.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez baszawez » 26 sty 2018, 19:17

Właśnie akurat ta tuleja jest od wahacza z drugiej strony. Czyli rozumiem ze jest ona wymienialna? Mam nadzieję iz wahacz nie bedzie zbytnio zuzyty i tuleja nie bedzie siedziała luzno bo nowy wahacz to widze wogole ciezko dostać (kosztuje pewnie krocie). A wracając do sprężyny to moze bardziej poduszki sie już zuzyly i skrzypi...
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez Marcis » 21 lut 2018, 19:07

Czy mógłby ktoś dla mnie sprawdzić, czy z przodu dotykając amortyzator czuć luz przy szybkim uciskaniu przodu auta? Jeśli ktoś może, to proszę o sprawdzenie. Do tej pory nie znalazłem przyczyny stukania w aucie. Czytałem już na forach Focusa, bo ich jest więcej i lipa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez MyaS » 21 lut 2018, 23:25

Ja miałem podobne stukanie przy każdej prędkości, na byle nierówności. Najgorzej było na płytach jumbo, czy kocich łbach. Był lekko wylany amortyzator, a łożysko amora rozsypało się w rękach przy demontażu.
To nie było takie typowe metaliczne, ale "głuche" stukanie

Podjedź do dobrego warsztatu, to zajmie im diagnoza 5 minut, a jak nie będziesz pewny to zostaw auto w celu wyeliminowania usterki. Jeśli coś wymienią źle to będzie ich kłopot. Będą szukać tak długo aż znajdą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 21:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Postprzez Marcis » 21 lut 2018, 23:54

Robiłem to. Odwiedziłem 3 stacje i na wszystkich stwierdzili że jest ok. Z przodu siedzą ori forda amory już drugi komplet. Mam też stare kyb i stuki te same. Wymienione wszystkie tuleje i gumy. Poduszek to mam kilka z garażu i łożysk. Ciągle to samo. Wszystkie śruby sprawdzone, na sankach też. Łączniki nowe i gumy stabilizatora, sworznie i końcówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez MyaS » 22 lut 2018, 19:00

hmm.
Powiem Ci że mi coś ostatnio z przodu też coś postukuje, ale na tyle cicho że można o tym zapomnieć.

Zawieszenie sztywne, układ kierowniczy zwarty, a jak ostatnio wymieniałem łącznik stabilizatora z tyłu to też nic nie było z kanału widać. Wszystkie gumy OK.

Stwierdziłem że nie ma sensu szukać dziury w całym i temat zostawiam, dopóki nie zacznie się mocniejsze stukanie.

Kiedyś znajomy jeździł ze stukaniem ponad pół roku, ale w innym samochodzie. Żaden mechanik nie był w stanie stwierdzić co jest nie tak. W końcu zaczęło tak walić że pierwsza wizyta w serwisie i od razu znaleźli usterkę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 21:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Postprzez Marcis » 22 lut 2018, 20:40

Ale ja tak jeżdżę 3 lata i nie jest to ciche. Stukanie, nie jest większe, ani mniejsze. Cały czas to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez siwus90 » 25 lut 2018, 20:56

Poduszki silnika jak?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2011, 16:39
Posty: 60 (6/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK Z6, 2003

Postprzez Marcis » 28 lut 2018, 14:45

Poduszki są ok. Silnik sztywno siedzi i pracuje cicho. Ostatnio jest dużo zimniej i głośniej sutka. Kupiłem ori forda od Focusa, no ale przecież one się raczej niczym nie różnią. Pozatym, mam drugie ori też forda i jest identycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 4 mar 2018, 18:02

Ma ktoś może stare amortyzatory gdzieś na wierzchu? Mam wrażenie że amory od Focusa są dłuższe i to może być powodem stuków. Chodzi mi o, odległość siłownika tłoczka gdy jest maksymalnie wyciągnięty. Gdyby ktoś mógł sprawdzić, byłbym wdzięczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 6 mar 2018, 20:13

I jak, może ktoś zmierzyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez CLAU » 6 mar 2018, 20:23

A dostales juz potwierdzenie, ze ktos ma stare amortyzatory na wierzchu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez simonc2 » 11 mar 2018, 14:18

Witam
czy wymieniał ktos w mazdzie 3 z 2005roku spręzyne tylnego zawieszenia, moja pękła i musze ją na szybko wymienić. Prosze o porade czy bez kanału dam rade wymienić.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2018, 23:16
Posty: 8
Auto: Mazda 3
2.0 150KM
rocznik 2005
przebieg 178tys.km.

Postprzez dzux » 11 mar 2018, 21:19

Da rade bez problemu wymieniałem pod blokiem amora z tyłu i musiałem wyciągać sprężynę.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez simonc2 » 11 mar 2018, 21:35

kolego opiszesz w skrócie procedury, czyli co odkręcałeś?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2018, 23:16
Posty: 8
Auto: Mazda 3
2.0 150KM
rocznik 2005
przebieg 178tys.km.

Postprzez kwiot88 » 14 mar 2018, 19:41

Witam mądre głowy, słysze odgłos stukania w okolicy prawego przedniego koła przy szybkich ruchach kierownicą i na krawężnikach. Amortyzatory i łączniki z przodu wymienione podejrzewam ze odgłos dochodzi stąd Obrazek to maglownica? w gre wchodzi jakas regeneracja albo regulacja? domyślam sie że to przeglądu nie przejdzie ale mam jeszcze miesiąc czasu. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2017, 15:44
Posty: 1
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 BK 2005 1.4 84 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323