Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcis » 13 lip 2017, 20:04

Ma ktoś może zużyte stare amortyzatory i chce ich się pozbyć? Bym je przyjął do sprawdzenia, okazało się że te co mam założone są jakieś 5 cm dłuższe od seryjnych. Dlatego myślę że to one mogą robić ten cały problem i chce to sprawdzić. Jeśli ktoś ma i chce się ich pozbyć to proszę pisać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Krystek07 » 13 lip 2017, 21:06

Marcis mogę dać Ci namiar na ziomka który sprzedaje amory z aut około 50 tyś przebiegu spod Lublina 50 zł za sztuke. Ja od niego brałem komplet zawieszenia na przód w prawie idealnym stanie za 2 stówy
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Marcis » 13 lip 2017, 21:09

Ale boję się znowu wywalić kasę i dalej to samo będzie....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Krystek07 » 14 lip 2017, 21:42

Ja bym zaryzykował 100 zł to nie majątek a swoje próbował wymienić bo mają jakąś gwarancje czy nie?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Marcis » 14 lip 2017, 23:42

Tak mają. Tylko że na nowych kyb też mi sutkało.... Dlatego nie chce już bez potrzeby pakować kasę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Krystek07 » 15 lip 2017, 13:23

To ja bym szukał przyczyny gdzieś indziej sprawdził dokładnie całe zawieszenie/hamulce/osłony/poduchy silnika i inne podzespoły typu maglownica i inne rzeczy które mogą wydawać dźwięk stukania i przysłuchiwać się z jakich okolic dobiegają odgłosy
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Waszka » 17 lip 2017, 11:39

Może zbytnio nie pomogę, ale opiszę swoja sytuację i może jakoś Cię nakieruję. Otóż od dobrych dwóch miesięcy coś mi niemiłosiernie waliło w tylnym zawieszeniu (głuchy, metaliczny odgłos, jakby dwa klucze o siebie uderzały). Wymieniłem amory razem z łożyskami, teraz tarcze i klocki oraz zregenerowałem zaciski i... nadal tłukło. Zwłaszcza na nierównościach, gdy koło pokonywało ruch góra-dół. Obstawiałem, że może fabrycznie był strzelony amor, albo uszkodził się podczas transportu. Przyczyna okazała się znacznie prostsza. Pękł ostatni zwój tylnej sprężyny, a właściwe jego połowa i luźno latała w tym wypuście w wahaczu. Po wyjęciu ustrojstwa cisza, jak ręką odjął. Nie muszę dodawać, że byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i nikt tego nie zauważył? Odkryłem to przypadkiem, gdy wsadziłem tam rękę.

To teraz takie pytanie ode mnie – ktoś wymieniał sam tylne sprężyny? Da radę ogarnąć to za pomocą lewarków? No i najważniejsze – muszę jechać na zbieżność po wymianie? Dodam, że przy okazji wymieniłbym też tylne łączniki stabilizatora.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 11:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez Marcis » 19 lip 2017, 03:10

Niestety, ale wszystko z przodu sprawdzałem. Sanki opuszczałem i nawet tam gumy patrzyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 20 lip 2017, 10:07

Waszka napisał(a):To teraz takie pytanie ode mnie – ktoś wymieniał sam tylne sprężyny? Da radę ogarnąć to za pomocą lewarków? No i najważniejsze – muszę jechać na zbieżność po wymianie? Dodam, że przy okazji wymieniłbym też tylne łączniki stabilizatora.


Jeśli masz ściągacze do sprężyn to da radę (chociaż jakieś kobyłki albo coś innego bardziej stabilnego niż lewarek byłoby wskazane), nie ma tam dużej filozofii, grunt żeby zacisnąć sprężyny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Waszka » 20 lip 2017, 11:04

expell napisał(a):Jeśli masz ściągacze do sprężyn to da radę (chociaż jakieś kobyłki albo coś innego bardziej stabilnego niż lewarek byłoby wskazane), nie ma tam dużej filozofii, grunt żeby zacisnąć sprężyny


Bardziej chciałem odkręcić ten wahacz (belke?) od strony koła, gdzie siedzi sprężyna, i odchylić całość żeby ją wyjąć. I dlatego pytam, czy będę w stanie zrobić to bez zbieżności i czy w ogóle wahacz się na tyle odchyli?
Dokładnie zrobiłbym to tak, jak na filmiku poniżej, używając lewarka + jakieś cegly pod niego, by wyżej unieść auto:
https://youtu.be/VMsQkxntWRM
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 11:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez Marcis » 20 lip 2017, 20:24

Jak to ruszysz to licz się z ustawieniem zbieżności z tyłu. Kup ściągacze i nie kombinuj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez cisman » 14 sie 2017, 11:44

Siemka,

Wiem, że temat się przewijał i w sumie znajdowałem podobne posty ale wolę się upewnić. Czeka mnie wymiana łączników stabilizatora i sworznia w prawym wahaczu.
Łączniki sprawa oczywista ale sworzeń co innego.
Z tego co wyczytałem to spokojnie można sam sworzeń wymienić (kupiłem już lemfordera) i nowy na prasce wepchnąć ale mój mechanik nie jest do tego przekonany mówiąc że zgodnie z oficjalnymi zaleceniami powinienem wymienić cały wahacz bo w naszych trójeczkach sworznia samego się nie wymienia. <nauka>

No i właśnie chciałem się upewnić czy aby na pewno bez problemu wymienię sam sworzeń ( w sensie mechanik)?

Dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Postprzez marecki3 » 14 sie 2017, 11:52

Ja wymieniałem sam sworzeń, ale musi wejść bardzo ciasno. Jeśli nie to trzeba go delikatnie "przyłapać" spawarką. Tylko z wyczuciem, żeby nie przegrzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez dzux » 14 sie 2017, 20:37

wymien sam sworzeń równo tylko na prasie ustaw i będzie siedział ciasno.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Damian68 » 15 sie 2017, 07:37

Z mojego doświadczenia wymieniałem same sworznie w bj-tce a potem stuki puki i takie tam i skończyło się na pospawaniu sworznia a następnie wymianie wahaczy. Koszta większe i zero satysfakcji. Nigdy więcej takich półśrodków od razu wymiana wahacza ale to tylko moje spostrzeżenie :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez marcin255 » 15 sie 2017, 07:44

Wymieniałem prawy sworzeń jakieś 3 lata temu i nic się nie dzieje złego
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Damian68 » 15 sie 2017, 07:50

Każdemu co innego pisane :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez CLAU » 15 sie 2017, 08:58

dzux napisał(a):wymien sam sworzeń równo tylko na prasie ustaw i będzie siedział ciasno.


Nie będzie ciasno bo różni producenci mają różne wymiary o czym się sam przekonałem. 3 zamienniki typu Febi, Ruville oraz TRW i każdy był luźny. Wymienione na MOOGa i i już wchodził ciaśniej ale i tak było liźnięte spawarką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Sebet » 15 sie 2017, 13:44

Ja się nie bawiłem w wymianę samego sworznia. Nowy wahacz kosztuje 200zl więc myślę, że nie są to jakieś astronomiczne kwoty w zamian za pewność,że wszystko będzie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2017, 12:18
Posty: 119 (1/2)
Skąd: Pomorskie
Auto: Carbon Grey by Seba

Postprzez CLAU » 15 sie 2017, 13:59

200zł to kosztuje szrot a nie wahacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron