wymiana klocków z tyłu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez vqsoft » 11 paź 2011, 07:18

jak do tego podejść? słyszałem że jakoś specjalnie trzeba wkręcać tłoczki ?
jakies podpowiedzi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez marcin255 » 11 paź 2011, 07:44

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez vqsoft » 11 paź 2011, 07:47

no pomocne to nie było.. szukałem i nie ma dokładnego opisu tego zagadnienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez synco » 15 paź 2011, 12:04

Wymieniałem dzisiaj klocki oraz tarcze na tyle. Tłoczek jest wkręcany, można poradzic sobie wkręcając żabą przy jednoczesnym wciskaniu go, trzeba przy tym uważać aby nie zniszczyć gumowej osłony tłoczka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2007, 13:51
Posty: 28
Skąd: Szczecin Gród Gryfa
Auto: Mazda 3 MZ-CD 1.6

Postprzez Dominooo » 22 sie 2012, 18:58

Odświeżę temat.
Czy przy wymianie tylnych klocków potrzeba jakichś specjalnych narzędzi? Gdzie i co nasmarować, psiknąć, etc.
Dam radę wymienić w warunkach "domowych" tzn. podnoszę auto na lewarku takim jak na wyposażeniu w samochodzie...itd. ?
Które śruby odkręcić żeby nie zapowietrzyć układu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez kropek101 » 22 sie 2012, 21:09

Wymiana jest prosta jedynie co musisz uwazac na gumową oslone tłoczka żeby jej nie uszkodzić najprościej kupić za 60zl zestaw do wciskania tłoczków inaczej musisz pokombinować bo trzeba kręcić tłoczkiem i wciskać go... spokojnie jak nie leje na głowę zrobisz to na lewarku z madzi

Co do sprzętu najlepiej zestaw do wciskania tłoczków,śrubokręt do podwarzenia zawleczek, klucz imbusowy 7 to chyba było wszystko przyda się coś typu WD40 popsikać tłoczek przed jego ponownym wciskaniem żeby wszedł gładko w osłone gumową żeby jej niczym nie uszkodzić, strzykawka lub coś do odessania płynu hamulcowego jeśli by było zbyt dużo w zbiorniczku na koniec jak już wymienisz klocki regulacja ręcznego
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez lukasz22i » 23 sie 2012, 00:06

Mam pytanie co do klocków. Jakiś miesiąc temu miałem wymieniane tarcze + klocki tył. Niby wszystko ok ale po ok. tygodniu coś zaczęło mi stukać z tyłu, w między czasie pojechałem na urlop, stukanie się nasiliło, do tego podczas powolnej jazdy w korku usłyszałem takie ocieranie/stukanie z tyłu (droga równa), po powrocie pojechałem na warsztat myśląc że coś się w zawieszeniu wysypało a okazało się że klocki hałasują, mają jakiś luz i stukają na dziurach.
Wróciłem na warsztat gdzie były wymienione, mechanik zwalił – trochę winę na klocki (że nie z najwyższej półki), rozebrał, posmarował – dał więcej smaru miedzy klocek a jarzmo, poskładał, ucichło ale tylko na dwa-trzy dni, teraz znowu się odzywa, szczególnie na kostce brukowej.

Czy ten typ tak ma czy:
– klocki są do d... i trzeba kupić inne-lepsze
– mechanik nie zna się na rzeczy i na robocie

Ktoś może ma jakiś pomysł bo staje się to irytujące, zawieszenie ciche i sztywne, hamulce hamują ale jak się otworzy okno to tłucze jakby coś się miało urwać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 09:23
Posty: 51 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: M3 1.6 MZ-CD

była 323c (żonki)

Postprzez SiN4don » 23 sie 2012, 09:39

Ja mialem podobnie. Stukalo mi w lewym tylnym zacisku. Okazalo sie ze klocki sa luzne.

Wymienilem gumowe tulejki w zacisku oraz sprezyna dociskajaca klocek (ta, ktora widac za felga). Sworznie zostawilem stare. Ucichlo, i juz od 2500km mam cisze i spokoj.

Wyszlo na to ze najprawdopodbniej mialem wyrobiona ta sprezyne dociskajaca klocek. Cala zabawa kosztowala mnie jakies 50zl.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez lukasz22i » 23 sie 2012, 12:56

SiN4don napisał(a):Ja mialem podobnie. Stukalo mi w lewym tylnym zacisku. Okazalo sie ze klocki sa luzne.

Wymienilem gumowe tulejki w zacisku oraz sprezyna dociskajaca klocek (ta, ktora widac za felga). Sworznie zostawilem stare. Ucichlo, i juz od 2500km mam cisze i spokoj.

Wyszlo na to ze najprawdopodbniej mialem wyrobiona ta sprezyne dociskajaca klocek. Cala zabawa kosztowala mnie jakies 50zl.


Ok dzięki kolego, zwrócę na to uwagę jak pojadę na warsztat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 09:23
Posty: 51 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: M3 1.6 MZ-CD

była 323c (żonki)

Postprzez Seifer » 23 sie 2012, 22:23

wewnetrzny klocek wchodzi sprezynkami "w tloczek" a zewnetrzny ma sprezynki. To jak dobrze wszytsko jest zlozone nie powinno nic stukac. No chyba ze klocki jakies najtansze( a sprezynki sa dobrze pozakladane) i maja duzy luz. ale latwo to sprawdzic, zdejmij zacisk i zobacz ile sie ruszaja( bez zdejmowania zacisku tez mozna poruszac klockiem gora dol. i jak duzo chodzi to albo klocek zle zrobiony albo obejma wyrobiona. jak obejma wyrobiona to teoretycznie powinna byc do wymiany ( jednak z autopsi podpowiem ci ze my troche napawamy klocki i wsio sie naprawia :)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2012, 10:32
Posty: 22
Skąd: DBL
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2004 rok

Postprzez dstaff » 24 sie 2012, 07:28

moge sie zalozyc ze nie masz tych sprezynek na klockach mialem to samo u siebie dopiero jak kupilem dobre klocki oryginalne motorcrafta za 160pln to zapomnialem o problemie a wczesniej mialem dwie nowe pary jakichs dupnych i stukalo i szlag trafial zmien klocki i mechanika pozdro i juz to bylo gdzies pisane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 12:53
Posty: 25
Skąd: Sztutowo / Mierzeja Wiślana
Auto: Mazda 3 1,6 Di Turbo 2004

Postprzez Seifer » 24 sie 2012, 11:58

dstaff napisał(a): zmien klocki i mechanika


Ja do swojej dalem 90 zl za klocki LPR i jest bez problemu.

A dlaczego ma zmieniac mechanika? mechanik przeciez zalozyl takie klocki jakie chcial klient...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2012, 10:32
Posty: 22
Skąd: DBL
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2004 rok

Postprzez Damian68 » 7 kwi 2020, 22:31

Takie tam odświeżenie tematu
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323