FOTORELACJA – Mazda3 BK 1.6 benz. wymiana płynu wspomagania
Strona 1 z 1
witajcie:)
Nigdzie nie znalazłem opisu konkretnie do mojego modelu więc proszę:
stary płyn – brązowo czarny , nowy – czerwony, wniosek: chyba był stary
silnik wyłączony
1. kanał
2. odkręcić korek wlewu do zbiorniczka
3. próbowałem ze śróbą nr 1. nie było szans, a że to maglownica, wolałem nie kombinować i zrobiłem przez śrubę nr 2.
dlaczego śruba a nie po prostu ściągać wąż?
Ponieważ wiąże się to z wymianą opaski, a czy opaska będzie dobrze trzymać, czy 1cm węża nie trzeba by odciąć na nową opaskę.... prościej śrubę wykręcić
4. zlać płyn
5. druga osoba kręci kierownicą POWOLI do końca w 1dną stronę i w 2gą a płyn się ciągle wylewa, a to z wężyka, a to z otworu po śrubie i tak tyle razy aż przestanie, u mnie było 6 razy w każdą stronę.
6. skręcić
7. wlewać do zbiorniczka i znów kręcić tyle razy aż przestanie ubywać
8. odpala druga osoba, zbiorniczek ma korek odkręcony cały czas
9. kręci bardzo bardzo powoli znów w każdą stronę gdzie końcówka skrętu ma być wysilona na max 3sek, nie dłużej bo olej nam się może zbyt mocno grzać i tak w każdą stronę aż przestanie ubywać
10. zakręcić koreczek zbiorniczka i jeździć
simple
układ odpowietrzony bo jest zbiorniczek – pompa – nasza śruba "spustowa"
więc wszystko co leci do maglownicy, leci przez pompę
ponoć wchodzi w układ 1.11litra, mi weszło gdzieś 0.9litra więc wynik bardzo zadowalający:)
płyn "biega" w koło więc jak ktoś chce całkowicie usunąć te 0.2l stare to jeszcze raz wymieniać na nowy, ale wg mnie to już bez sensu
auto już "na drodze" – śmiga:)
Nigdzie nie znalazłem opisu konkretnie do mojego modelu więc proszę:
stary płyn – brązowo czarny , nowy – czerwony, wniosek: chyba był stary
silnik wyłączony
1. kanał
2. odkręcić korek wlewu do zbiorniczka
3. próbowałem ze śróbą nr 1. nie było szans, a że to maglownica, wolałem nie kombinować i zrobiłem przez śrubę nr 2.
dlaczego śruba a nie po prostu ściągać wąż?
Ponieważ wiąże się to z wymianą opaski, a czy opaska będzie dobrze trzymać, czy 1cm węża nie trzeba by odciąć na nową opaskę.... prościej śrubę wykręcić
4. zlać płyn
5. druga osoba kręci kierownicą POWOLI do końca w 1dną stronę i w 2gą a płyn się ciągle wylewa, a to z wężyka, a to z otworu po śrubie i tak tyle razy aż przestanie, u mnie było 6 razy w każdą stronę.
6. skręcić
7. wlewać do zbiorniczka i znów kręcić tyle razy aż przestanie ubywać
8. odpala druga osoba, zbiorniczek ma korek odkręcony cały czas
9. kręci bardzo bardzo powoli znów w każdą stronę gdzie końcówka skrętu ma być wysilona na max 3sek, nie dłużej bo olej nam się może zbyt mocno grzać i tak w każdą stronę aż przestanie ubywać
10. zakręcić koreczek zbiorniczka i jeździć
simple
układ odpowietrzony bo jest zbiorniczek – pompa – nasza śruba "spustowa"
więc wszystko co leci do maglownicy, leci przez pompę
ponoć wchodzi w układ 1.11litra, mi weszło gdzieś 0.9litra więc wynik bardzo zadowalający:)
płyn "biega" w koło więc jak ktoś chce całkowicie usunąć te 0.2l stare to jeszcze raz wymieniać na nowy, ale wg mnie to już bez sensu
auto już "na drodze" – śmiga:)
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
kosamkpl napisał(a):Możecie mi powiedzieć jakim płynem hamulcowym należałoby zalać układ i co ile go faktycznie wymieniać (20k km ?). Pytanie też przy jakim przebiegu należałoby wymienić olej we wspomaganiu kierownicy ?
Jeśli się nie mylę to ASO mazdy nie przewiduje wymian płynu w naszym układzie wspomagania. Jeśli ktoś ma wrażenie, że coś się z pompą złego dzieje, najpierw zaleca się kontrole węży czy nie są zagięte lub czy nie straciły szczelności a może nawet się zasyfiły/zgniły. To tak jak z olejem w skrzyni, nie przewiduje się wymiany w dieslu. Są tacy co wymieniają i twierdzą, że jest ogromna różnica po wymianie, inni wymieniają i nie widzą różnicy a ogromna część nie wymienia i nie zgłasza problemów. Wg mnie raz na 100tyś wymiana oleju we wspomaganiu za max 50zł to nikogo nie zrujnowała.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jeśli się nie mylę to ASO mazdy nie przewiduje wymian płynu w naszym układzie wspomagania. Jeśli ktoś ma wrażenie, że coś się z pompą złego dzieje, najpierw zaleca się kontrole węży czy nie są zagięte lub czy nie straciły szczelności a może nawet się zasyfiły/zgniły. Wg mnie raz na 100tyś wymiana oleju we wspomaganiu za max 50zł to nikogo nie zrujnowała.
Tak chyba nie do końca z tą bezobsługową eksploatacją wspomagania. Z tego co wiem, to stosunkowo nie dawno były robione akcje serwisowe związane z rdzewiejącymi od wewnętrz przewodami układu wspomagania-co charakteryzowało się cięższą i głośniejszą jego pracą . Akcje te niestety sięgały dopiero roczników 2007 czyli wersji poliftowych. Przede wszystkim, wersje silnikowe z elektro-hydraulicznymi układami. Polegały w glownej mierze właśnie na przepłukaniu oraz wymianie płynu ukladu. Więc myślę, że warto skontrolować profilaktycznie i wymienić płyn. Sam się w tym roku do tego przymierzam. Niesttey jest to wydatek troszkę większy niż 50zł. Ponoć trzeba w sumie 3 litry płynu. Litr na przepłukanie i 2 litry na wymianę- koszt 108zł (36zł za litr Dexelia ATF M-V).
Nuno
Zwracam honor Widmo82. Ja byłem w błędzie, a kolega był bliższy realnym kosztom wymiany płynu w układzie wspomagania. Właśnie jestem świeżo po wymianie. Wraz z przepłukaniem, weszło do układu lekko ponad litr oleju Dexelia ATF M-V. A co do samej wymiany, polecam!! Kierownica chodzi jakby troszke lżej – napewno lepiej odbija. Wymieniany płyn był kolorem zbliżony do przechodzonego oleju silnikowego, z tym ,ze bardziej wpadający w kolor miedzi. Obecnie jest czerwony i klarowny niczym wino
Niestety sama pompa nie pracuje ciszej
Niestety sama pompa nie pracuje ciszej
Nuno
Odgarniam
Coś mi ciężej chodzi wspomaganie. Błędów nie wywala, kontrolka nie pali, hałasu niepokojącego też nie słyszę, dlatego też zamierzam wymienić płyn. Ale do rzeczy,
sorki, ale z tego 'avata' nie mam pewności, którą śrubę mam odkręcić. Chodzi o tą z wężykiem?
Coś mi ciężej chodzi wspomaganie. Błędów nie wywala, kontrolka nie pali, hałasu niepokojącego też nie słyszę, dlatego też zamierzam wymienić płyn. Ale do rzeczy,
martin_torbay napisał(a):wolałem nie kombinować i zrobiłem przez śrubę nr 2.
sorki, ale z tego 'avata' nie mam pewności, którą śrubę mam odkręcić. Chodzi o tą z wężykiem?
Witam
co do wymiany płynu wspomagania znalazłem inny sposób na forum mechanicznym:
1. ściągnąć strzykawką stary płyn z zbiorniczka
2. zdjąć wąż ze zbiornika ten górny i umieścić do w pojemniku ( odpowiada za powrót cieczy do zbiornika)
3. zalać zbiornik świeżym płynem
4. podnieść samochód (wystarczy troczę żeby koła zawisły) i kręcić kierownicą prawo lewo do oporu
świeży płyn będzie pobierany ze zbiornika a stary będzie zlewany z odpiętego węża, w ten sposób
można wymienić płyn przepłukując układ i nie ryzykując zapowietrzenia, trzeba uważać żeby nie
zabrakło świeżego płynu w zbiorniczku bo zapowietrzy się układ
Dodatkowa zaleta tego sposobu że nie trzeba niczego od dołu odkręcać i dodatkowo można przepłukać cały układ. jeszcze tego nie robiłem ale mam zamiar w najbliższym czasie.
co do wymiany płynu wspomagania znalazłem inny sposób na forum mechanicznym:
1. ściągnąć strzykawką stary płyn z zbiorniczka
2. zdjąć wąż ze zbiornika ten górny i umieścić do w pojemniku ( odpowiada za powrót cieczy do zbiornika)
3. zalać zbiornik świeżym płynem
4. podnieść samochód (wystarczy troczę żeby koła zawisły) i kręcić kierownicą prawo lewo do oporu
świeży płyn będzie pobierany ze zbiornika a stary będzie zlewany z odpiętego węża, w ten sposób
można wymienić płyn przepłukując układ i nie ryzykując zapowietrzenia, trzeba uważać żeby nie
zabrakło świeżego płynu w zbiorniczku bo zapowietrzy się układ
Dodatkowa zaleta tego sposobu że nie trzeba niczego od dołu odkręcać i dodatkowo można przepłukać cały układ. jeszcze tego nie robiłem ale mam zamiar w najbliższym czasie.
Witam
Jestem już po wymianie płynu od wspomagania sposób powyżej genialny, prosty i szybki.Przepłukałem 1,5l był bordowo-brązowy nieprzeźroczysty a jest piękny rubinowy jak na razie.:–)
Pozdrawiam
Jestem już po wymianie płynu od wspomagania sposób powyżej genialny, prosty i szybki.Przepłukałem 1,5l był bordowo-brązowy nieprzeźroczysty a jest piękny rubinowy jak na razie.:–)
Pozdrawiam
- Od: 23 mar 2012, 22:02
- Posty: 14
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: Mazda 3 1.6 pb-lpg -03
- Od: 2 mar 2010, 12:12
- Posty: 161 (0/2)
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09
Witam
jestem właśnie po wymianie i muszę napisać sprostowanie
1. podnosimy przód samochodu i stawiamy na kobyłkach
2. maska w górę i odkręcamy pokrywkę zbiornika
3. strzykawką albo czymś w tym stylu ściągamy stary olej ze zbiornika, z tyłu zbiornika jest zagłębienie i tam jest zasysany olej, odessanie ułatwia wężyk założony na strzykawkę
4. odpinamy wąż ten z boku po stronie koła, wystarczą kombinerki trzeba tylko ścisnąć dwie wystające części obejmy, ten na górze jest do zasysania płynu jego zostawiamy, dobrze podłożyć przy demontażu szmatę żeby sobie nie nabrudzić, otwór w zbiorniku po tym przewodzie trzeba chwilowo uszczelnić, żeby olej z niego nie leciał podczas jego uzupełniania. ja użyłem wężyka 6 mm, metoda dowolna ble skuteczna
5. na wąż który został odpięty trzeba nałożyć np. butelkę ja użyłem 1,5L, wąż przełożyłem w pobliże chłodnicy i między chłodnicę a węże od niej wsadziłem butelkę, wąż wsadzić na parę centymetrów bo zapaprze chłodnicę
6. nalewamy śwież olej do zbiorniczka, można użyć starej butelki po wodzie jako lejka wystarczy obciąć
7. kluczyk do stacyjki, ale nie odpalamy silnika, ma puścić tylko immobilajzer
8. kręcimy kołami prawa lewo do oporu, co 3 lub 4 obroty między skrajnymi położeniami zazwyczaj trzeba dolać oleju do zbiornika żeby nie zapowietrzyć układu, ja przelałem przez układ ok 1,5L oleju.
9. wyciągamy wąż z butelki i wpinamy do zbiornika trzeba sprawdzić czy płynu nie ma za dużo bo się przeleje, wyjmujemy butelkę ze zużytym płynem
10. zakręcamy zbiorniczek, stawiamy auto na kołach
Warto zrobić jazdę testową trzeba pokręcić kołami i sprawdzić stan płynu i ewentualnie dolać
Stary olej był ciemny w kolorze wiśni, nowy jest różowy/czerwony klarowny, po zmianie czuć różnicę w pracy układu.
A teraz czego na pewno nie robić wiem z autopsji:
górny wąż zostawić w spokoju, nie uruchamiać silnika pompa za szybko pompuje olej, z zbiornika strzela olejowy gejzer i prosta robota na 30 min. zamienia się w całodniową zabawę w usuwanie oleju z całego osprzętu komory silnikowej w pobliżu zbiornika, a tuż obok zbiornika jest pasek i rolki od osprzętu. Zbawienny okazał się zmywacz do hamulców w spreju poszła cała puszka.
jestem właśnie po wymianie i muszę napisać sprostowanie
1. podnosimy przód samochodu i stawiamy na kobyłkach
2. maska w górę i odkręcamy pokrywkę zbiornika
3. strzykawką albo czymś w tym stylu ściągamy stary olej ze zbiornika, z tyłu zbiornika jest zagłębienie i tam jest zasysany olej, odessanie ułatwia wężyk założony na strzykawkę
4. odpinamy wąż ten z boku po stronie koła, wystarczą kombinerki trzeba tylko ścisnąć dwie wystające części obejmy, ten na górze jest do zasysania płynu jego zostawiamy, dobrze podłożyć przy demontażu szmatę żeby sobie nie nabrudzić, otwór w zbiorniku po tym przewodzie trzeba chwilowo uszczelnić, żeby olej z niego nie leciał podczas jego uzupełniania. ja użyłem wężyka 6 mm, metoda dowolna ble skuteczna
5. na wąż który został odpięty trzeba nałożyć np. butelkę ja użyłem 1,5L, wąż przełożyłem w pobliże chłodnicy i między chłodnicę a węże od niej wsadziłem butelkę, wąż wsadzić na parę centymetrów bo zapaprze chłodnicę
6. nalewamy śwież olej do zbiorniczka, można użyć starej butelki po wodzie jako lejka wystarczy obciąć
7. kluczyk do stacyjki, ale nie odpalamy silnika, ma puścić tylko immobilajzer
8. kręcimy kołami prawa lewo do oporu, co 3 lub 4 obroty między skrajnymi położeniami zazwyczaj trzeba dolać oleju do zbiornika żeby nie zapowietrzyć układu, ja przelałem przez układ ok 1,5L oleju.
9. wyciągamy wąż z butelki i wpinamy do zbiornika trzeba sprawdzić czy płynu nie ma za dużo bo się przeleje, wyjmujemy butelkę ze zużytym płynem
10. zakręcamy zbiorniczek, stawiamy auto na kołach
Warto zrobić jazdę testową trzeba pokręcić kołami i sprawdzić stan płynu i ewentualnie dolać
Stary olej był ciemny w kolorze wiśni, nowy jest różowy/czerwony klarowny, po zmianie czuć różnicę w pracy układu.
A teraz czego na pewno nie robić wiem z autopsji:
górny wąż zostawić w spokoju, nie uruchamiać silnika pompa za szybko pompuje olej, z zbiornika strzela olejowy gejzer i prosta robota na 30 min. zamienia się w całodniową zabawę w usuwanie oleju z całego osprzętu komory silnikowej w pobliżu zbiornika, a tuż obok zbiornika jest pasek i rolki od osprzętu. Zbawienny okazał się zmywacz do hamulców w spreju poszła cała puszka.
Wymieniał ktoś w dieslu? sposób na benzynę jest ale w Y6 jest inny zbiorniczek płyn nie płynie przez niego w obiegu. Nie chce mi się znowu wchodzić pod auto.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Tak mnie naszło, że wypadałoby zmienić płyn w moim samochodzie, bo aktualny jest brązowy/czarny. Problemów nie ma, ale skoro wymiana jest tak banalnie prosta to warto wymienić na świeży.
Pytanie, czy stosując metodę z postu https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0#p2863990 cały stary płyn zostaje usunięty z układu?
Instrukcja podaje Dexron II, natomiast w wątku pojawił się też Dexron III. Pytanie, który lepiej zastosować? Do wyboru np.:
– MOBIL ATF 220 Dexron II
– VALVOLINE ATF DEXRON III (GM Dexron IID, IIE, III, VI)
// EDIT
Porada od eksperta: lać olej syntetyczny, Dexron III –> bo również spełnia normę Dexron II
Pytanie, czy stosując metodę z postu https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0#p2863990 cały stary płyn zostaje usunięty z układu?
Instrukcja podaje Dexron II, natomiast w wątku pojawił się też Dexron III. Pytanie, który lepiej zastosować? Do wyboru np.:
– MOBIL ATF 220 Dexron II
– VALVOLINE ATF DEXRON III (GM Dexron IID, IIE, III, VI)
// EDIT
Porada od eksperta: lać olej syntetyczny, Dexron III –> bo również spełnia normę Dexron II
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
krzysM3BK napisał(a):Witam
jestem właśnie po wymianie i muszę napisać sprostowanie
1. podnosimy przód samochodu i stawiamy na kobyłkach
2. maska w górę i odkręcamy pokrywkę zbiornika
3. strzykawką albo czymś w tym stylu ściągamy stary olej ze zbiornika, z tyłu zbiornika jest zagłębienie i tam jest zasysany olej, odessanie ułatwia wężyk założony na strzykawkę
4. odpinamy wąż ten z boku po stronie koła, wystarczą kombinerki trzeba tylko ścisnąć dwie wystające części obejmy, ten na górze jest do zasysania płynu jego zostawiamy, dobrze podłożyć przy demontażu szmatę żeby sobie nie nabrudzić, otwór w zbiorniku po tym przewodzie trzeba chwilowo uszczelnić, żeby olej z niego nie leciał podczas jego uzupełniania. ja użyłem wężyka 6 mm, metoda dowolna ble skuteczna
5. na wąż który został odpięty trzeba nałożyć np. butelkę ja użyłem 1,5L, wąż przełożyłem w pobliże chłodnicy i między chłodnicę a węże od niej wsadziłem butelkę, wąż wsadzić na parę centymetrów bo zapaprze chłodnicę
6. nalewamy śwież olej do zbiorniczka, można użyć starej butelki po wodzie jako lejka wystarczy obciąć
7. kluczyk do stacyjki, ale nie odpalamy silnika, ma puścić tylko immobilajzer
8. kręcimy kołami prawa lewo do oporu, co 3 lub 4 obroty między skrajnymi położeniami zazwyczaj trzeba dolać oleju do zbiornika żeby nie zapowietrzyć układu, ja przelałem przez układ ok 1,5L oleju.
9. wyciągamy wąż z butelki i wpinamy do zbiornika trzeba sprawdzić czy płynu nie ma za dużo bo się przeleje, wyjmujemy butelkę ze zużytym płynem
10. zakręcamy zbiorniczek, stawiamy auto na kołach
Warto zrobić jazdę testową trzeba pokręcić kołami i sprawdzić stan płynu i ewentualnie dolać
Stary olej był ciemny w kolorze wiśni, nowy jest różowy/czerwony klarowny, po zmianie czuć różnicę w pracy układu.
A teraz czego na pewno nie robić wiem z autopsji:
górny wąż zostawić w spokoju, nie uruchamiać silnika pompa za szybko pompuje olej, z zbiornika strzela olejowy gejzer i prosta robota na 30 min. zamienia się w całodniową zabawę w usuwanie oleju z całego osprzętu komory silnikowej w pobliżu zbiornika, a tuż obok zbiornika jest pasek i rolki od osprzętu. Zbawienny okazał się zmywacz do hamulców w spreju poszła cała puszka.
To którędy stary płyn będzie wylewał? bo już nie ogarniam
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
masz 2 opisy a na czerwono dotyczy pierwszego sposobu
Odepnij górny wąż od zbiornika do butelki i ten cały opis jest dobry. WAŻNE żeby nie włączyć silnika tylko samą stacyjkę!!! zapala ci się kontrolki
proste sam zrobiłem w 30 min
Odepnij górny wąż od zbiornika do butelki i ten cały opis jest dobry. WAŻNE żeby nie włączyć silnika tylko samą stacyjkę!!! zapala ci się kontrolki
proste sam zrobiłem w 30 min
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości