Mazda3 BK 1.6 benz. szarpie przy zmianie bięgów 1-2 2-3

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez martin_torbay » 13 sie 2011, 11:21

witajcie:)
mam wiele tematów nie zakończonych, nie zawsze odpowiadam ze wzgl na brak czasu, coś zrobiłem, chcę się teraz podzielić:

szarpanie przy zmianie biegów, szarpanie lekkie przy jednolitej jeździe na 1nce, na postoju autem nie rzucało a poducha i tak pod aku wyjechana, więc nie diagnozujmy tak, tylko gólym okiem, tak najpewniej

1. poduszka pod skrzynią biegów wykręcamy(mimo że dobra) jest na 2ch śróbach, ręką odchylasz silnik i wysówasz poduszkę jak dasz radę tak zrobić bez wielkich oporów to pewnie ta pod aku też wyjechana już, jak nie dasz rady, wykręć mocowanie (3śruby)
2. silikon loctite
3. cała tubka prawie wchodzi, silikon ok30zl no ale cóż... walisz w dziury poduszki zakładając że jest dobra, czekasz aż wyschnie całkowicie i montujesz.
4. patrzymy pod autem centralnie pod aku jest kolejna poduszka, świeć latarką punktową guma ma być cała, jak jest to ok, jak nie – wymieniaj lub ratuj się silikonem – ja np nie dam 300zl za poduszkę jak narazie, zalałem silikonem jak większość znajomych z USA
5. po przeciwnej stronie od góry poduszka olejowa – sucho? to ok, mokro? wymiana

czy pomogło?

Operacja wykonana zdecydowanie płynniej się zmienia biegi, to jeszcze nie to no ale szczegół do szczegółu i w końcu mazda będzie pracować idealnie:)
(została mi jeszcze poducha pod aku do zrobienia)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez uciu » 30 paź 2011, 21:25

Witam, mógłbyś napisać dokładnie co to za silikon bo loctite ma kilka w ofercie – i jaka duża tubka musi być:–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez lukaszm » 30 paź 2011, 21:40

co się kryje pod nazwą aku = akumulator ? Od kiedy akumulator wymaga poduszki do trzymania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez uciu » 30 paź 2011, 21:50

lukaszm napisał(a):co się kryje pod nazwą aku = akumulator ? Od kiedy akumulator wymaga poduszki do trzymania?


poduszka skrzyni znajduje się pod aku-mulatorem;–)
Obrazek

myślałem, że mam ją wyrąbaną ale okazało się, że jest w idealnym stanie, mimo iż ruszanie z 1 czy 2 w korku wywyołuje szarpnięcia (prawie nie da się płynnie ruszyć z małą ilością gazu, ratuję się dłuższym przytrzymanie sprzęgła), jadąc na 1 lub 2 i wciskając sprzęgło słychac jakby silnik był luźny. Mechanik stwierdził, że poduszki sa ok ale chciałbym mimo to spróbować usztywnić tylną ze skrzyni – jak auto wątku.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez damnow19874 » 24 maja 2012, 13:55

witam mam pewnien problem ze skrzynnia biegów mianowicie pewnego razu gdy startowałem z 1 szarpneło doś mocno nastepnie nie wchodzi pierwszy i trzeci bieg wszystkie inne wchodza idealnie co może byc przyczyną ?? prosze o radę lub jakąs sugestie :)
Początkujący
 
Od: 13 maja 2012, 14:40
Posty: 7
Auto: mazda 3 bk 1.6 benzyna 2005r

Postprzez marcin255 » 24 maja 2012, 15:01

damnow19874 napisał(a):lub jakąs sugestie

wymiana skrzyni ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez damnow19874 » 24 maja 2012, 16:46

chyba raczej niet bez przesady <glupek2> ja obstawiam sychronizator
Początkujący
 
Od: 13 maja 2012, 14:40
Posty: 7
Auto: mazda 3 bk 1.6 benzyna 2005r

Postprzez akostarek » 24 maja 2012, 17:53

Wydaje mi się, że synchronizator powodowałby problemy z dwoma sąsiednimi biegami <co?> Diagnoza, koszt części i robocizny pewnie okaże się na tyle duży, że kupno używanej skrzyni nie będzie wcale złym pomysłem.
Może coś z cięgnem ? ale to by raczej padło w momencie zmiany biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez damnow19874 » 24 maja 2012, 23:19

wyglada na to że padł bieg 1 i 3 natomiast wszystkie inne chodża idealnie wymieniłem linki jeden plastik był oberwany zobaczymy co teraz jesli chodzi o sychronizator to cena nie jest duża ale roboty przy tym bd co niemiara ehhh jak bd cos wiedział dam znac :D nawiasem mówiąc wymiana linek to prawdziwa mordęga :)
Początkujący
 
Od: 13 maja 2012, 14:40
Posty: 7
Auto: mazda 3 bk 1.6 benzyna 2005r

Postprzez Mibay » 3 lis 2013, 21:10

Ktoś próbował z was tego sposobu z tym silikonem ?? Jaki dokładnie model/seria tego silikonu będzie najlepsza ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323