Jak poprawić hamulce?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez adrian_rusinowicz » 9 lip 2011, 01:21

radzi89 napisał(a): moim zdaniem slowo zyleta to zdecydowanie naduzycie :)


Teraz utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że mam rację z tymi hamulcami.
Czy pompa od sprzęgła i pompa hamulcowa to to samo, skoro sprzęgło i hamulce chodzą na jednym płynie?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 15:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez talk_about85 » 9 lip 2011, 01:24

mr_t napisał(a):Hamulce w maździe w porównaniu do innych samochodów po prostu reagują z opóźnieniem, przy bardziej ostrej jeździe dosyć szybko tracą na skuteczności.


Mam identyczne zdanie chociaz fakt ze nie mam duzego porownania z innymi samochodami. Jesli chodzi o hatchbacki to ze swojego doswiadczenia Astra III ma zupelnie inne hamulce. Tam czulem sie bardziej pewnie. Obecnie jest u mnie tak jak juz zostalo to napisane czyli ze hamulce reaguja z opoznieniem. Na poczatku myslalem ze to za sprawa klockow ale kiedys przy okazji wizyty w serwisie samochodowym poprosilem zeby zerknieto na klocki i tarcze. Podobno wszystko OK chociaz trwalo to doslownie chwile a nie bylo mnie przy tym wiec nie wiem jak zostalo to sprawdzone w doslownie 2 minuty dlatego nie wykluczylem do konca ze to po prostu zuzycie tych czesci. Najlepsze jest to ze pracownik z biura jeszcze przed tym niby sprawdzeniem hamulcow wymienil mi kilka marek ktore maja lepsze hamulce od Mazdy :). Nawet nie chcialo mi sie wchodzic z nim w polemike.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 9 lip 2011, 05:38

Spróbuj gwałtownie -szybko wcisnąć pedał , nie działają z opóźnieniem tylko elektronika dobiera chyba siłę hamowania , ja w swojej muszę uważać z hamowaniem bo pasy nieprzyjemnie wżynają się w ciało .
Wszystko mam seria ( tylko Mikoda GT -przód ) i nieraz w sytuacji podbramkowej te hamulce uratowały mnie co najmniej przed rozbiciem auta .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez adrian_rusinowicz » 9 lip 2011, 13:48

Hamulce w 2.0 a w 1.6 to zupełnie co innego, miałem okazję jeździć obiema wersjami, ale może wymiana tarcz i klocków na lepsze coś pomoże.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 15:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez talk_about85 » 9 lip 2011, 17:21

marcin255 napisał(a):Spróbuj gwałtownie -szybko wcisnąć pedał , nie działają z opóźnieniem tylko elektronika dobiera chyba siłę hamowania


Mozliwe ze to za sprawa elektroniki tak sytuacja wyglada ale musze to jeszcze sprawdzic. Oczywiscie wszystko kontrolujac a nie ze bede do tego zmuszony jak to czesto bywa gdy ktos nagle przede mna hamuje na pisk. Dobrym rozwiazaniem byloby tez przejechac sie inna M3 zeby miec porownanie ale to raczej ciezko bedzie zrealizowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez dzux » 9 lip 2011, 22:43

moją 3 ściągnąłem z Niemczech po obejrzeniu tarcz wydaje mi sie że maja ok 1 roku i muszę przyznać że hamulce ma bardzo dobre
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Blumek » 10 lip 2011, 00:35

talk_about85 napisał(a):Dobrym rozwiazaniem byloby tez przejechac sie inna M3 zeby miec porownanie ale to raczej ciezko bedzie zrealizowac.

Ja właśnie niecierpliwie czekam na taka okazję, jednak u mnie jest kilka M3 ale większość w dieslu. A tam nie ma co porównywać hamulców.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez arjot » 10 lip 2011, 11:28

Jedź na zlot, będzie kilka trójek :)
Ja u siebie nie narzekam, moim zdaniem hamulce lepsze niż w civicu 2005 1.6, bo z takim porównuję na codzień.
Na odległość porównać można tylko przez zmierzenie drogi hamowania np od 60 do 0, but w podlogę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 15:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez adrian_rusinowicz » 10 lip 2011, 20:25

Blumek napisał(a): większość w dieslu. A tam nie ma co porównywać hamulców.


Czyli diesel ma lepsze czy gorsze hamulce?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 15:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Blumek » 10 lip 2011, 21:37

adrian_rusinowicz napisał(a):Czyli diesel ma lepsze czy gorsze hamulce?

Raczej lepsze.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Dominooo » 10 lip 2011, 21:54

Blumek napisał(a):
adrian_rusinowicz napisał(a):Czyli diesel ma lepsze czy gorsze hamulce?

Raczej lepsze.


A dlaczego sądzisz, że lepsze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez adrian_rusinowicz » 10 lip 2011, 22:08

Tarcze mają tę samą wielkość więc wydaje mi się, że powinny być takie same :)
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 15:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez mr_t » 12 lip 2011, 09:56

Jeszcze jedno pytanie, na innych forach czytałem że EBC są głośne przy hamowaniu. Możesz potwierdzić, zaprzeczyć?
Z tego co tam zauważyłem, to skarżyli się posiadacze klocków Green i zwykłych, "fabrycznych" tarczy. A opinie o tarczach Turbo Groove + green były bardziej – kolega ma, znajomy mówił. Były wpisy, że przy hamowaniu słychać głośne szuranie, albo że piszczą.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 12 lip 2011, 10:56

marcin255 napisał(a):Spróbuj gwałtownie -szybko wcisnąć pedał , nie działają z opóźnieniem tylko elektronika dobiera chyba siłę hamowania

Nie chodzi o jakieś długie opóźnienie, ale jak siądziesz w nowoczesnym samochodzie i gwałtownie wciśniesz hamulec to zobaczysz różnicę w czasie zadziałania układu hamulcowego względem Mazdy. Ta różnica w czasie zadziałania układu hamulcowego i osiągnięcia prze niego pełnej mocy przy dużej prędkości przekłada się na kilka metrów dłużą drogę hamowania. Z tego co wiem, to my mamy mechaniczny system wspomagania nagłego hamowania, dopiero nowa 3 ma to tak jak konkurencja robi od lat – czyli elektroniczny.
Zresztą "słabość" mogłem poznać też chwile po zmianie samochodu. W poprzednim przy tych samych oponach (rozmiar, producent i model) dużo szybciej włączał się ABS – a tarcze były 280mm, a nie 300 jak teraz.
Mniejsza z tym, nie będę całego układu hamulcowego przerabiał, chodzi o możliwość ewentualnego polepszenia hamulców przy i tak koniecznej wymianie tarcz.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez bouoz » 12 lip 2011, 16:30

zacznij wolniej jeździć, dzięki temu poprawisz drogę hamowania.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 20:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez mr_t » 12 lip 2011, 19:42

bouoz napisał(a):zacznij wolniej jeździć, dzięki temu poprawisz drogę hamowania.

"Lubię" takie głupie, nic nie wnoszące do tematu wypowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez radzi89 » 12 lip 2011, 23:26

to samo chcialem napisac....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez talk_about85 » 5 sie 2011, 15:07

Mam nurtujace pytanie bo dalej nie dowiedzialem sie czy aby sprawdzic stan klockow i grubosc tarcz hamulcowych w warsztatach trzeba odkrecac kazde kolo czy nie musza zdejmowac zeby bylo wiadomo czy wszystko jest w porzadku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez radzi89 » 5 sie 2011, 16:36

Zalezy jaka masz felge :) czasem widac bez zdejmowania.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez talk_about85 » 5 sie 2011, 19:57

Czyli mozliwe ze grubosc tarcz mogli zmierzyc bez sciagania kola ale znajac zycie nawet nie mierzyli tylko spojrzeli tak jak i na klocki i "na oko" wszystko wyglada ze mozna jezdzic dalej. To jest podejscie :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323