Strona 1 z 1

Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 21 maja 2011, 09:56
przez Fredo
Mam wrażenie, że mój układ kierowniczy ciężko chodzi.
Wnioskuję to po tym, że podczas kręcenia słychać słychać jakby trzeszczenia kojarzące się mi z suchym ułożyskowaniem.
Kierownica działa OK i chodzi lekko, ale jest przecież wspomaganie, ... więc jest lekko.
I tu pytanie:
Czy to się gdzieś smaruje ?

Re: Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 21 maja 2011, 13:42
przez slomek
Nie tylko ty tak masz, mam podobny problem, podobno sa to lozyska McPhersona

Re: Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 21 maja 2011, 15:30
przez tom19082
ja tez tak mam . jak mocno skręcam to taki slysze wręcz metaliczny dzwiek . obawiale sie ze to pompa czy cos .

Re: Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 21 maja 2011, 19:06
przez KosteR
Przy MAKSYMALNYM skręcie będzie słychać takie "wycie".... to z pompy wspomagania, ale to nie jest nic groźnego...
a odnośnie ciężkiego "oporu kierownicy", to albo łożyska McPersona, albo sworznie wahacza...

Re: Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 21 maja 2011, 21:06
przez tom19082
to na razie mi pompa nie walnie ? bo pompa to widziałem ze spore koszta

Re: Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 22 maja 2011, 08:15
przez Fredo
odnośnie ciężkiego "oporu kierownicy", to albo łożyska McPersona, albo sworznie wahacza...

A co można (trzeba !?) z tym zrobić ?
Czy jakiś spray (olej silikonowy, WD40, lub tp) pomoże ?
I czy takie działanie ma jakiś sens ?

Re: Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 22 maja 2011, 23:04
przez Blumek
Fredo napisał(a):A co można (trzeba !?) z tym zrobić ?
Czy jakiś spray (olej silikonowy, WD40, lub tp) pomoże ?
I czy takie działanie ma jakiś sens ?

Wymiana !, psiknij Wd40 w łożysko to pożegnasz się z nim w kilka godzin, zależy ile jeździsz. Co do sworznia wahacza, tam praktycznie nie ma dostępu, i tam też jest smar.
Psikanie smarami w sprayu to też efekt ma krótką metę.

Re: Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 7 wrz 2011, 17:37
przez szczegol
Sprawdź poziom oleju przy maksymalnie skręconych kołach.Uzupełni do maksa i powinno być po problemie. :)

Re: Smarowanie układu kierowniczego

PostNapisane: 8 wrz 2011, 18:58
przez mtaranti
99% łozyska w kolumnach. trzeba wyjąć kolumny dobrać się do łozysk i je porządnie nasmarować, tylko przy rozbieraniu trzeba pamiętać o ściśnieciu sprężyn i delikatnym rozkrecaniu bo kulki z łożyska sie pogubią.
gdyby komuś okazało się że łozysko się rozpadło, to mam jedno na zbyciu komplet
i dwie osłony amortyzatorów wszystko oryginał.