Strona 1 z 1

Problem ze wspomaganiem kierownicy po zmianie kół

PostNapisane: 26 kwi 2011, 17:03
przez marius_m
Witam wszystkich forumowiczów jako że jest to moje pierwsze pytanie na forum :)
Czy ma jakikolwiek związek zmiany kół w Mazdzie z układem wspomagania kierownicy?

Niedawno w mojej Mazdzie 3 2.0 Top Sport wymieniłem koła z felgami 17" na koła 16"
Po wymianie okazało się, że zaczął szwankować układ wspomagania. Po odpaleniu silnika włączała się kontrolka i dopiero po jakimś czasie ( ok. 40sek) układ się załączał i kontrolka gasła. Później układ nie załączał się już w ogóle. Dolałem płynu do wspomagania ( brakowało ok 200ml do max) i teraz jest tak, że układ załącza się po ok 40sek od uruchomienia silnika.
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje przyczyny takiego zjawiska i radę. Czy mogło to być spowodowane zmianą kół ( i dlaczego) czy to tylko zbieg okoliczności.

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy po zmianie kół

PostNapisane: 26 kwi 2011, 20:39
przez marius_m
Podejrzewam małą nieszczelność, gdyż zauważyłem nieznaczny ubytek niedawno uzupełnianego płynu.
Ciekawe tylko dlaczego objawy wystąpiły akurat po zmianie kół...

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy po zmianie kół

PostNapisane: 6 maja 2011, 00:44
przez kayo
mam zbliżony problem z tym, u mnie w odwrotnym kierunku.
wymieniłem z zimówek (15tki) na letnie (16tki) i auto zaczęło ściągać w lewo. na węższych (zimowych) problem nie występował.
felgi sprawdzałem dwa razy (wyważenie + sprawdzenie czy nie jest pokrzywiona). mam na nich przejechane około 20tysięcy i opony (pirelli p7) nie są zbyt zużyte.
zbieżność ustawiałem jesienią (po wymianie amortyzatorów) i nie miałem z tym problemu.

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy po zmianie kół

PostNapisane: 8 maja 2011, 16:38
przez BlackM3
Może opony zmienili Ci nie parami, tylko wymieszali prawą i lewą z dwóch różnych osi. Miałem taką historię w kilku autach. Pomogła zamiana opon z jednej strony samochodu – przód na tył, tył na przód. Jeśli dalej będą problemy, pozostaje mimo wszystko zbieżność.

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy po zmianie kół

PostNapisane: 8 maja 2011, 20:39
przez Blumek
marius_m napisał(a):brakowało ok 200ml do max

To sporo, wydaje mi się że masz pompę do wymiany a to nie tania sprawa. Powiedz jakie miałeś oponki na 17-stkach a jakie na 16-stkach. Zmiana kół, i usterka to raczej zbieg okoliczności.