Podłącze się pod temat. U mnie były do wymiany tuleje wahaczy tylne przednia oś i sworznie również w kiepskim stanie. Zabrałem się do tego jako amator mechanik i dałem rade. Zrobiłem parę fotek aby ułatwić innym życie. Wszystko zrobione pod blokiem. Wahacze zakupiłem na aledrogo za niecałe 300 zł z przesyłką. Dali dwa lata gwarancji, co mnie przekonało i oczywiście opinie klientów którzy zrobili na tych wahaczach około 40 tyś i wszystko jest dobrze :
http://allegro.pl/wahacze-wahacz-mazda- ... 92431.html.
Kroki:
1. Odkręcamy koło i samochód w górę i podstawiamy kobyłkę i ściągamy koło
2. Luzujemy śruby tulei wahacza z przodu- 1 śruba (klucz 19) z tyłu tulei wahacza tył- dwie śruby (klucz 17)
3. Odkręcamy śrubę poziomą przy sworzniu (klucz 14)
4. Wybijamy sworzeń( u mnie wyszło bez użycia WD)
5 Odkręcamy poluzowaną resztę śrub i wyciągamy wahacz+ przekładamy odbój
Montaż nowego wahacza odwrotnie
Czas pierwszego prawego wahacza to około godzina pracy na spokojnie. Przy drugim lewym wahaczu zmieściłem się w 30 minut. Najwięcej czasu schodzi przy wybijaniu sworzni ( dobrze dobrany wybijak tj. stary śrubokręt; kawałek pręta) plus młotek rokuje sukces ale trzeba dobrze napie....ć.
Użyte narzędzia:
Klucz nasadowy 19(tuleja przednia),17(tuleja tylna),14(pozioma śruba przy sworzniu),12(odboje) + rura
Młotek + wybijak, przecinak
W moim przypadku nie ma potrzeby robić geometrii. Samochodu nie ściąga i opon również nie zabiera.
Czasem warto się zastanowić, gdyż sama wymiana tulei tylnej to ok 70-100 zł z robocizną na prasie + część lemforder-a za ok. 120 zł.
Wybrałem opcję zakupu nowego wahacza w komplecie i myślę, że dobrze zrobiłem.
Pozdrawiam