Strona 1 z 1

problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 18 mar 2011, 16:52
przez ArturCz
mam problem od pewnego czasu moja mazda przy skręcie tylko w lewą stronę stawia chwilowy opór, jak użyję więcej siły to puszcza.W prawo chodzi jak masełko. Nie świeci mi sie kontrolka od wspomagania ani żadna inna. czy ktos z was miał podobny przypadek. Jaka może być przyczyna maglownica, pompa, pomóżcie

Re: problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 18 mar 2011, 22:54
przez Blumek
Czas szykować siano na pompę wspomagania? lub zapowietrzony układ.

Re: problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 18 mar 2011, 23:38
przez jerrry
Sprawdź czy nie łapiesz się na akcje serwisową:
viewtopic.php?f=120&t=103351

Re: problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 20 mar 2011, 09:15
przez ArturCz
na akcję serwisową się nie łapię Moja mazda to rocznik 2005.




gdzieś wyczytałem że mogły polecieć drążki kierownicze ale nie wiem jak to sprawdzić.

Re: problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 20 mar 2011, 13:52
przez ziomek85
Nie wiem czy mam ten sam problem ale skręcając w lewo wyczuwam lekki opór. W mojej mazdzie jest chyba inne wspomaganie niż w Twojej (benz 1.6). Jeżeli ktoś mógłby pomóc i napisać co może być przyczyną.

Re: problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 20 mar 2011, 17:54
przez radzi89
W sumie moga odpowiadac za to dwie rzeczy: pompa wspomagania, oraz maglownica. Na nic innego bym nie stawial. Drazki kierowniczy gdyby byly bardzo mocno wywalone to prawdopodobnie stuakalyby na dziurach.

Re: problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 20 mar 2011, 20:41
przez ArturCz
czytałem ostatnio że jak jest takie pykanie przy kręceniu kierownicą to wina łożyska MCPersona, a u mnie właśnie taki pykanie występuje

Re: problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 20 mar 2011, 23:03
przez Blumek
ArturCz napisał(a):czytałem ostatnio że jak jest takie pykanie przy kręceniu kierownicą to wina łożyska MCPersona, a u mnie właśnie taki pykanie występuje

Ale zrypane łożysko, może stawiać opór tylko przez jakiś czas i nie jest w stanie ono aż tak mocno postawić się maglownicy która jest hydraulicznie lub elektro-hydraulicznie zasilana.
Trudno jednoznacznie coś powiedzieć w tym temacie, nikt z nas nie ma dostępu do twojego auta a przydała by się opinia drugiej osoby. Uzupełnij profil o mieścinę w której się znajdujesz, może znajdzie się ktoś kto chętnie ci coś podpowie.

Re: problem z układem kierowniczym mazda 3 2,3 l

PostNapisane: 6 maja 2011, 19:58
przez ArturCz
odgrzewam temat bo nie mogę dojść o co chodzi w tym problemie ze wspomaganiem. Pompy już miałem założone dwie i objawy są te same. W prawo kierownica chodzi lekko w lewo ciężko skręcić. Maglownicę wysłałem do firmy Berto w Kielcach ale tam stwierdzono że maglownica jest w porządku. Przez pewien czas jeździłem na innej maglownicy, w lewo i w prawo chodziła ciężko tak jakby wspomagania nie było. Może polecicie mi kogoś kto zrobi mi ten układ kierowniczy najlepiej na terenie woj świętokrzyskiego albo podkarpackiego