Zamiana skrzyni 5 na 6 biegów Mazda 3 HB 2.0l

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcis » 8 paź 2019, 08:41

Czy może ktoś z posiadaczy skrzyń 6 biegowych podzielić się wrażeniami z jazdy?
Czy spadło spalanie na długich trasach?
Jakie są obroty silnika przy prędkości 100, 120 i 140 km/h?
Czy można dopasować skrzynie 6 biegową od Mazdy 6 lub Mazdy 3 bl, ewentualnie od focusa mk2?
Jeśli ktoś ma jakieś informację to proszę się podzielić. Niestety nikt w internecie tego nie porusza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez some1 » 9 paź 2019, 19:36

Obroty przy tych prędkościach będziesz miał o 300-400 rpm mniejsze. Skrzynia od BL ma inne przełożenia i inną przekładnię główną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Kangoor » 19 sie 2022, 21:45

Czy wybierak z 2.0 Diesla podejdzie do skrzyni 6 biegowej 2.0 benzyny? Szukam wybieraka do 2.0 benzyny 6 biegowej i za cholerę nie mogę znaleźć od kilku miesięcy

Odkopię temat znowu. Na moje powyższe pytanie nie udało mi się odpowiedzieć, ale raczej z diesla nie pasuje. Jednakże, nie ma potrzeby zmieniania wybieraka w ogóle. Na starym wybieraku 6 biegowa skrzynia również będzie działać. Bieg wsteczny jest wtedy blisko jedynki ale da się to spokojnie wyczuć i nauczyć się tak jeździć. Bardzo ciężko znaleźć wybierak do 6 biegowej wersji Mazdy 3 BK. Ja swoją skrzynie kupiłem za 750 zł. Okazało się po ściągnięciu starej skrzyni, że do wymiany też zestaw sprzęgła (sprzęgło + łożysko + łapa) i za to kolejne 700 stówek. Do tego doszedł uszczelniacz wału korbowego (150 zł) i poduszka górna skrzyni biegów (150 zł też jakoś). Także operacja wyszła 1750 zł około. Ja jeszcze wymieniłem wszystkie przeguby bo wewnętrzne miały już luzy a zewnętrzne też nie były w najlepszym stanie. Wymieniłem też wałek (most) półosi prawej bo przegub wewnętrzny prawy miał taki dziwny luz na tym wałku. Jakby kogoś zastanawiało to ten luz jest chyba fabryczny. Jest na nowych częściach o wiele mniejszy ale dalej jest. Warto też pomalować sobie komorę po lewej stronie tam gdzie jest skrzynia bo jest fajny dostęp a wiadomo to Mazda ;P.

Co do testów Mazda 3 BK trochę przekłamuje na liczniku. 155 a nawet 160 jeśli mnie pamięć nie myli to w rzeczywistości 140 na GPS. Tak więc te 140 jest spokojnie do utrzymania na autostradzie na 4 tysiącach obrotów. Silnik nie wyje wtedy, jedzie się bardzo komfortowo o wiele lepiej niż na skrzyni 5 biegowej. Nawet 150 na GPS jak się jedzie jest bardzo ok, kultura pracy silnika jest wtedy także dobra. Myślę jednak że te 140 jest idealne żeby spalanie nie było zbyt wysokie. Swoją drogą, ciekawi mnie czy skrzynia z Mazdy 6 ma dłuższą szóstkę? To wtedy już w ogóle sztos. Ale pewnie ma tak samo jak w BK. To tyle ode mnie, jak by ktoś zmieniał skrzynie i miał pytania można do mnie pisać, mogę się nawet podjąć wymiany, jestem ze śląska ;)

P. S. pomocne przy szukaniu skrzyni jest to, że dekiel do skrzyni 6 biegowej jest aluminiowy, a wersja 5 biegowa ma czarny stalowy dekiel, ten taki boczny ;)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2021, 18:57
Posty: 6 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK
2004
2.0 LPG BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323